איך להתמודד עם המתחרים של העסק שלך באינטרנט?
לכל עסק ישנם מתחרים. נדיר מאד למצוא עסק שאי לו מתחרים כלל. המטרה של כל עסק היא לגבור על המתחרים שלו, ולמשוך את הלקוחות דווקא אליו ולא לעסק המתחרה. כמובן, שדבר זה אינו אפשרי במאה אחוז, ודווקא התחרות הזו בשוק בין מתחרים שונים מיטיבה עם הלקוחות, אך בכל זאת, כל בעל עסק יכול, עם מאמץ מסוים, לגרום ללקוחות רבים להעדיף דווקא את המוצר שלו על פני מוצר מתחרה. כיצד עושים זאת?
איך להתמודד עם המתחרים של העסק שלך באינטרנט?
לכל עסק ישנם מתחרים. נדיר מאד למצוא עסק שאי לו מתחרים כלל. המטרה של כל עסק היא לגבור על המתחרים שלו, ולמשוך את הלקוחות דווקא אליו ולא לעסק המתחרה. כמובן, שדבר זה אינו אפשרי במאה אחוז, ודווקא התחרות הזו בשוק בין מתחרים שונים מיטיבה עם הלקוחות, אך בכל זאת, כל בעל עסק יכול, עם ניהול אתר נכון ועם מאמץ מסוים, לגרום ללקוחות רבים להעדיף דווקא את המוצר שלו על פני מוצר מתחרה. כיצד עושים זאת?
יתרון ממשי
כל מוצר ניתן לייצר באיכות טובה יותר או פחות. כל שירות ניתן לתת באופן טוב יותר או טוב פחות, יעיל יותר או יעיל פחות. הנקודה היא, שככל שהמוצר שאתם מוכרים בין אם זה מוצר ממשי או שירות וכדומה, הוא טוב יותר, לקוחות ירצו אותו יותר. לפני שאתם משקיעים בשיווק, בפרסומות וכיוצא בזה, השקיעו במוצר. תנו ללקוחות שלכם את מה שהם רוצים לקבל מכם, ובצורה הטובה ביותר, וכך תמשכו אליכם לקוחות רבים, שיודעים מה טוב בשבילם.
יתרון שיווקי
ישנו מושג בשיווק שנקרא "בידול". הכוונה היא – מה מבדל אותך מעסקים אחרים, מה גורם לך להיות יותר טוב מהם. כפי שאמרנו קודם, ככל שהמוצר יותר טוב, כך הוא ימשוך יותר לקוחות. אך לעיתים אין זה מספיק. ישנם עסקים רבים ש"יושבים" בדיוק על אותה משבצת, וקשה מאד להחליט מוצר של איזה עסק טוב יותר. כאן נוצרת מלחמה שיווקית. עסק שישווק את עצמו טוב יותר – יזכה ליותר לקוחות. כדי לזכות ביתרון שיווקי, אין די בפרסום מסיבי. הלקוח צריך לראות בפרסום שלעסק אכן יש מה למכור לו, והעסק גם צריך לבלוט בין שאר העסקים המפרסמים במקביל אליו. לשם כך נוצר הבידול. הבידול הזה יכול להיות כל דבר, אפילו קטן, אלא שכאשר מבליטים אותו בפרסום, הוא הופך להיות משמעותי ללקוח. בידול יכול להיות, לדוגמא: מחיר זול, קרבה לאזור מגורים, התמקדות במוצר ספציפי, וכדומה. Creative Marketing היא חברה המספקת ניהול וייעוץ שיווקי בכל התחומים. החברה מייעצת בבחירת בידול ובדרכים לשיווקו.
נכתב על ידי שיווק יצירתי - ניהול אתרים במיקור חוץ
ניר צין מנהל שיווק ומכירות בשיווק יצירתי - ניהול והקמת אתרים מנצחים http://creative-marketing.co.il
>