דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיכאון אחרי לידה - גם גברים סובלים ממנו 

מאת    [ 16/09/2012 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2330 פעמים ]

כידוע, נשים הולכות לספר לא רק בכדי לסדר את שיערן, אלא גם בכדי לשפוך את מר ליבן באוזניו. בשבוע שעבר, כאשר הלכתי להסתפר, התחלפנו בתפקידים והספר הוא זה ששפך את מר ליבו באוזני, זאת לאחר שנולד בנו לפני חודש וחצי, כאשר בבית עוד ילדה בת שנתיים. הוא שיתף אותי בכל חששותיו. לא היה לי ספק, הוא מפתח דיכאון אחרי לידה.

אישה שנכנסת לדיכאון לאחר לידה זאת כבר תופעה לא חדשה. המודעות אליה עלתה, והסביבה, והגורמים המטפלים כבר רגישים לנושא. בשנים האחרונות מסתבר כי יש גם דיכאון אחרי לידה אצל גברים.

הסיבות לדיכאון אחרי לידה אצל גבר

דיכאון אחרי לידה יכול להתפתח גם אחרי לידה שנייה ושלישית, לא בהכרח לאחר הצטרפותו של התינוק הראשון למשפחה. בעבר תלו את התפתחות הדיכאון אצל אישה בשינויים ההורמונליים הנגרמים בגופה עקב ההיריון, והלידה. אלא, שאלה לא יכולים לספק הסבר להתפתחותו של אותו דיכאון אצל גברים. למרות שידוע כי יש גברים אשר חווים חוויות דומות לאלה של בנות זוגם, כתוצאה מהזדהות פסיכולוגית עמוקה, כמו: עלייה במשקל, בחילות בוקר, כאבי בטן ועוד.

גבר שמפתח דיכאון לאחר לידה מפתח אותו כנראה מסיבות פסיכולוגיות ולא הורמונליות, ולא רק כי הוא מזדהה עם זוגתו.

הורות כרוכה באחריות כבדה. יכול להיות שעם הגעתו למשפחה של התינוק הראשון, ולמרות השינויים הדרמטיים שהמשפחה עוברת, הרי שהלידה מלווה בשמחה גדולה, וכל הדאגות האחרות מוזזות טיפה לצד. אבל, עם כל תוספת למשפחה, גדלה דאגתם של גברים מסוימים בשאלה, באיזו מידה אכן יוכלו לעמוד בנטל הכלכלי, שדורשת המשפחה המתרחבת. מבחינה כלכלית אנחנו חיים בתקופה לא פשוטה, ויש גברים שנכנסים לחרדה עמוקה בשאלה אם יוכלו להמשיך ולהעניק למשפחה שלהם אותה רמת חיים לה התרגלה, וכך מתפתח דיכאון אחרי לידה אצל גברים, עם כל הסימפטומים הכרוכים בכך: ניתוק מבת הזוג, אי שקט, נדודי שינה, חוסר תיאבון ועוד.

נשים רבות כל כך מאושרות בלידה ובתפקיד האימהות החדש, עד שהן שוכחות שלאותו תינוק יש גם אב. לעיתים תחושות הניתוק והריחוק, הם דמיוניות לחלוטין, ואין להן בסיס מציאותי, אבל לעיתים זה קורה ממש: האישה והאם הצעירה משקיעה את כל האנרגיה שלה בתינוק, ומזניחה, כך פשוטו כמשמעו את הבעל. פעמים רבות מגיעות לעזור לאם הצעירה אימה ו/או אחיותיה, והאב / הבעל מרגיש ממש מיותר בביתו שלו.

הטיפול בדיכאון אחרי לידה

הטיפול בדיכאון זה אצל גברים, יכול להיעשות כמו כל טיפול בדיכאון: טיפול תרופתי וטיפול פסיכותרפי הכולל שיחות. יחד עם זאת, כדאי מאוד לבצע "טיפול מונע" לערוך שיחות עם הגבר, האב העתידי עוד לפני לידת התינוק, להכין אותו לאותה הורות שמצפה לו, בכדי לפרק את המתחים ולהתארגן לקראת הופעתו של התינוק בחייו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב