דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים או אריחי קרמיקה- מה כדאי ולמה? 

מאת    [ 12/09/2012 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2086 פעמים ]

רוצים להחליף את המרצפות הישנות בביתכם? מתלבטים אם לרכוש פרקטים או אריחי קרמיקה? בכתבה זו ננסה לעשות לכם מעט סדר בבלגאן על מנת לאפשר לכם לבחור את סוג הרצפות המתאים לכם יותר, וישרת אתכם ואת הבית באופן המדויק והיעיל ביותר בעבורכם.

את ההשוואה בין פרקטים לקרמיקה נבצע תוך התחשבות בפרמטרים שכולנו לוקחים בחשבון בעת שיפוץ הבית ועיצובו מחדש, כך שכל אחד יכול לשים את הדגש על הקריטריונים שיותר חשובים לו.

נתחיל?

מחיר-

המחיר משפיע על כולנו, פחות או יותר. אף אחד מאיתנו לא מעוניין לחרוג יותר מידי מכיסו הפרטי וכולנו היינו רוצים למצוא את הפריט המושלם מבחינת יופי ואיכות, שגם יוציא אותנו דיי בזול. לכן, ההתייחסות למחיר היא חשובה וחיונית ואין להפחית מערכה גם בתחום הריצוף לבית. נתחיל עם פרקטים- כאן, תמונת המצב כוללת טווח מאוד רחב של מחירים ולא ניתן להצביע על איזושהי עלות ממוצעת. ככלל, פרקטים העשויים מעץ טבעי יעלו יותר במידה משמעותית מפרקטים העשויים לימינציה. עץ הוא חומר לא זול ופרקטים טבעיים מכילים כמות מאוד גדולה של עץ, מן הסתם, מה שמייקר את מחירם במידה רבה מאוד. בטרם הגעתם של פרקטים מלאכותיים, פרקטים היו עשויים מעץ מקורי בלבד, מה שהפך אותם למעין סמל סטאטוס ויוקרה. פרקטים סינתטיים יצרו את האפשרות לרכוש פרקטים במחיר שווה לכל כיס, והיום, אנו אכן רואים בתים רבים בישראל, מפשוטים ועד יוקרתיים, המעוצבים תוך שימוש בריצוף פרקט. פרקטים מסוג לימינציה מגיעים בטווח מאוד גדול של מחירים, ובדרך כלל העלות תלויה בארץ המוצא ממנה הגיע הפרקט. פרקטים סיניים נמצאים בטווח אחד של הטווח הזה ונחשבים לנחותים ולא איכותיים בגזרת הפרקטים, ופרקטים תוצרת בלגיה או גרמניה נחשבים לבעלי איכות גבוהה ביותר וכבר נוצר להם מקום של כבוד בקבוצה. מבחינת אריחי הקרמיקה, הטווח יותר מצומצם. עלות של אריחי קרמיקה תהייה לרוב בינונית- לא מאוד זולה ולא מאוד יקרה, וככל שהדוגמה של הקרמיקה תהייה יותר מיוחדת ומעוצבת (גוון, מרקם וכו'), כך גם יעלה מחירה. אריחי קרמיקה משתנים גם באיכותם ובמיתוג שלהם, אך שוב- יש כאן טווח יותר מצומצם של מחירים משום שעלות קרמיקה אינה יקרה כעלותו של העץ ולכן, רוב, לא תהייה מאוד יקרה...

דקורציה-

כאן, זה יותר עניין של טעם. אריחי קרמיקה מעניקים לבית יוקרה וחספוס מסוים, ואם בוחרים אריחים מעניינים ושונים, כמו לדוגמה אריחי קרמיקה אפורים או לבנים, הם יכולים להשוות לבית המון קסם, חן וייחודיות. פרקטים, בין אם טבעיים ובין אם מלאכותיים, משווים לבית המון חום, והמיוחד שהעץ יוצר הוא שילוב מקסים ומדויק בין חמימות ואווירה מחבקת, ליוקרה, הדר ופאר.

עמידות לאורך זמן ותחזוקה-

בגזרת הפרקטים, אנו עדים לטווח גדול של איכויות, כך שיש פרקטים מאוד איכותיים שיחזיקו מעמד זמן רב בתחזוקה פשוטה בלבד, ומנגד, ישנם פרקטים (סיניים והודיים בדרך כלל) שאינם יחזיקו מעמד לטווח הארוך בשל שכבה דקה מידי של חומר, חומר לא איכותי דיו ועוד. פרקטים טבעיים לא אוהבים מים, כשם שהעץ אינו אוהד גדול שלהם, ועל מנת לנקות אותו תצטרכו נוזל ניקוי מיוחד לפרקטים ו-7 דקות פנויות כדי לנקות את הרצפה עימו. אריחי קרמיקה בדרך כלל חזקים ועמידים לאורך זמן, ועל מנת לנקות אותם תצטרכו שעה או שעתיים פנויות והרבה מים וסבון.

אז מה הרצפה שלכם?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב