דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבריאות שבכוס התה שלך 

מאת    [ 10/09/2012 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2166 פעמים ]

שאלת היתרונות הבריאותיים של תה עולה לעיתים דחופות. אנחנו מופגזים במידע על תה ובריאות מכל מקור אפשרי, ובכל יום נוספים מחקרים חדשים המתייחסים לפאן הבריאותי של תה. אבל כמו לגבי מחקרים רבים בסגנון זה, עלינו לקחת כל דבר במידה.

מאידך, כבר עם גילויו לפני 5000 שנה בסין, יוחסו לתה תכונות בריאותיות, והוא החל את דרכו בתרבות המזרח כצמח מרפה. ברפואה סינית מסורתית התה תופס מקום של כבוד, כמגביר בהירות מנטאלית בעוד הוא מרגיע את הרגשות, ממריץ את הדם ואת האנרגיה החיונית, בעוד הוא מרגיע את השרירים. יתרונות נוספים המיוחסים לו כוללים שיפור העיכול, חיזוק מערכות הגוף, ואריכות ימים.

בכדי להנות מכל היתרונות הללו, יש ללגום תה איכותי מעלים שלמים - תעשו זאת, וייתכן מאוד שפשוט תתאהבו במשקה בשל טווח הטעמים הנפלאים שקיימים בו והאיזון הנפלא שהוא מעניק. היתרונות הבריאותיים יהוו רק יתרון נוסף. 
(ראו את המאמר שלנו על יתרונות תה בתפזורת

ואומנם, המחקרים המדעיים כיום מצביעים על כך שתה הוא מרכיב חשוב בהשגה ושמירה על בריאות טובה. תה מכיל ריכוזים גבוהים ביותר של מינרלים ונוגדי חמצון, אשר הוכחו כבעלי אפקט חיובי על מערכות רבות בגוף ויתרונם בעיכוב התפתחות מחלות.
להלן כמה מן היתרונות הבריאותיים של התה.

נוגדני חמצון - 
בתה ישנם נוגדי חמצון הנלחמים בהשפעת הרדיקליים החופשיים. הרדיקלים החופשיים תוקפים ופוגעים במבנה תאים בגוף, ואף עשויים לשנות את מבנה ה DNA , ובכך גורמים לבלאי מוקדם ולהתנוונות והזדקנות הגוף. מעריכים שמספר רב של מחלות קשורות לתהליכים אלו, ובהן גם סרטן.
פוליפנולים הם בעלי דרגה גבוהה של פעילות נוגדת החמצון, ורבות מן ההשפעות החיוביות המיוחסות לתה קשורות לרמות הגבוהות של פוליפנולים שהוא מכיל, בעיקר מסוג EGCG. בתה לבן יש את הריכוז הגבוה ביותר של כל סוגי הפוליפנולים אלו משום שהם מעובדים מינימלית, ותה ירוק מורכב מ 30-40% פוליפנולים. תה גם מכיל ויטמין C, נוגד חמצון ידוע נוסף.

כולסטרול - 
עבור אנשים מסוימים, הגבלה בצריכת הכולסטרול לא תמיד עוזרת משמעותית בהנמכת רמת הכולסטרול בדם. ישנם מחקרים המראים כי תה ירוק יכול לעזור בהורדת הכולסטרול. מחקרים אחרים מצביעים על היכולת של תה פואר לעזור בעיבוד שומן בגוף. ככל הנראה מרכיבים בתה מתחברים לכולסטרול באופן שמונע את הספיגה שלו בגוף כשהוא עובר דרך מערכת העיכול.
תה ירוק כנראה מתפקד גם כמדלל דם ומסייע במניעת קרישים. והוא מרחיב את כלי הדם, דבר שעשוי לסייע לירידה בשכיחות מחלות לב ושבץ קטלניים.

בריאות הפה 
תה מכיל פלואוריד ומינרלים אחרים, אשר נלחמים בעששת ועוזרים לשמור על קשיות השיניים. בנוסף, נראה כי הפוליפנולים עוזרים במניעת הצטברות אבן ובמלחמה בחיידקים שבפה.

משקל - 
ישנם מחקרים המצביעים על כך שתה מעודד את חילוף החומרים בגוף, והפוליפנולים כנראה מסייעים בעיכול שומנים. הקפאין מגביר את היכולת של הגוף לשרוף קלוריות. אבל יותר מכך, מחקרים הראו כי שתיית תה ירוק עם הארוחה תורמת לתחושת שובע, ומפחיתה את הרצון להמשיך לאכול. 
דיאטות רבות ממליצות על שתייה מרובה של מים, אבל בהחלפת חלק מצריכה זו בתה ירוק ניתן לקבל תרומה גדולה עוד יותר.

כותבת המאמר: מיקי שמיר, te-tea חליטות תה אורגני איכותי מרחבי העולם. מאמינה בתה אורגני, ללא תוספות בלתי רצויות, ורצוי בסחר הוגן. http://www.te-tea.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב