דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון, טיימינג וחשיפה - 3 ערכי יסוד של יחצ טוב 

מאת    [ 21/01/2008 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2985 פעמים ]

"מעט מדי מאוחר מדי" - זהו משפט שלרוב מתאר את סיבת הכשלון של קמפיין יח"צ שלא הצליח. רבים נוטים לתלות את האשם באירוע עצמו או במוצר המיוחצן, "נושא האירוע כנראה לא היה פופולאי", או "המוצר הזה כנראה לא מעניין את קהל היעד כפי שחשבנו", אלו הם משפטים שלרוב שומעים בעקבות קמפיין כושל. לרוב זו אינה הסיבה.

כנראה שהוכרז על אירוע ההשקה מאוחר מידי מכדי שמישהו יוכל להגיע, כנראה גם שהחשיפה לא היתה נרחבת מספיק על מנת ליצור את האימפקט הרצוי. לעתים קרובות הגורם הזה חבוי. מוצגות סיבות אחרות, דרמטיות יותר, שאינן הלמה האמיתי. היה משחק כדורגל באותו התאריך. יש לנו שם רע . יש קמפיין נגד . העיתונות . . . בלה, בלה, בלה. הכל שקרים. זה פשוט היה מעט מדי קידום, מאוחר מדי.

מחלקת יח?צ שמאוישת חלקית בלבד היא הסיבה לרוב המחדלים שהוזכרו לעיל. למעשה, יח?צ מורכב מכ -80% הכנות לאירוע וכ -20% האירוע עצמו. אם לא מתכננים ולא מכינים את כל ההכנות זמן רב טרם האירוע, האירועים נכשלים. לעתים יש צורך לבצע יח?צ בשליפה מהשרוול. אך בדרך כלל צורך זה מתעורר עקב היעדר חשיבה לטווח ארוך ותכנון יסודי.

ישנו כלל בסיסי בנוגע לכך: הצלחתו של אירוע נמצאת ביחס ישר לזמן הדרוש להכנתו. במילים אחרות, הכנה עלובה שנעשית מאוחר מדי יוצרת אירוע לא מוצלח. יח"צ הוא עבודה קשה. אך העבודה הקשה מתרחשת ברובה מאחורי הקלעים וזמן רב לפני שהאירוע יצא לפועל. העבודה באירוע עצמו היא קלי קלות. הכל נראה מרשים, מלוטש וחסר דופי, כאילו לא הושקע כל מאמץ. ובכן, הכל נראה כל כך נונשלאנטי משום שהושקעה כמות מדהימה של הכנות לפני הזמן.

אירוע מוצלח הוא אירוע שתוכנן ותורגל זמן רב לפני השקתו, כמו כן יש להכריז על האירוע ולהזמין את הנוכחים זמן משמעותי לפני השקתו. אפילו על סתם ארוחת ערב יש להכריז לפחות שבוע מראש. יח"צנים שאינם עובדים קשה כדי לתכנן ולתרגל, ושאינם מכריזים על האירוע בזמן באמצעות קידום מספיק, נוחלים כישלונות. אם כן, כישלונות יח?צ נובעים עקב אי-תכנון, אי-תרגול ואי-קידום במידה מספקת וזמן רב מראש.

לפיכך, הערובה הטובה ביותר להצלחות של יח?צ היא על-ידי איסוף נתונים, תכנון מדויק, תרגול רב, הכרזה מבעוד מועד וקידום מספק. אסוף את הנתונים שינחו את התכנון, תכנן היטב, הכן לכך מערכת צעדים, בצע את כל הפעולות הפקידותיות הנחוצות, הכרז על כך מספיק זמן מראש, תרגל הרבה את כל האנשים הקשורים לאירוע עד שהם מושלמים וללא כל שגיאות, ואז ערוך אותו.... והרי לך, אירוע "ספונטני" ומוצלח ביותר.

בין אם זו צעדת מחאה, מסיבת עיתונאים, כנס, קורס חדש או ארוחת ערב לאח"מים או אפילו לסתם חברים, אם אתה רוצה שזו תהיה הצלחה, הכן את האירוע והכרז עליו בפומבי הרבה זמן לפני לכן. אירוע בינוני שהוכן היטב והכריזו עליו היטב ובזמן יצליח הרבה יותר מאשר האירוע הנפלא ביותר שהוכן בשליפה מהשרוול. בפעם הבאה שתראה כיסאות ריקים זכור את המאמר הזה והשתמש בו.

נכתב על ידי מנהל יח"צ של חברת טק-סיין - יצרנית מערכות שילוט מתקדמות - מבוסס על טקסט של ל.ר.האברד


מנהל יחסי ציבור של חברת טק-סיין מערכות שילוט מתקדמות בע"מ. יצרנית מערכת השילוט המתקדמת בעולם "ויסטה סיסטם".
http://www.techsign.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב