דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקום הפה - מה נכלל בו ומדוע נזקקים לו 

מאת    [ 22/09/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 1704 פעמים ]

 

מהו התחום

תחום שיקום הפה כולל בתוכו את כל תחום שיחזור השיניים, החל מטיפולים בסיסיים של סתימות, כתרים ועוד, ועד לטיפולים מורכבים של השלמת שיניים ובעיות סגר מסובכות, בקיצור, כל הדרוש בתחום השיניים כדי לשפר תפקוד הפה והאסתטיקה עם שימוש נבחר בשלל אמצעים ומתוך הבנת והכרת המערכות הקשורות, כגון מערכת הלעיסה ועוד. הכשרתו של מומחה שיקום הפה כוללת לימודי התמחות של 4 שנים בתחום ההתמחות וזאת בנוסף ללימודי רפואת השיניים. מומחה שיקום הפה הוא למעשה המנצח על התזמורת של טיפולי השיניים. הוא הבונה את תכנית הטיפולים בה הוא משלב מומחים נוספים לפי הצורך, על פי התכנית האישית שטווה לפציינט.

 

מהי חשיבות הטיפול

כאשר אנו מעלים בדמיוננו אדם שאינו מטפל בעצמו כראוי, אנו מיד מתארים לעצמנו אדם חסר שיניים, נגוע עששת, שאינו יכול להרשות לעצמו לחייך או אשה המניחה יד על פיה כל אימת שפיה נפער ברמז לצחוק, מסתירה את החלונות הרבים המעטרים את שיניה. חוץ מהעניין האסתטי ישנה גם בעיה של תפקוד הפה, שהרי שיניים חסרות או מתנדנדות עקב עששת, לדוגמא, אינן מאפשרות אכילה רגילה של חומרים מוצקים, דיבור רגיל ועוד. גם השימוש המתמיד במשככי כאבים אינו פתרון רצוי לטווח ארוך. חוסר טיפול מחמיר את המצב, כי בעיות שיניים נמצאות בקטגוריית המצבים שלא יסתדרו לבד. העששת תחמיר והחיידקים רק יחמירו את התחפרותם בתעלות השן. חשוב אם כן, להגיע לטיפול משקם בידיעה שזהו מבצע רחב יריעה שנועד להציל את שאפשר ולהחליף את החסר. כל טיפול נשען על קודמו ועל התכנון הכללי. 

 

מקרים שונים להמחשה

לא רק הזנחה עקב חוסר מודעות או מסיבות כלכליות עלולים לגרום לקשיים דנטליים. גם במקרה של חבלה, עקירת שן ועוד יחול שינוי באיזון המנשך. מצבים של הצטברות אבנית בין חריצי השן אל תוך התעלה וסביב השורש יגרמו למחלת חניכיים עד לנסיגת חניכיים ונשירת שיניים. מה שדרש טיפול קל יחסית של ביקור קבוע אצל שיננית והקפדה על שימוש יומי בחוט דנטלי וצחצוח שיניים הפך לטיפול כללי. כך גם לגבי תופעה של שחיקת שיניים העשויה לפגוע לא רק בשיניים הנשחקות עצמן אלא גם בשכנותיהן.

 

שימוש בטכנולוגיה מתקדמת

בימינו ניתן להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות הן לטיפול והן לתכנון. לדוגמא- תוכנת מחשב, שעשויה לעזור במקרים של תכנון ניתוחים פלסטיים שונים, עשויה לעזור גם כאן בתכנון ובהדמיית הפה לאחר הטיפול כדי לשמור על דיוק ומקצועיות. כשהמטופל יכול לצפות בהדגמה כזאת, כל חשש שהיה לו ייעלם ויעלה שיתוף הפעולה שלו. מכאן יגייס את מלוא פוטנציאל יכולת הריפוי שלו לטובת הטיפול והצלחתו.

 

שימוש בשתלים כתחליף

שתלים עשויים להיות תחליף לשן בודדת או מספר שיניים. שתל הוא תחליף לשורש השן עליו מורכב כתר. השימוש בהם נעשה כשאין אפשרות להציל את השן של המטופל. החדרת השתל היא פעילות כירורגית ובה מוחדר מבנה ללסת. השימוש בשתלים היא מהפכה בתחום. מדובר בתהליך של חודשים אך סיכויי ההצלחה גבוהים.

 

"מייקי דנט" היא מרפאת שיניים לילדים. מקים המרפאה הוא ד"ר מיכאל שושני, בוגר ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעל תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.  במרפאה ניתן לקבל מגוון טיפולי שיניים לילדים ולנוער ובהם טיפול של מומחה לשיקום הפה.


אתר אינטרנט:  http://my-kid-dent.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב