דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראש השנה = התחלה חדשה 

מאת    [ 12/09/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 1874 פעמים ]

 

אחד החגים האהובים עלי ביותר במסורת היהודית זה ראש השנה. הסיבה שאני אוהבת את החג הזה זה לא בגלל החופש והמאכלים, אלא בגלל מה שהוא מסמל ובגלל המשמעות הגדולה שמאחורי חג זה. על פי המסורת היהודית, ראש השנה מסמל התחלה חדשה, זוהי הזדמנות חדשה שניתנת לבן אדם, לפתוח את השנה עם דף חדש.

למה בדיוק הכוונה?

כל השנה אנחנו חיים את השגרה היום יומית שלנו, עובדים, כל הזמן פעילים, מקבלים החלטות, מבצעים דברים, יוצרים דברים, מצליחים או נכשלים בדברים מסוימים. ראש השנה זה הזמן לעצור ולעשות פסק זמן על מנת לשאול את עצמנו – מה עשינו בשנה שעברה, מה השגנו, במה טעינו, האם למדנו מהטעיות?

מה עבד טוב ומה עבד פחות טוב, איזה החלטות היו טובות ואיזה מהן היו פחות טובות, במה שיפרנו את החיים שלנו או את החיים של האחרים, האם צמחנו, גדלנו והתפתחנו? האם פגענו בעצמנו או באנשים הקרובים? למי עזרנו?

במשך כל השנה אנחנו לא עוצרים לרגע כדי לעשות ביקורת, חשבון נפש. ראש השנה זה חג רוחני שמחבר אותנו לפנימיות שלנו, לצד הרוחני שלנו.

זה זמן מצוין לתקן דברים שלא עבדו, לשפר מה שדורש שיפור, ללמוד מהטעויות, לסלוח לאנשים שפגעו בנו או חשבנו שפגעו בנו, לבק סליחה מאנשים שאנחנו פגענו בהם, לקבל החלטות יותר טובות, להציב מטרות חדשות ומצמיחות.

זו הסיבה שאני אוהבת את ראש השנה – כי כל שנה יש לנו את ההזדמנות הגדולה להתחיל מחדש, לצמוח ולהשתפר ברמה אישית, רונית, מקצועית, חברתית, כלכלית. הרי מהות החיים זה לצמוח ולהתפתח, תמיד לשאוף להיות יותר טובים, לקבל יותר, לעשות יותר. צמיחה והתפתחות זה אחת המהויות של החיים.

ראש השנה זה חג של נתינה, עשייה למען הזולת – כי אנחנו מבינים שאנחנו לא לבד בעולם הזה, אנחנו נמצאים בתקשורת תמידית עם אנשים. נתינה באה לידי ביטוי לא רק בנתינה למשפחה לאנשים הקרובים, אלא בכלל לזולת – לעשות משהו טוב בעולם הזה, משהו למען החברה, הקהילה, האנושות.

זו הסיבה שאני כל כך אוהבת את החג הזה – חג של חשבון נפש, חג של התחלה חדשה, של צמיחה, של נתינה, לך לימוד והתפתחות, חג שבו אנחנו משתנים ומשתפרים וגם משנים ומשפרים יחד.

אז שתהיה לנו שנה טובה! את הברכה שלי תוכלו לשמוע כאן בקישור הבא, בסרטון קצר של 4.46 דקות. בסרטון הכנתי גם הטבה מיוחדת לחג J

http://www.youtube.com/watch?v=VxOdaPXdKa0

חג שמח!

 

דיאנה בן צבי מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב