דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין תאונות דרכים - תביעות בגין תאונת דרכים, האפשרויות הלכה למעשה 

מאת    [ 14/09/2012 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 2956 פעמים ]

תאונות דרכים הן, למרבה הצער, המפגע החמור ביותר הנוטל מדי שנה את חייהם של מאות אנשים, שהיו יכולים להינצל אילו הם היו נוהגים בזהירות או אילו אלה שפגעו בהם היו מעט יותר זהירים. כל מי שנפגע בתאונת דרכים, בין אם פגיעתו קשה ובין אם היא קלה, רשאי לתבוע פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו – פיזיים, נפשיים, מקצועיים ותעסוקתיים. חישוב הפיצויים נקבע בכל מקרה לגופו, ואין אמת מידה אחידה לקביעת גובה הפיצויים והאופי שלהם. עורך דין תאונות דרכים מסייע לנפגעי תאונות דרכים לברר את העובדות לאשורן, לקבוע מהו הגוף הנכון שיש להגיש אליו את תביעת הפיצויים, לאסוף את כל המסמכים וההוכחות לקיומה של התאונה ולקיומו של נזק בעקבותיה ולספק חוות דעת נוספות אם מדובר בנזקים שהם מעבר לנזק פיזי ישיר.

מהי תאונת דרכים?

תאונת דרכים היא כל תאונה הנגרמת כתוצאה משימוש ברכב, בין אם הנפגע הינו הולך רגל ובין אם נהג אחר פגע בו, בין אם הנפגע נהג בעצמו ברכב הפוגע ובין אם היה נוסע באחד מהרכבים הללו. תאונת דרכים נחשבת גם כפגיעה בזמן הכניסה לרכב הפוגע או הנפגע או היציאה ממנו. כאשר אם ישנו ספק באשר לאירוע מסוים, עורך דין תאונות דרכים יכול להבהיר בקלות את המצב.

את מי תובעים?

מי שנפגעו בידי נהג אשר מחזיק בביטוח מקיף, צריכים לתבוע בעזרתו של עורך דין תאונות דרכים את חברת הביטוח של הנהג הפוגע. הביטוח הוא למעשה הגנה על הנהג מפני תביעה העלולה להשפיע על המהלך התקין של החיים שלו. שכן כשמדובר בפיצויים מדובר בסכומים שיש להניח שאדם ממוצע איננו יוכל לעמוד בהם. הפרמיות המשולמות לחברות הביטוח הן למעשה חישוב הסיכון שתאונה כזאת אכן תקרה מול ההכנסה מהתשלומים של בעל הרכב לחברת הביטוח.

אם לנתבע אין ביטוח או לא נמצא הנהג הפוגע, יש לתבוע את קרנית. קרנית הינה קרן הפיצויים של המדינה לנפגעי תאונות דרכים, והיא למעשה הדרך של המדינה למנוע תלות מוחלטת של נפגעי תאונות הדרכים, שיהפכו סמוכים על שולחנה של המדינה.

תאונה בדרך לעבודה או ממנה

החוק קובע כי תאונת דרכים שאירעה בדרך למקום העבודה או בדרך חזרה ממנו הביתה, יכולה להיחשב גם כתאונת עבודה. חשוב לציין כי עובד שמקרה כזה אכן אירע לו, יוכל לתבוע אך ורק תביעה אחת ויצטרך להחליט. עורך דין תאונות דרכים מסייע במקרים כאלה לקבל את ההחלטה הנכונה, לאחר בחינת כל ההסתברויות וההטבות הצפויות בכל אחד מהמקרים.

עורך דין תאונות דרכים וחברות הביטוח

מול עורכי הדין המייצגים את נפגעי תאונות הדרכים עומדים עורכי דין המייצגים את חברות הביטוח. גם עורכי דין אלה מתמחים בכל נושא תאונות הדרכים ועושים ככל יכולתם לנתק את הקשר בין הנהג הפוגע לנזק שנגרם לנפגע, ולאחר שהוכח הקשר הם יעשו כל שניתן על מנת להנמיך ולעמעם את עוצמת הפגיעה. מן הצד השני עורך דין תאונות דרכים המייצג את הנפגע ינסה להעצים ככל שניתן את הפגיעה והמשמעויות שלה, שכן מדובר בכסף לא קטן. חברות הביטוח מקדישות גם משאבים לא מעטים לחקור תאונות דרכים שונות או לעקוב אחרי אנשים שהצהירו על פגיעה קשה בעקבות תאונה. במקרים רבים מתגלה שהדברים אינם כצעקתה והפגיעה חמורה פחות ממה שהוצהר עליה.

פיצויים במקרה מוות

למרבה הצער, חלק לא קטן מהתאונות מסתיימות במותו של אדם אחד או יותר. במקרה שהאדם הוא מפרנס עיקרי של משפחה יוכלו שאר התלויים בו לתבוע את חברת הביטוח או את הנהג באופן אישי, אם כי מקרים מהסוג השני הם נדירים. כאן תפקידו של כל עורך דין תאונות דרכים נעשה חשוב שבעתיים והוא צריך לעשות כל שניתן על מנת להגדיל את סכומי הפיצויים, שבמקרים רבים הם הופכים למקור ההכנסה העיקרי של המשפחה שלו.

תאונות דרכים הן נושא מסובך ומורכב וההמלצה היא לבצע את התהליך בעזרת עורך דין תאונות דרכים מומחה לדבר, שיעשה הכל על מנת להשיג עבור התובע את הפיצויים הטובים ביותר האפשריים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב