דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צבע או טפט?! מה עדיף? 

מאת    [ 10/09/2012 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2993 פעמים ]

שתי אפשרויות מובילות ליצור עיצוב בית מרתק ומיוחד באמצעות קירות מעניים וססגוניים הם משיכת הקיר בצבע או בצבעים שונים לכדי איור, או הדבקת טפט על הקיר. שתי האופציות הנ"ל יביאו לתוצאה נאה ומשביעת רצון, לפחות בטווח הקצר. עם זאת, לכל אחת מן האפשרויות הללו יתרונות וחסרונות משלה, ובמסגרת המאמר הבא נעשה מעין השווה בין טפט לבין צבע רגיל, על מנת לאפשר לכם לבחור נכון ובאופן מושכל את אשר מתאים לכם יותר.

ונתחיל עם המחיר.

עלויות הן לא עניין של מה בכך, והרבה פעמים נכריע בנושא זה או אחר, תוך התחשבות בעלות ובמחיר אותו נאלץ לשלם. באופן כללי, ניתן לומר כי טפט נחשב ליקר יותר מצבע. עם זאת, בטווח הארוך, טפט מחזיק הרבה יותר זמן מצבע פשוט ואם מתחזקים אותו בצורה נכונה (ומינימאלית), הוא יכול להשתמר לאורך שנים רבות ולהשתלם לכם יותר גם מבחינה כלכלית.

ונמשיך עם עמידות ואיכות

כמו שכבר ציינו, טפט מחזיק מעמד זמן רב יותר בהשוואה לצבעים. הסיבה פשוטה- טפט עשוי מחומר קשיח יותר כמו שכבות של נייר, בדים ואפילו אבנים טבעיות. במידה ובוחרים טפט איכותי העשוי מחומר חזק, עמיד ורחיץ במידה כזו או אחרת, מחפים0 את הקיר באמצעות חומר חסון שאינו פגיע לנזקים סביבתיים או ללכלוך. צבע, לעומת זאת, נוטה להתקלף מהר יחסית, ומידי תקופה מסוימת חייבים לחדש אותו בשכבת צבע נוספת. אם אתם מתעדים לצבוע את הקיר בצבע מיוחד אך אחיד וחלק, האפשרות של צבע יכולה להיות מאוד רלוונטית עבורכם, מפני שלחדש קיר כזה אינו בעיה גדולה, וכל שצריך לעשות הוא לדאוג לכך שתמיד יהיו לכם בבית מיכל או שניים עודפים של הצבע בו אתם מעוניינים. אולם, במקרים בהם אתם מעוניינים בדוגמה מיוחד על קיר ביתכם, קחו בחשבון כי היא לא תחזיק מעמד לאורך זמן ותתחיל להתקלף במוקדם ובמאוחר. כאן, התיקון לא יהיה מטלה כל כך פשוטה.

דקורציה

כשמדברים על טפט, יש היום אינספור דוגמאות ועיצובים של טפטים. המגוון בגזרת הטפט באמת מדהים ובחנויות מובילות בתחום יציעו לכם כל כך הרבה דוגמאות מדהימות של טפט שלא תוכלו לצאת מזה. ניתן לבחור טפט שיתאים כמו כפפה לקיר וכל שיש לעשות הוא לגשת לחנות ולהתחיל לסרוק את השטח...! בגזרת הצבעים אנו עדים גם כן להתפתחות משמעותית וניתן למצוא כמעט כל צבע שתחלמו עליו. הבעיה מתחילה במידה ואתם רוצים לצבוע את הקיר תוך שימוש בדוגמה מסתיימת ולא במרקם חלק. במקרה כזה, תצטרכו להיות יצירתיים בעצמכם או לשכור בעל מקצוע שהתמחותו בצביעת קירות ובציור על גבי קיר.

רחיצות

נושא הרחיצות מעט מורכב, ואם יש אפשרות להפגיש בין קיר לבין מים, מאוד רצוי לעשות זאת- זה מונע הרבה בעיות ותסכולים בהמשך. ככלל, קירות לא אוהבים מים ונוטים להרקיב במידה כזו או אחרת בנוכחותם. בגזרת הטפטים התמונה מורכבת מעט יותר. יש טפט שלא סובל מים (טפט מבד, טפט מנייר), ומידת הרחיצות שלו איננה טובה כמו בקיר. אולם, שינם רצועות טפט שמידת הרחיצות שלהם טובה מאוד והם בהחלט יכולים לספוג מים. טפט ויניל, העשוי מוניל מוקצף, הוא טפט מיוחד עבור חדרי אמבטיה וככזה- הוא, כמובן, בעל מידת רחיצות מאוד גבוהה  וניתן להרטיב אותו במים כמה שרק רוצי, הרי לשם כך הוא נועד.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב