דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור חברת ייעוץ 

מאת    [ 10/09/2012 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 1942 פעמים ]

"אירן", "חוסר וודאות", "איבוד יציבות", "נערכים לפיטורים מאסיביים", "טייקונים מתמוטטים", "תספורת", הינם מונחים הנשמעים ללא הרף בתקשורת ובחדרי ישיבות של כמעט כל ארגון וחברה. האווירה היא כי יש לשמור על הכסף, לעצור השקעות, לדחות פרויקטים. אולם פעילות ארגונית המיועדת לשמור על הכסף ולהתייעל ללא ליווי מקצועי, גורמת לא פעם לנזק יותר מתועלת.             

לצורך ביצוע התייעלות מוצלחת בארגון אשר תוביל לחיסכון מהותי בעלויות ומאידך לא תחבל בתפעול השוטף וברמת השרות מומלץ, כמו בכל תחום רציני, להיעזר במקצוענים. המקצוענים בתחום הם בדרך כלל מהנדסי תעשייה וניהול בהכשרתם. 

בארגונים גדולים ובינוניים כמעט תמיד קיימת יחידת ארגון ושיטות המאוישת במהנדסי תעשייה וניהול. אולם גם כאשר קיימת בארגון יחידת ארגון ושיטות יש מצבים בהם נעזרים במהנדסי תעשייה וניהול מחברות ייעוץ, המומחים בתחום התייעלות ארגונית ושיפור תהליכי עבודה. 

מה חשוב לדעת כדי לבחור חברת ייעוץ?


    •  התמקדות ביועץ: בחברות ייעוץ בדרך כלל מתגאות בלקוחות שלהם ובפרויקטים מהעבר. אין ספק שכאשר חברת מובילות במשק בוחרות לעבוד עם חברת ייעוץ מסוימת יש לכך משמעות. אולם, במציאות בחברת ייעוץ, קיימת תחלופה גבוהה של      יועצים ולכן כאשר בוחנים את חברת הייעוץ יש להתמקד ביועץ או היועצים אשר יבצעו את העבודה בפועל. יש לזכור כי היועץ מבצע את העבודה בשטח ולא חברת הייעוץ. לכן יש לבחון היטב את הכישורים, הניסיון של היועץ ביצוע עבודות דומות, קבלה ובדיקת המלצות של היועץ.
              
    •  מתודולוגית העבודה: יש לבקש מחברת הייעוץ לפרט את מתודולוגיית העבודה בה חברת הייעוץ תפעל כדי לבצע את העבודה. המתודולוגיה בדרך כלל כוללת את הסעיפים הבאים: התנעת הפרויקט, סקירת התהליכים בארגון ולימוד המצב הקיים, זיהוי נקודות התורפה, מתן המלצות לפתרון, קבלת חלטה ותקציב ליישום הפתרון, הגדרת מדדים להצלחה, יישום והטמעה, ליווי הפתרון.
    •  תוצרים: כאשר מקבלים את ההצעה מחברת הייעוץ יש לבקש להציג מראש את התוצרים של הפעילות. רצוי לבקש כי בשלב ההמלצות חברת הייעוץ תציג פתרונות לנקודות התורפה ולא רק מה לא בסדר. בדרך כלל מי שמזמין את העבודה יודע היטב מה לא תקין. חברת יעוץ טובה צריכה לתת פתרונות יעילים, חדשניים, יצירתיים החוסכים כסף ומשאבים.
    •  עלות: הטוב ביותר לארגון (ופחות טוב לחברת ייעוץ) זה לקבל מחיר קבוע לעבודה. יש לבקש מחברת הייעוץ מחיר קבוע לכל אבן דרך בתהליך, ברמת תוצרים.יש לזכור כי עסק טוב הוא עסק בו כולם מרוויחם. אם אחד מהגורמים המשפיעים בעסק יפסיק הוא עלול ברוב המקרים לספק תוצר פגום אשר יפגע בכל האחרים. בדרך כלל נהוג לקבל מחברת הייעוץ מחיר קבוע לכל השלבים עד הפתרון. בשלב הפיתרון שהוא בדרך כלל שלב שקשה לאמוד את עלותו רצוי לבקש לפחות הערכת כמות שעות עבודה כדי להיערך תקציבית.

 

רן פרייז מהנדס תעשייה וניהול יועץ לעסקים קטנים ובינוניים בתחום חיסכון בעלויות ארגוניות, כתיבת נהלים,  מערכות מידע CRM ERP, ניהול פרוייקטים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב