דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית המשפט בעד התעשייה המקומית: ערובה זמנית של 39.5 אחוז על גומי מיובא מדרוםם אפריקה 

מאת    [ 09/09/2012 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 1806 פעמים ]

עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנר

לאחרונה, בתאריך 15.8.12, דחה בית המשפט המחוזי בירושלים התנגדות של יבואן להטלת ערובה זמנית (היטל) בשיעור 39.5% על סוליות גומי לחידוש צמיגים מדרום אפריקה.

הליך זה בבית המשפט הגיע בעקבות חקירה של הממונה על היטלי הסחר במשרד התמ"ת, מר ראובן פסח, שהחלה לבקשת המפעל המקומי- תעשיות גומי עין שמר אגח"ש בע"מ, המיוצג על ידי עורכי הדין גיל נדל ועומר וגנר ממשרדנו, ועל ידי הכלכלן ערן הורביץ מחברת ל.י.ם.

המפעל המקומי, המעסיק למעלה מ- 100 עובדים, טען כי הוא חשוף לתחרות בלתי-הוגנת מדרום אפריקה, במסגרתה התקיים יבוא בהיצף מדרום אפריקה של סוליות גומי המשמשות לחידוש צמיגים, אשר גרם לו לנזק ממשי ולהפסדים (מחיר היצוא לישראל נמוך ממחיר המכירה בשוק המקומי בדרום אפריקה).

בעקבות זאת, הממונה על היטלי הסחר במשרד התמ"ת, מר ראובן פסח, הודיע כי הוא מטיל ערובה זמנית בשיעור של 39.5% על סוליות גומי לחידוש צמיגים מדרום אפריקה, לתקופה של שישה חודשים, החל מסוף חודש יולי 2012.

במקביל, המליץ הממונה להטיל גם היטל קבוע בשיעור זה למשך חמש שנים, והמלצתו טעונה אישור הוועדה המייעצת ולאחר מכן את אישור שר התמ"ת, האוצר, וועדת הכספים של הכנסת.

יצוין, כי תעשיות גומי עין שמר מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי גומי שונים. החברה הינה היצרנית היחידה בישראל של המוצר המשמש לחידוש צמיגים של משאיות, אוטובוסים ורכבי הובלה והשוק מוערך בעשרות מיליוני שקלים. הממונה על היטלי הסחר השתכנע כי לא צפויה פגיעה בענף התעבורה, מכיוון שישנם מקורות יבוא נוספים של המוצר, אשר מתחרים עם יבוא צמיגים חדשים, מלבד היבוא מדרום אפריקה. עוד קבע הממונה כי ההיטל ייטיב את המצב הכלל משקי, היצרנים והצרכנים יצאו נשכרים מההיטל יותר מהנזק הצפוי ליבואנים או לכל גורם אחר.

לאור החלטת הממונה על ערובה זמנית, החלה רשות המכס לגבות ערובה זו (ערבות בנקאית או מזומן) בשיעור 39.5% משיעור CIF של סוליות גומי לחידוש צמיגים המיובאות מדרום אפריקה.

בעקבות החלטת הממונה, הגיש היבואן ע. מטר עתירה מנהלית, וטען כי החלטת הממונה שגויה לגופה וגם אינה חוקית, משום שניתנה לאחר שהחקירה כבר הסתיימה, ובמסגרת העתירה ביקש לקבל גם צו מניעה זמני שימנע כניסתה לתוקף של הערובה.

המפעל המקומי, שיוצג בעתירה ע"י עורכי הדין גיל נדל ועומר וגנר ממשרדנו, טען כי החלטת הממונה ניתנה כדין ומבוססת על חקירה ארוכה וממצאים בדוקים ומשכנעים, וכי יש לדחות את הבקשה להקפאת הערובה הזמנית.

בתאריך 15.8.12, דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת היבואן למתן צו מניעה נגד הערובה הזמנית, ולמעשה בכך הביע דעתו כי ראוי לספק הגנה למפעל המקומי כנגד היבוא בהיצף.

בית המשפט קבע בין היתר כי מאחר ומדובר בהיטל זמני לחצי שנה, והנזק שייגרם ליבואן הוא כספי ובר-פיצוי, אין לתת צו מניעה שיקפיא את הערובה.

עוד קבע בית המשפט, כי מאזן הנוחות (הנזק שייגרם למי מן הצדדים) נוטה לטובת המפעל המקומי ולא לטובת היבואן, וזוהי סיבה נוספת להימנע מהתערבות בהחלטת הממונה.

לאור זאת, דחה בית המשפט את בקשת היבואן לצו מניעה נגד הערובה הזמנית, והטיל עליו הוצאות משפט בסך 3, 000 ש"ח לכל אחד מן המשיבים (הממונה על היטלי הסחר והמפעל המקומי).

[עת"מ (ירושלים) 6281-08-12 ע. מטר ואחיו בע"מ נ' הממונה על היטלי הסחר במשרד התמ"ת ואח', השופט דוד מינץ, החלטה מיום 15.8.12. ב"כ הצדדים: ליבואן- עו"ד האשם דלאשה. לממונה על היטלי הסחר- פרקליטות מחוז ירושלים-אזרחי. למפעל המקומי- עו"ד גיל נדל ועומר וגנר ממשרדנו].

 

עו"ד גיל נדל עוסק בתחום דיני יבוא ויצוא, מסי יבוא ומסים עקיפים, חוזים בינלאומיים, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני. עו"ד נדל מרצה בפורומים מקצועיים רבים כגון מכון היצוא, לשכת עורכי הדין, ארגוני סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד שלכות המסחר ועוד. לעו"ד נדל מדור קבוע בעיתון "תעשיות", במגזין PORT 2 PORT, ובפרסומים נוספים. חומר נוסף מאת עו"ד נדל ניתן להוריד באתר האינטרנט, בכתובת http://www.nadel-law.co.il האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
מידע על ספרים מפרי עטו של עו"ד גיל נדל ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.tradelibrary.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב