דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ליהנות בחגים בלי להפריז באכילה? 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2062 פעמים ]

רוב החגים היהודיים מבוססים על אכילה. מנהגי החג קשורים בדרך כלל לאכילה ולכל חג יש ארוחת חד מפוארת. סדר פסח יש אמנם רק פעם בשנה, אבל סגנון האירוח ברוב המשפחות מעודד אכילה מופרזת ומספר רב של מנות גם בראש השנה, סוכות, שבועות, ואפילו סתם בערבי שבת. הנטייה היא להגיש אוכל כיד המלך ולאכול עוד ועוד, עד שבאמת לא נשאר לנו מקום יותר, ואנו לא מסוגלים (וגם לא רוצים) לזוז ממקומנו.

רוב המזון המוגש לנו בחג איננו מתאים לדיאטה, וגם אם נאכל ממנו בכמויות סבירות (מה שבדרך כלל לא קורה) – עדיין נגיע לכמות קלוריות מוגזמת. יש כמובן דרכים להתגבר על הבעיה, למשל לצום מהבוקר בערב החג, כדי לאפשר לעצמנו לחרוג ממכסת הקלוריות המותרת, או לחלופין לא לאכול כל היום שאחרי. רבים אומרים לעצמם את המשפט המפורסם "נתחיל בדיאטה אחרי החגים", שנותן להם לגיטימציה לאכול כמה שהם רק רוצים, כיוון ששבוע אחרי זה הם יתחילו דיאטה אמיתית ארוכת טווח, ולעולם לא יחזרו למשקל שלהם היום. הבעיה היא שברוה במקרים הבטחתנו לעצמנו נשכחת עוד לפני שמערכת העיכול שלנו סיימה להתמודד עם כל הסלטים, הבשרים, התוספות והקינוחים שזללנו, ואנו נשארים לאחר כל חג עם עודף של קילוגרם עד שניים. כך, כל חג אנו צוברים עוד קילוגרמים עודפים, עד שלאחר שנה-שנתיים אנו מגיעים למצב בלתי נסבל שבו כבר חייבים לרדת במשקל.

למה אנחנו עושים את זה לעצמנו? הלוא אפשר ליהנות מהחג ומהאוכל גם בלי להפריז. לרובנו יש קושי להציב לעצמנו גבולות, בעיקר בחגיגיות של ארוחות החג. אספנו כאן כמה עצות שיעזרו לכם להימנע מחריגות בלתי-סבירות מהתזונה הנכונה שאליה אתם רגילים בשגרה:


    • מרק – ברוב ארוחות החג מוגש מרק כמנה ראשונה. מרק הוא דרך טובה להתמלא במשהו שאיננו משמין מאוד. רק אל תשכחו לברר ראשית האם המרק מכיל שמנת מתוקה. אם כן, אכלו ממנו מנה קטנה בלבד.
    • סלטים – גם הסלטים יכולים להיות בסיס טוב לארוחה והם יכולים ממש למלא אתכם כדי שלא תוכלו להעמיס מאוחר יותר 3 סוגי בשרים וארבעה סוגי תוספות. גם בסלטים רצוי לבדוק שהרוטב לא מכיל כמות אדירה של שמן או מיונז.
    • העדיפו דג – בדגים יש בדרך כלל פחות שומן מאשר בבקר או כבש. אכלו מנת דג (לא מטוגן) או חזה עוף, שהוא החלק הפחות שומני בעוף.
    • אכלו מעט מכל דבר – אם אתם ממש חייבים לאכול מכל המגוון, קחו טעימה קטנה מכל דבר ולא מנה שלמה מכל סוג בשר ומכל סוג תוספת. לאחר שלב הטעימות, אם יש משהו שמצא חן בעיניכם במיוחד, תוכלו לקחת ממנו עוד.
    • הגבילו את כמות הפחמימות – זהו מקור לקלוריות רבות ומיותרות. החליטו אם אתם בכיוון של אורז, תפוח אדמה, פשטידה וכו', ואיכלו רק מאחד מהם. השתדלו להסתפק בכך הגשה אחת בלבד.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב