דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מודם סלולרי- למה ואיך? 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 7332 פעמים ]

 

גישה לרשת האינטרנט כיום הינה הכרח המציאות. בבית, הרשת האלחוטית מאפשרת גישה לכל המחשבים- הנייחים, הניידים, הסמרטפונים או הטלויזיות החכמות, אבל מה קורה כאשר יוצאים מהבית אל מחוץ לטווח הקליטה של הרשת האלחוטית הביתית? כאן נכנס המודם הסלולרי לתמונה. מודם סלולרי הוא מודם קטן ונייד המתחבר למחשב נייד באמצעות שקע ה-USB  וכולל כרטיס SIM. מודם סלולרי מאפשר להתחבר אל האינטרנט באמצעות המחשב הנייד מכל מקום בו אתם נמצאים, בדומה לטלפון סלולרי.

מודם סלולרי, כרטיס SIM  חבילות גלישה - מה זה?

    • מודם סלולרי - מודם סלולרי הוא מכשיר מודם נייד שביכולתו להתחבר למחשב נייד באמצעות כרטיס ה- USB ולאפשר גלישה באינטרנט מכל מקום.
    • כרטיס SIM  - כרטיס SIM  הוא כרטיס שבאמצעותו ניתן לבצע שיחות בטלפונים סלולריים או לגלוש באינטרנט. מודם סלולרי כשלעצמו לא יפעל ללא כרטיסSIM  המותקן בתוכו.
    • חבילת גלישה ? חבילת גלישה היא חוזה אל מול חברת הסלולר, בו נקבע כמה תוכלו לגלוש ובאיזו מהירות, תמורת איזה סכום. על מנת שכרטיס SIM  יאפשר גלישה באינטרנט עליו להיות משויך לחבילת גלישה באחת מחברות הסלולר.
האם כל מחשב נייד זקוק למודם סלולרי?

אם התעניינם לאחרונה בקניית מכשיר טאבלט בוודאי שמתם לב כי ישנה חלוקה ברורה בין מכשירי Wi-Fi ומכשירי 3G המתבטאת, בין היתר, במחיר. ההבדל הוא בכך שטאבלט 3G מכיל מודם פנימי ומקום לכרטיס-SIM, בעוד שמודם Wi-Fi יודע להתחבר רק לרשת האלחוטית הביתית. טאבלט 3G אינו זקוק למודם סלולרי על מנת להתחבר לרשת האינטרנט, אולם יהיה עליכם לרכוש כרטיס SIM  וחבילת גלישה מאחת מחברות הסלולר אם תרצו להשתמש בו על מנת להתחבר אל האינטרנט מחוץ לבית.

מחשבים ניידים מגיעים על פי רב ללא מודם סלולרי פנימי או קורא כרטיס SIM. במידה וזה אכן המצב, ניתן לחבר מודם סלולרי חיצוני למחשב הנייד, לקנות כרטיס SIM וחבילת גלישה ולגלוש.

למה כדאי לשים לב ברכישת חבילת גלישה?

מרבית המודמים הסלולריים מאפשרים ביצועים דומים, כך גם כרטיסי ה-SIM. ההבדל המהותי ביותר נעוץ בחבילת הגלישה אותה תרכשו. ההבדלים בין חבילות הגלישה השונות הם:


    • מהירות הגלישה - חברות סלולריות שונות מציעות מהירויות גלישה שונות. ככל שמהירות הגלישה גבוהה יותר כך תוכלו לצפות בסרטים מבלי להתקע, להוריד תכנים במהירות ולגלוש מהר יותר.
    • נפח חבילת הגלישה ? חברות סלולריות שונות מציעות חבילות גלישה בנפחים שונים. 3GB, 5GB, 10GB ללא הגבלה ועוד. שימו לב לאותיות הקטנות, לרב גם החבילות שמציעות אינטרנט "ללא הגבלה" כוללות הגבלה כלשהי. ככל שאתם משתמשים יותר באינטרנט, כך נפח הגלישה לו תזדקקו יהיה רב יותר. שימו לב כי צריכת מדיה זוללת נפח גלישה מהר יותר מקריאת הודעות דוא"ל לדוגמה.
    • חריגה ? מדיניות חברות הסלולר לחריגה בנפח הגלישה שונה. לרב, תחויבו במחירים גבוהים במיוחד עבור כל חריגה מנפח הגלישה שהוגדר, לכן רצוי לבחור נפח גלישה גדול מספיק עבור צרכיכם. נוסף על התמחור השונה, ישנן חברות אשר יחסמו את הגלישה באינטרנט, יורידו את מהירות ההתחברות או ינקטו בפעולות אחרות אשר רצוי לברר את טיבן מבעוד מועד.

 

למי מתאים שימוש במודם סלולרי?

כל אדם המרגיש כי אינו יכול להרשות לעצמו להשאר מנותק מהאינטרנט, גם כאשר הוא אינו בביתו או בסביבה בה יש רשת אלחוטית נגישה למחשב הנייד שלו, יוכל להעזר במודם סלולרי. דוגמאות טובות לכך הם סטודנטים, חיילים, אנשי עסקים ועוד.

ככל שהשימוש עולה, הנגישות לרשת אלחוטית יורדת ואופן השימוש נוטה לכיוון צפייה בסרטים וסדרות, כך רצוי כי חבילת הגלישה המתלווה למודם הסלולרי תהיה מהירה יותר ובעלת נפח רב יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב