דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העקרונות הישנים והטובים של הקופירייטינג 

מאת    [ 14/09/2012 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 1918 פעמים ]

בעסקי השיווק אנשים תמיד מחפשים את הדבר החדש. אבל כשמדובר בקופירייטינג, העקרונות הישנים הם בדרך כלל העקרונות הטובים ביותר. למה? כי תפקידו של הקופירייטינג הוא למכור, הווה אומר לתקשר עם אנשים, שהם פחות או יותר אותם אנשים כמו שהיו פעם.

כן, אני יודע. זה קצת משעמם. באמת שהייתי רוצה לחשוף כמה עקרונות קופירייטינג חדשים ומרהיבים, אבל האמת היא שברוב המקרים, השיטות שעבדו לפני מאה שנה עדיין עובדות כיום, וככל הנראה שגם בעוד מאה שנים הן יעבדו באותה יעילות.

מילות סלנג ומילים אופנתיות באות והולכות עם הזמן. אמנם הסגנון של הקופירייטינג בימינו הוא קצר וקצבי יותר, אבל אם אתם פותחים מגזין ישן ובוחנים את הפרסומות שמופיעות בו, תראו את אותם עקרונות קופירייטינג של היום מוכרים את המוצרים של פעם. מאמר זה מוקדש לחשובים שבעקרונות האלה:

? גורמים לכתיבה להפוך לסוכן מכירות. בעולם השיווק, כתיבה היא לא אוסף של מילים אלא אמצעי מכירה. כדי למכור על הכותב לשלב מיומנויות תקשורת עם ידע בסיסי בפסיכולוגיה, כי "פסיכולוגיה + תקשורת = סוכן מכירות".

? למכור בעוצמה או בקלילות, על פי הצורך. שאלו את עצמכם: "עד כמה אני צריך 'לדחוף' את המוצר לקהל הזה?" או "עד כמה אנשים מכירים את סוג המוצר שאני צריך למכור?". אם אתם מוכרים מוצר מוכר באמצעות הצעה שיווקית מקובלת כגון "מנוי למגזין + חודש ניסיון חינם", אתם לא צריכים 'לדחוף' הכי חזק שאתם יכולים כמו שבוודאי תצטרכו לעשות בעת מכירת מוצר מוכר פחות עם הצעה פחות נפוצה. ב'לדחוף' הכוונה לסגנון מכירה אגרסיבי, אפילו טרחני, לעומת סגנון קליל שנשען על הידוע והמוכר.

? השתמשו בפורמולת מכירות ידועה ומוכרת. ישנן שיטות מכירה כמספר הקופירייטרים החיים כרגע על פני הגלובוס, אבל כולן מסתכמות באותם רעיונות. אתם צריכים 1) להבהיר לעצמכם את מטרת הפרסום 2) להבין את יתרונות המוצר שלכם 3) להסביר כיצד היתרונות הללו יתממשו בחייו של הלקוח 4) להוכיח את טענותיכם 5) 'להמתיק' את הכל... 6) להבהיר לקהל הלקוחות כיצד להגיב להצעה ואו למודעה שלכם.

? אמרו לאנשים מה לעשות. על מעטפת הדיוור הישיר שלכם כתבו "פתחו אותי" או "פתח מיד." במכתב שלכם ציינו "המשך לקרוא" כדי להקפיץ את הקוראים לדף הבא, באתר שלכם רשמו "לחץ כאן להורדת מדריך חינם" כדי להפוך אותם מגולשים ללקוחות, בטופס ההזמנה שלכם ציינו "השלם ושלח בדואר תוך 14 יום" או "קבל דוגמא חינם היום" כדי לעודד תגובה מהירה.

יש עוד, אבל התעייפנו. לקריאת המאמר השני העוסק בהמשך נושא זה לחצו כאן.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב