דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי מלגות לתואר שני 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2249 פעמים ]

בתחומי לימוד רבים נדרשים לימודי תואר שני על מנת להשיג יתרון בקבלה לעבודה ובקידום הקריירה לאחר מכן. בין אם מדובר בתואר במדעים, מנהל עסקים או תחומים אחרים, לבעלי תואר שני ותארים מתקדמים ישנו יתרון בשוק העבודה. הבעיה היא כי לאחר לימודי התואר הראשון מוצאים עצמם סטודנטים רבים עם משאבים כלכליים מצומצמים. שכר הלימוד אותו נדרשו לשלם בעבור התואר הראשון, הוצאות המחייה והכלכלה והיכולת המועטה לעבוד תוך כדי משאירים רבים ללא היכולת הכלכלית להמשיך ללימודי תואר שני. אחת הדרכים לנסות ולהתגבר על מכשול כלכלי זה היא באמצעות קבלת מלגות לתואר שני, לכיסוי מלא או חלקי של שכר הלימוד והוצאות המחייה, בעת לימודי התואר השני.

סוגי המלגות השונים

כמו המלגות לתואר הראשון, גם מלגות התואר השני נחלקות בהתאם לקריטריונים הנדרשים מהסטודנט לקבלת המלגה:


    • מלגות הצטיינות – לכל מוסד אקדמי ישנם הקריטריונים שלו לחלוקת מלגות הצטיינות. על פי רב הדרישה היא ציון של 90 ומעלה בלימודי התואר הראשון. לעתים דרישה זו מלווה בדרישה להיות באחוזונים הגבוהים מבין הלומדים במוסד הלימודים או תוצאות מבחני GMAT. ישנן גם מלגות הצטיינות שאינן מקושרות למוסד לימודים מסוים.
    • מלגות התלויות בתחומי המחקר או הלימודים – סוג נוסף של מלגות הפתוחות בפני תלמידי התואר השני הוא מלגות התלויות בתחומי התוכן והמחקר של הסטודנט. דוגמאות למלגות מסוג זה: הקרן הלאומית למדע מחלקת מלגות לחוקרים בתחומי המדע, האגודה הישראלית לבעיות הפרלמנטריזם מעניקה מלגות עבור עבודות בתחומי המשטר, הדמוקרטיה והכנסת, מכון ז'בוטינסקי מעניק מלגות גם לתארים מתקדמים עבור עבודות בתחומים מסוימים בהיסטוריה הישראלית, הבית הפתוח בירושלים מעניק מלגות לעבודות יצירה או מחקר בתחומים הנושקים לקהילת הלהט"ב בירושלים ועוד. לעתים, נוסף על תחום התוכן ישנה גם דרישה להוכחת הישגים ויכולות.
    • מלגות המוענקות לסטודנטים השייכים לאוכלוסיות מוגדרות – מלגות נוספות ללימודי התואר השני פתוחות בפני סטודנטים מסוימים השייכים לקבוצות מוגדרות, כגון עולים חדשים, סטודנטים ממוצא מסוים, תושבי איזורים או ערים מסוימות, בעלי מגבלות גופניות וכדומה.
    • מלגות התנדבות – מלגת התנדבות מוענקת תמורת התחייבות לביצוע פעילות כלשהי. דוגמה למלגות מסוג זה – צמ"ח, מלגת כנפיים של קרמבו לתלמידי התואר השני בעבודה סוציאלית תמורת עבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
למה חשוב לשים לב בעת הגשת בקשה למלגה?

לכל מלגה תאריכי יעד שלה, חשוב לעמוד בתאריכים אלו. יש להמנע מהגשת בקשות סרק למלגות שאינכם עומדים בקריטריונים לקבלתן. ממילא לא תקבלו את המלגה ורק תצרו לעצמכם ולבודקים עבודה. במידה ונדרש לצרף מסמכים ואישורים לבקשה יש לעשות זאת בזמן ובאופן מלא. כיוון שמרבית המלגות מכסות את שכר הלימוד רק באופן חלקי, הגישו בקשות לכל המלגות אליהן אתם מתאימים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב