דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ענף האירועים בצל המחאה החברתית-כלכלית 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 1199   [ נצפה 1643 פעמים ]

רבים מזהים את תחילת המאבק החברתי החשוב, עם מחאת הקוטג'. בעקבות סדרת כתבות מאת אילנית חיות בעיתון "גלובס", על הזינוק במחירי המזון וביוקר המחיה בכלל בישראל, ביוני 2011 פתח איציק אלרוב קבוצת מחאה בפייסבוק הקוראת להימנע מקנייה של גבינת קוטג', כצעד ראשון בדרך להורדת יוקר המחיה בישראל. החרם שיועד להתחיל ב-1 ביולי 2011 זכה לפרסום בכלי התקשורת‏ ותוך זמן קצר הצטרפו לקבוצת המחאה בפייסבוק עשרות אלפי גולשים עד שמספרם עבר את סף 100,000. בשל ההיענות המרובה, הוקדמה החרמת גבינת הקוטג' לאמצע יוני. מאוחר יותר פורסמה בקבוצה זו קריאה לרכוש את הקוטג' רק במחיר של פחות מ-5 שקלים. בהמשך פורסמו קריאות להחרים גם מוצרי חלב נוספים. ב-14 ביולי 2011 קיבל המאבק מפנה של ממש, כאשר חבורה של צעירים בהנהגת סתיו שפיר, דפני ליף וחברים נוספים הקימו מאהל מחאה בקצה שדרות רוטשילד. מכאן הצטרפו צעירים נוספים, ארגונים חברתיים ואנשים פרטיים שהרחיבו את הדרישות לצדדים נוספים בפן החברתי-כלכלי שהתגלגל לגל מחאה הולך וגואה. 

מאז נדמה שהמדינה שינתה את אופייה. כל התחום הצרכני הפך מבוקר יותר על ידי עיתונאים, פעילים חברתיים ואזרחים בכלל, שהפכו חשדנים וזהירים יותר בבחירותיהם ובעלי מודעות צרכנית גבוהה יותר. רשתות, חנויות ויצרנים החלו להוריד מחירים והתחרות על כיסו של הצרכן הפכה לפתע לשיחת היום. השיא הנוכחי נרשם בחודשים האחרונים כאשר חברת התקשורת הסלולארית 'גולן תקשורת' יצאה לשוק עם מחירים מהפכניים והצליחה לזעזע את ענף התקשורת בישראל. 

כמעט בכל תחום בישראל, ניתן לראות היום סימנים של שינוי וחשיבה מחודשת. בתום שנה למאבק החברתי החלטנו לבחון את ענף האירועים והכנסים, ענף המזוהה עם אופיו הראוותני והיוקרתי, שנדמה לפעמים כי הוא מנותק מהמצב הכלכלי. ראשית אציין, כי נשאלים רבים העדיפו לא להתראיין לכתבה הזאת. חלקם טענו שהם מעדיפים לא לדבר על הבעיה מתוך חשש שהיא תהפוך ל'מגיפה' וחלקם פשוט מעדיפים להדחיק את הבעיה, מתוך תקווה, שהתקופה הרעה תחלוף לה מעצמה. מעצבת אירועים מוכרת וידועה שלקוחותיה הם מהאלפיון העליון, שביקשה להישאר בעילום שם, סיפרה על ירידה משמעותית בהיקף התקציבים. "לקוחות עשירים, מבקשים פתאום לעשות אירועים סולידיים, לא ראוותניים כבעבר. התקופה האחרונה הפכה את העשירים והמוכרים לשקי חבטה של הבעיות הכלכליות של צעירים במדינה, והם מצטיירים בעיני רבים, כאשמים ביצירתה. רבים מורידים פרופיל, מקיימים אירועים בביתם, בצניעות ורחוק מעיני התקשורת. כל העוסקים בענף יעידו בסתר על ירידה בנפחים ועושים התאמות וקיצוצים." 

שלומי לוי – יזם והבעלים של אולם האירועים 'מעגלים' ביבנה. 
המחאה באה לידי ביטוי גם אצלנו. אנשים רגישים מאוד לעניין המחיר יותר מתמיד במיוחד כאשר בני הזוג משלמים. אצלנו פתוח כל השנה ואין הבדל בין מחירי קיץ לחורף המחירים נעים בין 250 ל- 290 שקלים ואלו מחירים נמוכים יחסית לרמה ולאיכות שאנחנו מספקים, בנוסף המחירים כוללים הכל: גם הגברה, תאורה שתייה חריפה תוצרת חוץ, בר אספרסו ובנוסף מלצר על כל 10 איש. בתל אביב כידוע מחירי הנדל"ן מאוד יקרים והם באים לידי ביטוי במחיר המנה וללא כל הצדקה. בסופו של דבר צריך להבין שהספקים הם אותם ספקים והעלויות כנ"ל ואין סיבה להשתוללות המחירים. אני מרגיש נהירה של לקוחות מהמרכז אלי לכיוון דרום. לקוחות יודעים להעריך איכות ומקבלים אצלנו תמורה טובה יותר במחיר נמוך מהמרכז ותל אביב. אני פוגש זוגות מהמרכז, תל אביב, רמת השרון שבימים כתיקונם, העדיפו את האולמות היקרים יותר באזורם, כעת הם מבינים שניתן לקבל תמורה הוגנת לכספם, במחיר של נסיעה של עוד 20 דקות ממרכז הארץ." 


עמית דביר – My pic עמדת צילום ייחודית לאירועים. 

"אני לא יודע אם יש האטה בשוק האטרקציות לאירועים אבל בהחלט יש את סוגיית התקציב, שבולטת מאוד בחצי השנה האחרונה: בעבר היה נהוג שההורים מממנים את החתונה וזה אפשר לזוגות תקציב גדול יותר, אך מאחר ובימים אלה נושא הדיור עולה על הפרק אז שמתי לב, הרבה פעמים שאני מדבר עם זוגות אני, שומע שהם מממנים את החתונה בעצמם בתקווה או מתוך הבנה שהעזרה מההורים תבוא באיסוף הון ראשוני לקניית הדירה. לכן ברמת המאקרו תקציב החתונה קטן הרבה יותר. סיבה שנייה, לדעתי, היא סיבה פסיכולוגית, שמשפיעה על כל השוק, שומעים על מיתון ועל פיטורים אז סוגרים יותר את הארנק. אני רואה את זה גם מהצד שלי, אני קיבלתי החלטה לקצץ בשדרוג לעסק ולחסוך בעלויות הפרסום שלי ב 50% כי אני רואה שהשוק יורד ואני רוצה שתהיה לי יותר אפשרות לבוא לקראת הזוגות המתחתנים ולהוזיל להם את המחיר בכ- 20%-25%" נוסף אני רוצה לציין, שפעם אירוע ביום חמישי היה מבוקש מאוד ועכשיו אני שומע שמעדיפים לעשות אירועים באמצע השבוע כדי להגדיל את התקציב ולא לוותר על האפשרויות לאטרקציות וגימיקים ובחירת נותני השירותים השונים כמו מעצב, DJ או צלם טוב יותר". 

דן שגב. דן-קמרה 
לפני כשבועיים נתקלתי בתופעה שאולי תסביר הכי טוב כיצד המחאה החברתית מתחילה להשפיע על הענף. הגיעו אלי שני זוגות (בנפרד) וסיפרו לי שהם עושים "חתונה כלכלית". הרעיון הוא שהם ביקשו מהחברים הקרובים להם שכל אחד יביא איתו סיר עם תבשיל כל שהוא, סלטים וכו'. הם שכרו אולם קטן ואת האוכל למעשה מביאים האורחים. הכלה התחייבה לקנות שמלת כלה עד סכום של 2,000 ש"ח . כל המטרה היא חברתית וכלכלית. כאמור נתקלתי לאחרונה בשני מקרים כאלה ולדעתי הרעיון הזה הולך להיות תופעה, סוג של חזרה לשפיות. אני חושב שבעלי אולמות צריכים להבין שמשהו קורה. אני שומע על הרבה כלות שרוכשות שמלות באינטרנט ב-300 דולר. יש היום אתרים מדהימים שבהם האישה מתבקשת למדוד היקפים בגופה ולהזין אותם באתר ואז המערכת מציגה בובה וירטואלית הדומה במידותיה לגוף האישה, ועל הבובה הזאת היא מודדת ובוחנת שמלות שונות שנמצאות באתר. תוך שבועיים השמלה מגיעה אליה לארץ במחיר של כ-300$ ! מדובר במהפכה אמיתית. אני מכיר באופן אישי כלות רבות שקנו כך והיו מרוצות מאוד! לעומת זאת אני גם מכיר סלונים לכלות שמבועתים מהתופעה הזאת! בנוסף, ריבוי העוסקים בתחום, יוצר אמנם תחרות, אבל לא תמיד מדובר בתחרות בריאה. המחירים צונחים והאיכות יחד איתה. סטודנטים ונערים מחזיקים היום מצלמות ותוכנות עיצוב איכותיות ומורידים את המחירים. לצערי הלקוח מבין את גודל הטעות מאוחר מידי. מי שמבין שלאיכות יש מחיר, פונה אלינו מי שמחפש פיתרון כלכלי, פונה לפתרונות זולים ויש היום הרבה כאלה בשוק!" 

'גולדי' – בית אופנה לשמלות כלה ושמלות ערב (רעננה) 
"מזמן אני מרגישה את האטה בשוק, אבל בשנה וחצי האחרונות זה כבר מהפך של ממש. היום בנות יכולות להזמין שמלות באינטרנט, שאלו לרוב שמלות מייד אין צ'יינה, ב-200-300 דולר, הן מזינות את המידות וההיקפים שלהן ושולחים להן את השמלה כך שלתפור שמלה היום זה כבר לא מובן מאליו כמו שהיה לפני כמה שנים אלא זה פריבילגיה לתפור שמלה. מי שעדיין תופר שמלה אלו הכלות הדתיות או הערביות, אבל הכלה הישראלית הממוצעת רוצה שמלה הכי פשוטה בעיצוב נקי, בניגוד לפעם שרצו עיצובים מיוחדים. לאור המצב גם אני נאלצתי לעשות שינויים ולהצטמצם משני אגפים גדולים לאגף אחד על מנת לחסוך בהוצאות העסק. ואע"פ שאני מאמינה שצריך להשקיע בפרסום כדי לשרוד אני מצמצמת בפרסום כדי לחסוך בעלויות העסק. הפרסום היום צריך להיות זול ויעיל. הביקוש לשמלות ערב הן כבר לא בתפירה מיוחדת אלא רוצים מן המוכן ובתקציב נמוך יותר. אני מרגישה שהענף הולך ונעלם, כמו שפעם היו מייצרים נעליים בארץ והיום הכול בייבוא, כך תהיה גם המגמה באופנה". 

תומר אהרון - פתרונות לענף האירועים 
"יש השפעה ענקית. ראשית המחירים ירדו ביחס לשנתיים אחורה. אם פעם היו לנו מחירי קיץ גבוהים ומחירי חורף נמוכים, היום בעקבות המצב הכלכלי וגם בגלל הדילים שעושים אולמות האירועים, ניתן להשיג אצלנו הנחות גם בקיץ. התחרות גוברת ואיתה הרצון של הזוגות לצאת ב"נזק-כלכלי" נמוך ככל האפשר. בתקופה הזאת יש למרכיב הכלכלי, חלק נכבד בהחלטה של הזוגות במי לבחור. לצערי הניסיון והוותק וההבנה לא תמיד באים בחשבון, בהחלטה באיזה חברה לבחור. אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו ולהבין כמה הניסיון כנס חשוב

Power פתרונות לענף האירועים


Power.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב