דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין סיעוד 

מאת    [ 15/09/2012 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 2453 פעמים ]

מומחה תביעות סיעוד – מה בוחן עורך דין סיעוד?

          

ישנן סיבות שונות בגינן דוחות חברות הביטוח את תביעותיהם של מבוטחיהן, וזאת, למרות שנדמה כי הם אכן עונים על כל הקריטריונים המצדיקים את מימוש זכויותיהם כחולים סיעודיים. מדובר בהתנהלות שאיננה פשוטה, ובמקרים של דחייה, אף מקשה עוד יותר על התובע, שגם כך מצבו הבריאותי איננו תקין. במקרים אלה, ישנה חשיבות רבה בפנייה אל עורך דין סיעוד, המתמחה בתביעות סיעוד המוגשות אל חברות הביטוח ואל המוסד לביטוח לאומי ומסייע לתובע להתמודד עם דחיית פנייתו ולהגיש תביעה נוספת שתגדיל את סיכוייו לממש את זכיותיו בתחום זה.

        

חשוב לזכור, שלעיתים פנייה מוקדמת אל עורך דין סיעוד וכבר בשלב הראשון בהגשת התביעה, יכולה לחסוך את עוגמת הנפש ולזרז את כל התהליכים הקשורים בכך.

       

הנקודות השונות אליהן מתייחס עורך הדין במסגרת הגשת התביעה

     

בבואו לבחון את התביעה שהוגשה או את המקרה שמולו, בוחן עורך דין סיעוד מספר נקודות שונות, על מנת לטפל במקרה זה באופן המקצועי והיעיל ביותר:

          


    • מדוע נדחתה התביעה – הנקודה הראשונה, אליה מתייחס עורך דין סיעוד, היא הסיבה בגינה נדחתה תביעת הסיעוד הראשונה שהוגשה. חברות הביטוח אינן ממהרות לקבל את התביעות ודוחות קרוב לשלושים אחוז מהתביעות בשל סיבות שונות. לעיתים נטען שמדובר באי מסירת מידע מלא או מדויק, לעיתים גם בשל חוב לחברת הביטוח ופעמים אחרות גם אי עמידה בכל הקריטריונים הנדרשים בקטגוריית הסיעוד. במקרים אלה בוחן עורך הדין את הסיבות, אליהן מתייחסת חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי ועד כמה אכן רלוונטיות למקרה.

         


    • מה כוללת פוליסת הביטוח במסגרתה – על מנת שיוכל לסייע בתביעה, על עורך הדין להכיר לעומק את פוליסת ביטוח הסיעוד של התובע, לרבות כל הסעיפים השונים בה, התנאים השונים וגם הנספחים שאליהם היא מתייחסת. עורך הדין בשלב זה בוחן גם את הצהרת הבריאות שצורפה לפוליסת הביטוח וכל פרט אחר הרלוונטי לה, שיוכל לעזור להתמודד עם התביעה באופן הנכון ביותר.

          


    • אילו חוות דעת נוספות יכולות לחזק את התביעה – כדי להגיש את התביעה ולהגדיל את סיכוייו של התובע לקבל את זכויותיו, בודק עורך הדין האם ניתן להוסיף לה חוות דעת מקצועית של רופא, המתמחה בתחום הרלוונטי. תוספת של חוות דעת יכולה לשפר באופן משמעותי את סיכויו של התובע ולהצדיק את הגדרתו כ"חולה סיעודי".

         

דוגמא לתביעת סיעוד

           

במסגרת תביעת סיעוד שהוגשה לבית המשפט בעקבות דחייתה של חברת הביטוח את הפנייה, טענה התובעת בעזרת עורך דין סיעוד, כי בשל אירוע מוחי, אותו עברה, היא סובלת משיתוק ברגל וביד, מעיוורון וכן מפגיעה בזיכרון לטווח הקצר. כל אלה פגעו ביכולתה לבצע פעולות יומיומיות פשוטות ואילצו אותה להיות תלויה בעזרה חיצונית. חברת הביטוח סירבה לקבל את פנייתה לקבלת עזרה סיעודית וטענה כי בשל אי מסירת מידע רפואי מלא בעת החתימה על הפוליסה היא איננה זכאית לממש את זכויותיה, למרות שמוגדרת כחולה סיעודית. לטענתה, התובעת לא סיפרה שהיא סובלת מעיוורון, וזאת כדי לקבל את הפוליסה ללא כל קושי. בעזרת עורך דין מטעמה הצליחה להוכיח התובעת כי לא הטעתה את חברת הביטוח ומסרה את כל הפרטים שנדרשה. ואכן, בית המשפט קיבל את תביעתה ופסק לה פיצויים בהתאם.

          

כדי להימנע מדחיית התביעה או להתמודד נכון יותר איתה, בעת הצורך, יש לפנות אל עורך דין סיעוד, ומוטב מוקדם ככל האפשר! חשוב לוודא שמדובר בעורך דין המתמחה בתחום ובעל ניסיון בהגשת תביעות קודמות.

         

משרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, עוסק בייצוג והופעה בבתי המשפט בתחום הביטוח והנזיקין, לרבות רשלנות רפואית. כתובת המשרד: רח' התע"ש 3א' (מתחם הבורסה), ר"ג, 52512 פרטים ליצירת קשר: טל: 03-6916637  |  פקס: 03-6916635. הכתבה נועדה לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ואינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין הבקיא בתחום הרלבנטי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב