דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגבר הפרימיטיבי הולך ונדחק - מי תופס את מקומו ומהי דמותו? 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2600 פעמים ]

הגבר הפרימיטיבי הולך ונדחק - מי תופס את מקומו ומהי דמותו?

 

 

שיוויון בין המינים

 

הגבר הפרימטיבי חי בעולם בו הגברים הם המין החזק והשולט ואילו הנשים הן המין הכנוע והחלש. כיום, מצב זה השתנה בתכלית השינוי. נשים מתחזקות ואילו גברים מתרככים.

 

המגמה הכללית של העידן המודרני היא יצירת שיוויון בין המינים. זוהי המטרה המוצהרת של המהפכה הפמיניסטית ואלו הם העקרונות המשפטיים והחוקיים שבאים לידי ביטוי בחקיקה כמעט בכל מדינות העולם. אי אפשר להתעלם ממגמות חזקות אלו או לעצום עיניים כלפיהם. 

 

 

 

שינוי במעמדו של הגבר הישן

 

גברים רבים חיים עדיין בתפיסה הפרימיטיבית של פעם. הם חושבים בצורה מיושנת, כאילו הם עדיין נמצאים בשנות ה-40 של המאה הקודמת. התוצאה היא אומללה: הם מתוסכלים, מעוצבנים, מתוחים, פגועים מהנשים שלהם ובעיקר - לא מבינים מה לא בסדר, למה הדברים מתנהלים בצורה "עקומה" ומדוע הם אינם מקבלים את הזכויות הטבעיות שלהם.

 

אי אפשר להתעלם מהמציאות החדשה. במציאות זו, האישה אינה רואה את עצמה כדמות הנמצאת בצל, דמות התומכת בגבר, דמות החיה בשבילו ובשביל הילדים. בעידן המודרני מרבית הנשים - החזקות והחלשות - רואות את עצמן כשוות בין שווים, לפחות, וכבעלות כוח ועמדה מובילה ומשפיעה. הן דואגות לעצמן והן אינן מרגישות צורך להתנצל על כך.

 

 

 

אישה תומכת? האמנם?

 

גבר פרימיטיבי מאמין - מתוך גישה נאיבית ומיושנת - שתפקידה של האישה הוא להיות מאחוריו, לתמוך בו, לספק אותו ולדאוג לו כל הזמן. זוהי אמונתו האמיתית, וכשהוא נתקל במצב בו האישה אינה תומכת בו אלא בעצמה, שהאישה חושבת על האינטרסים והצרכים שלה ומצפה ממנו לתמוך בה בתור גבר - הוא מתפלא, הוא נדהם והוא מבולבל מ"האנוכיות" שלה.

 

בעידן המודרני נשים כבר אינן מוכנות רק לתמוך ולעודד. הן אינן מוחקות את עצמן למען אחרים, הן אינן מסתתרות מאחורי הבעל. להיפך, הן משפיעות, מובילות, דואגות לעצמן ומרוכזות בצרכים שלהן. זוהי השפה החדשה שנשים אימצו והיא שולטת בשיח הנשי בצורה כמעט טוטאלית. 

   

 

 

יתרונות וחסרונות 

 

בזמנו, כשהגברים שלטו בעולם והנשים היו במטבח - היתרון הגדול עבור גברים היה תחושת הביטחון של הגבר, מעמדו המורם, הכבוד שקיבל וכוח ההשפעה הכמעט בלתי מוגבל שהיה בידיו. מצד שני, הגבר היה מפרנס יחיד, הוא היה משועבד לפרנסת הבית והוא לא היה חופשי להתפתח ולצמוח ברמה האישית משום שהיה עליו להיות מאוד ממוקד בהישרדות המשפחה.

 

כיום, הנשים בחוץ והגברים כבר אינם שולטים שלטון יחיד. במצב החדש, החיסרון לגברים מתבטא בתחושה של איום מתמיד מצד נשים, צורך בשמירת כבודם, ההרגשה שהם כבר אינם מרכז העולם ושבשביל כבוד צריך לעבוד ולהתאמץ הרבה יותר. מצד שני, הגבר אינו חייב היום להיות מפרנס יחידי, הוא אינו משועבד לכלכלת הבית בלבד, הוא רשאי וזכאי להתחלק בנטל הכלכלי עם אישה שאינה אישה קטנה ותלותית אלא שותפה וחזקה ועצמאית והוא יכול להרשות לעצמו להתפתח ברמה האישית והרוחנית כאשר בבית ישנם שני מפרנסים ולא אחד.

 

 

וטיפ לסיום: גברים שאינם מבינים את משמעות השינוי שמתחולל בעולם במעמדם של נשים וגברים - פשוט נותרים פרימיטיביים בתפיסתם, כוחניים, עצבניים ומתוסכלים. יותר מכך, דווקא הם אלה ש"אוכלים אותה" בקשרים הזוגיים, נאבקים עם נשים בצורה לא נכונה, מתגרשים לא פעם ומחפשים בצורה נואשת ולעיתים קרובות חסרת סיכוי "אישה מהדור הישן".

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב