דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחומים שונים של זיווד אלקטרוני 

מאת    [ 12/09/2012 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1351 פעמים ]

המונח זיווד אלקטרוני מתייחס לאריזות חכמות עבור מכשירים חשמליים. לעתים תחום הזיווד כולל גם ייצור של פרופילי אלומיניום המיועדים לפיזור החום באותן האריזות. זיווד אלקטרוני, אמנם נשמע מונח מאיים במקצת, אך למעשה מדובר בייצור ובתכנון של מארזים לציוד חשמלי. כיום נעשה שימוש רחב בשירותים שמספק תחום הזיווד, בעיקר בקרב תעשיות ההיי טק, התקשורת והרפואה.

חומרי הזיווד השונים

ניתן לייצר אריזות ממגוון רחב של חומרים. המארזים למכשירים האלקטרוניים השונים נעשים לרוב מפלסטיק פח או אלומיניום. עם התפתחותו של תחום הזיווד גילו שאלומיניום הוא החומר האופטימאלי בשל יתרונותיו המובהקים על פני שאר החומרים. מכיוון שיש צורך בהגנה מרבית במיוחד מפני רטיבות וזעזועים, עבור מוצרים אלקטרוניים וכלי עבודה חשמליים, האריזות צריכות להיות מתוכננות ומיוצרות בצורה האיכותית ביותר. כאמור, בעלי עסק שונים עושים שימוש בפח ובפלסטיק אך כיום החומר המוביל ביותר בתחום של זיווד אלקטרוני הוא אלומיניום.

זיווד בעולם ההיי טק

זיווד אלקטרוני נועד בעבור מגוון רחב של תחומים. בתחום ההיי טק נעשה שימוש נרחב במוצרים של תחום הזיווד. כידוע, מכשירים אלקטרוניים נזקקים למארז חיצוני ואיכותי לשם החזקתם ולשם הגנתם. מתכנני המארזים חייבים לעבוד בתיאום מול המעצבים התעשייתיים כדי לקבל הדרכה לגבי סוג העיצוב הנדרש על מנת שבסופו של דבר יתקבל מוצר שיעמוד בסטנדרט האסתטי ויוכל לתפקד בצורה תקינה. מוצר שיהיה גם חכם וגם יפה!

תעשיית התקשורת

זיווד אלקטרוני חולש גם על תחום התקשורת אולי בצורה המובהקת ביותר. לכל מכשיר סלולר או טלפון ביתי, נדרשת מעטפת חיצונית שלרוב נעשית מחומרים פלסטיים שמקבלים את צורתם הסופית בתום תהליך הזיווד. אריזת הפלסטיק הכרחית למכשיר וסביר מאד להניח שבלעדיה המכשיר פשוט לא יעבוד. מכשירי הסלולר או לחילופין הטלפונים הנייחים, מכילים רכיבים אלקטרוניים זעירים ומשוכללים ויש צורך להגן עליהם מפני תנאים סביבתיים שוחקים כמו רטיבות ולחות.

זיווד אלקטרוני לציוד רפואי

תחום הרפואה הוא אולי התחום החשוב ביותר של תעשיית הזיווד. ישנן חברות שונות שמתמחות אך ורק בזיווד רפואי על מנת להבטיח רמת איכות גבוהה של האריזות לציוד הרפואי. מכשירים חשמליים מתחום הרפואה דורשים הגנה רצינית ביותר שתוכל להבטיח את תפקודו ויעילותו של המכשיר לאורך זמן. כיום מייצרים אריזות הרמטיות למכשירי חשמל רפואיים שבכוחן להגן על הרכיבים האלקטרוניים העדינים שבתוכם. בנוסף, תכנון הזיווד הרפואי צריך להתחשב בכך שלא אחת הציוד הרפואי בא במגע ישיר עם גוף האדם ועל כן אין לעשות שימוש בחומרים מסוכנים שעלולים להסב נזק לבריאותו של האדם.

עבור כל התחומים הללו יש צורך לבתע תכנון מכאני, תהליך שמהווה בסיס בייצורם של כמעט כל המוצרים.

ELPD - mechanical design קיימת מזה 20 שנה ועוסקת בתחום המכאני והזיווד האלקטרוני, נותנת פתרונות בעיצוב, תכנון וייצור המוצר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב