דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם הסיבוכים האפשריים בניתוח קיסרי? 

מאת    [ 11/09/2012 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2172 פעמים ]


באיזה מקרים יש לבצע ניתוח קיסרי?

ניתוחים קיסריים מתבצעים בשלושה מקרים עיקריים: סיבוכים רפואיים הקיימים אצל האם, או סיבוכים רפואיים הקיימים אצל העובר, סיבוכים הקיימים בשלייה.

סיבוכים אצל האם:

בעיות לב, לחץ דם גבוה, בעיות בעמוד השדרה – כל אלה יכולים לגרום לקושי מצד האם לסבול את הצירים ולחוסר יכולת וכוח לדחוף את התינוק החוצה. בנוסף, במידה והאם סובלת מרעלת הריון קשה או שההריון מתרחש בגיל מבוגר- מומלץ לקבוע מועד לניתוח קיסרי לפני הלידה. ליקויים במבנה אגן הירכיים כתוצאה מבעיה מולדת או בעקבות תאונה וכד'. אם האם עברה שני ניתוחים קיסריים קודמים, באופן אוטומטי מתבצע ניתוח קיסרי בלידה השלישית, זאת עקב חשש לקרע ברחם. סיבוכים אצל העובר:

תנוחת העובר לפני היציאה – העובר צריך להיות במצב בו הראש מתמקם בכניסה לתעלת הלידה. כל מצג אחר, דורש ניתוח קיסרי. אם יודעים מראש שהעובר לא נמצא בכיוון הנכון, ניתן לבצע היפוך של העובר – ואז למנוע ניתוח. מצוקת עובר – מצב זה יכול להתבטא בכך שהעובר לא מקבל מספיק חמצן ונוזלים, בעקבות סיבוך כמו חבל טבור הנכרך סביב צווארו. מצב זה, שיכול לקרות תוך כדי הלידה עצמה, דורש לעצור את הכל ולבצע ניתוח דחוף. לדוגמא קשר בחבל הטבור או שהוא נכרך סביב הצוואר. המצוקה מאובחנת בדרך כלל באמצעות מכשיר המוניטור אליו מחוברת האם בזמן הלידה. חוסר התפתחות תקינה של העובר – במידה וקיים פיגור קיצוני בהתפתחות העובר קיים סיכוי שהוא לא יעבור לידה רגילה כי הוא קטן וחלש מדי. זו הסיבה שרוב הפגים נולדים בניתוח קיסרי. משקל העובר – אם משקל העובר מוערך בסביבות ה- 4500 גרם, יבוצע ניתוח קיסרי מראש, כדי לחסוך לידה קשה ופגיעות אפשריות הן אצל העובר והן אצל האם. סכרת הריונית – עוברים של אמהות הסובלות מסכרת הריונית זקוקים לניתוח קיסרי, במידה ומשקל העובר הוא 4000 גרם או יותר, מכיוון שקיימת אצלם הצטברות יתר של שומן בכתפיים, דבר היכול לגרום ל"היתקעות" בתעלת הלידה לאחר יציאת הראש ("פרע כתפיים"). דיספרופורציה בין הראש העוברי לאגן האם – מצב שבו פתיחת הצוואר אינה מתקדמת במשך מספר שעות, או כאשר ראש העובר לא עובר את תעלת הלידה. סיבוכים בשלייה:

שליית פתח – מצב בו השלייה חוסמת את פתח היציאה מהרח וחוסמת את המעבר של העובר ממנו. מצב של אי ספיקת שלייה בו היא אינה מתפקדת ואינה מספקת זרימות דם תקינות. היפרדות מוקדמת של השלייה – מצב בו השלייה נפרדת מקיר הרחם. מה הסיבה לעליה בכמות הניתוחים הקיסריים?

הסיבה העיקרית לעלייה במספר הניתוחים הקיסריים הוא שכיום נהוג לבצעם לפי בקשת האישה. בנוסף, כיום ניתן לאבחן בצורה טובה יותר בעיות בריאות הדורשות ניתוח קיסרי. לכך יש להוסיף את ההתפתחות הטכנולוגית המאפשרת לבצע את הניתוחים בצורה פשוטה, בטוחה ונוחה יחסית.

איך מתבצע הניתוח הקיסרי?

הניתוח הקיסרי מתבצע על ידי חתך רוחבי בבטן התחתונה. לאחר שמבצעים את החתך, פותחים את שכבות הבטן, מגיעים לרחם ומוציאים את התינוק. הניתוח דורש בדרך כלל הרדמה של חצי גוף.

מהם הסיכונים הכרוכים בניתוח קיסרי?

כמו בכל ניתוח יש סיכון לפגיעה באיברים הנמצאים סמוך לאיזור הניתוח, כמו שלפוחית השתן והמעיים. ייתכן ויתפתח גם תהליך דלקתי באיזור הבטן וכן התרחשות של דימום חזק ואיבוד דם גדול.

 

ד"ר אילון לחמן, רופא נשים (גניקולוגיה ומיילדות). בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון ומומחה בתחום הגניקולוגיה ומיילדות ומנתח בעל שם ומוניטין. נמנה מבין הגניקולוגים המובילים בארץ  וזאת בעקבות מקצועיות ושיטות חדשניות אותן הוא מיישם בעבודתו באופן תדיר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב