פוסט 2 : THE ATTITUDE PROBLEM
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פוסט 2 : THE ATTITUDE PROBLEM 

מאת    [ 22/09/2012 ]
מילים במאמר: 429   [ נצפה 2748 פעמים ]

 
 

גולשים יקרים.

מומלץ לקרוא את הפוסט הראשון בסידרה כדי להבין  טוב יותר את המהות הסמנטית של הפיסקה הנוכחית.

הפוסט הקודם הסתיים בהופעתו המסקרנת של סימן השאלה.

ניפוצו של סימן זה ניצב מאחורי הביטוי הגלובאלי  "  ATTITUDE PROBLEM   " .

בקונטקסט הספציפי של מערכת החינוך הציבורית מתגלם ביטוי זה בצורה הגיאומטרית משולש. משולש זה בנוי משלושה קודקודים : מורים, תלמידים והורים.

הדינאמיקה בין שלושת הקודקודים היא זו היוצרת כיום את המצב העגום במערכת החינוך בישראל.

ראשית, המורים מתייחסים בסלחנות יתר, וותרנות, רכרוכיות ורחמים כלפי התלמידים.   

"  הוא צריך תוספת זמן...."  ,   יש לו שאלון מותאם....  "  ,  "  ניתן לו עוד מועד להיבחן....  "  ,  "  הוא לא הגיש את העבודה באנגלית.... לא נורא.... ".

למעשה, גישה זו לא מיטיבה עם התלמידים אלא להיפך, היא פוגעת בהם.  במקום שהתלמיד יפתח משמעת עצמית, יכולת התמודדות עם קשיים ואתגרים, סדר ואירגון, יחס של כבוד למורה ולמסגרת החינוכית,  התלמיד יוצר לעצמו סביבה פסיכולוגית והתנהגותית המבוססת על הביטוי השלילי של ערכים אלו.

אולי אתם זוכרים, פעם הייתה תרבות יוונית מפוארת בעיר ספרטה. מעט ספיגה ספרטנית לא תזיק לדמויות החינוך וההוראה בבתי הספר.

שנית, התלמידים מתייחסים בחוסר כבוד כלפי מערכת החינוך הציבורית ונציגיה - המורים והמורות.

בתקופה הדינוזאורית של לימודיי בתיכון, לפני 20 שנה, ההתייחסות היתה אחרת. כשהמורה נכנס לכיתה כולנו עמדנו, חששנו מאי הכנת שיעורי בית, למדנו ביראה ובשקידה למבחנים, תלמיד טוב לא היה נחשב לחנון והפגישה עם דמות המנהל של בית הספר נחשבה לאירוע המפחיד מכל.

לצערנו, כיום התלמידים לומדים רק בשביל הציון, מקללים את המורים, לא מכינים שיעורי בית באופן סדיר, נוהגים באלימות כלפי המורים, מבריזים מבית הספר, מדברים וצוחקים בשיעורים, מזלזלים, אדישים ודמות של תלמיד מצליח וטוב נתפסת בעיניי כולם  "  החנון של הכיתה  "  .

במטרה לשמור על אקווליביריום עדיף לא להזכיר את תופעת הסיגריות, אלכוהול וסמים בקרב בני נוער.

עצוב....

הקודקוד השלישי והקרדינאלי ביותר במטפורה ההנדסית של המשולש הוא ההורים.

הקודקוד העליון.

הגישה הבי לאטרלית של ההורים היא עורק ההזנה המרכזי של דינאמיקת הצלעות במשולש.

כיום, ההורים מתערבים באופן מוגזם בעבודתו של המורה בביה"ס, מתייחסים לילדיהם כקורבנות של המערכת, לא מקפידים על פיתוח משמעת לימודים סובייקטיבית אצל התלמידים, מוותרים לילדים בנושאים לימודיים שונים, מכפישים את כבוד המורים, מאשימים את דמויות ההוראה באי הצלחת הילדים ואף לעיתים נוהגים באלימות מילולית ופיזית כלפי המורים והמורות בבית הספר.

אתם שומעים צלילים אפוקליפטיים  ?

זוהי המנגינה העכשווית במערכת החינוך הציבורית.....

במסגרת הפוסט הנוכחי לא אפרט את הדרכים הקיימות להפיכת המנגינה הצורמת לסימפוניה מושלמת בקונצרט.

הפוסט הבא יכלול ציור מילולי של הקשר הכואב בין תרבות הסלבס במדינת ישראל למערכת החינוך הציבורית.

סבלנות.....

אינפורמציה נוספת :  LEITTNER.CO.IL

 

לידיעת הקוראים, כותב הפוסט הנוכחי הוא היו"ר של חברת לייטנר - הוראה פרטית משלימה.

   
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב