דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בני זוג דומים או שונים - מה עדיף? 

מאת    [ 09/09/2012 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 3330 פעמים ]

כדי שהזוגיות תצליח כדי להיות דומים או שונים?  
זוגות רבים שואלים אותי: "אנחנו כל כך שונים האם נוכל להמשיך לחיות ביחד?" משום מה יש לנו תפיסה שאומרת: כדי שנוכל להסתדר עלינו להיות דומים, לאהוב את אותם דברים שתהיה לנו אותה דעה, אנחנו מאמינים, כי רק ככה נוכל להבין אחד את השני ולהסתדר אחד עם השני. 

מה הצורך והרצון העמוק של כל אחד מבני הזוג?
אבל בואו רגע נסתכל, מה זה זוגיות טובה? מה צריך לקרות כדי שנסתדר אחד עם השני? האם עלינו באמת להיות דומים, לראות את הדברים בעין אחת, לאהוב לעשות את אותם הדברים? 
במציאות מה שכולנו רוצים ובמיוחד מבני הזוג שלנו זה אהבה, קבלה, חברות ושיתוף פעולה. האם כדי שהדברים האלה יתקיימו בזוגיות אנחנו באמת צריכים להיות דומים אחד לשני?
כל אחד מאיתנו מרגיש בתוך תוכו עמוק שהוא היה רוצה שמשהו כאילו יכנס לראש וללב שלו, יחשוב בדיוק כמוהו וירצה בדיוק כמוהו. הדבר נובע מהצורך הכל כך חזק שלנו שיראו אותנו ויבינו אותנו. צורך עמוק וחזק שרובנו בתור ילדים לא חווינו זאת מצד הורנו והכמיהה הזאת והצורך הלא מסופק הזה נשאר איתנו ואנחנו סוחבים אותו לאורך השנים ומחפשים מישהו כזה שימלא את הצורך הזה. ואני שואלת, כמה רגעים בחיים אנחנו באמת חווים זאת? קשה מאוד לקבל את הצורך הזה מאדם חיצוני לנו. אולי בתחילת היחסים הזוגיים שלנו חווינו זאת מתוך כמיהה כל כך גדולה לחוות את זה. ובגלל שאנחנו לא באמת מרגישים שבאמת מבינים אותנו ורואים אותנו אנחנו מאמצים את התפיסה שאם היינו יותר דומים היינו יותר מבינים אחד את השני.

אולי דווקא להיות שונים זה עדיף?
בואו נסתכל על הדברים מזווית חדשה, בואו נראה מה היתרון בשוני? היתרון הוא הסינרגיה. מה זאת סינרגיה? סינרגיה זה שהשלם יותר גדול מסך חלקיו. לדוגמא בני זוג זה אחד ועוד אחד ששווים שלוש אם יש להם ילד אחד וחמש אם יש להם שלושה ילדים. או למשל בוא נראה את גופנו, חשוב שהלב יתפקד במיטבו, וחשוב שהריאות יתפקדו במיטבם וכך כל חלקי גופנו, כדי שהגוף השלם הוא יותר מסך חלקיו. כלומר לא היינו רוצים שהלב והריאות יהיו דומים כי לכל אחד יש את התפקיד שלו והשלם הוא יותר מסך חלקיו.

אז מה צריך להתקיים כדי שהזוגיות תהיה טובה?
כך גם בזוגיות. כדי שהזוגיות תהיה טובה חשוב שכל אחד מבני הזוג יהיה במיטבו ויעשה עבודת מודעות על עצמו. אם אנחנו שונים או דומים לא זה מה שקובע את איכות הזוגיות. יש דברים שנהיה דומים בהם ויש דברים שנהיה שונים בהם, מה שחשוב בזוגיות ובכלל ביחסים זה שכל אחד ייקח אחריות על עצמו, יהיה במיטבו, וכשאני אומרת יהיה במיטבו אני מתכוונת שיזכור שהוא רוצה אהבה ויחסים טובים ויבחר בצורה מודעת איך להתנהל בזוגיות. זה מתכון לזוגיות טובה

אתם מוזמנים לקבל את המדריך לזוגיות טובה בשיטת שתי ישויות בחינם

נעמה רגב M.A מומחית לזוגיות והורות. מאמנת זוגות, הורים והתפתחות אישית, בשיטת שתי ישויות, שיטה חדשנית לשליטה להרגיש נפלא ולחולל פלאים. בעלת הכשרה לטיפול זוגי ומשפחתי. המדריך לזוגיות טובה בשיטת שתי ישויות לקבלת המדריך בחינם אני מזמינה אותך ללחוץ כאן   טלפון 0544304067




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב