דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנשאים לתינוקות בשלב המעבר מניו-בורן לתינוק 

מאת    [ 09/09/2012 ]

מילים במאמר: 917   [ נצפה 2392 פעמים ]

מה זה שלב המעבר, ואיך הוא קשור למנשאי תינוקות?

כשהתינוק מגיח לעולם הוא ממשיך להיות עובר כמעט לכל דבר, למעט התחלת השימוש במערכות הנשימה והעיכול שלו.
בחודשים הראשונים לחייו התפתחות התינוק תתקדם בקצב מסחרר: חישבו על ניובורן לעומת תינוק בשל בגיל 4-5 חודשים. בתקופה קצרה של כמה חודשים הופיעו אצלו כישורי תקשורת, חיוכים, ראש יציב, התחלה של מוטוריקה עצמאית, קשר יד-עין ועוד. כל אלה משפיעים בין השאר על השימוש במנשא תינוקות כפי שנפרט בהמשך המאמר.
שלב המעבר הוא כינוי לתקופה שבמהלכה ניובורן הופך לתינוק.

מתי מתחיל שלב המעבר ומתי הוא מסתיים?

שלב המעבר מתחיל כשהתינוק מתחיל להרים את הראש, לישר גפיים, לחייך ולמקד את המבט (ומכאן מתחילה גם הסקרנות להציץ ולגלות את העולם). יש המתחילים מוקדם, שבועות ספורים מהלידה, ואחרים לא ממהרים ונשארים עוברים מכורבלים ומכונסים בתוך עצמם למשך כמה חודשים (בפרט תינוקות שנולדו מוקדם יחסית). ניתן לומר ששלב המעבר הסתיים כשהתינוק  מתחיל לרכוש את היכולת והמוטיבציה לזקוף את גבו לישיבה עצמאית ומתאים להנשא במנשא תינוקות מסוג ילקוט.

במהלך שלב המעבר, אשר עשוי להתחיל בגיל חודש ולהסתיים בגיל חצי שנה, או בכל פרק זמן בין לבין, התינוק יכפיל את משקלו,יהפוך ליצור חברתי ותקשורתי, יתחיל לגלות ענין בחפצים ולזהות את הוריו, וכמובן יראה התחלה של מוטוריקה עצמאית.

אנחנו אחרי שלב המעבר. מה קורה עכשיו?

מרגע זה היכולות המוטוריות של התינוק ימשיכו להתקדם, אבל בקצב מתון בהרבה. לא תתרחש יותר שום קפיצה כל כך דרמטית בהתפתחות התינוק. לא בקצב הגדילה שמתחילה להתמתן וגם לא באפשרויות השימוש במנשא תינוקות. פעוט בן 3 יכול להנשא באותו מנשא ובאותה תנוחה כמו תינוק בן שנה.

איך כל זה קשור לשימוש במנשא?

המהפך הקיצוני שעבר על התינוק בתקופה הזאת משפיע ישירות על הצרכים של ההורה ושל התינוק בכל הקשור לשימוש במנשא. התנוחה בה נבחר לשאת את התינוק, משך השימוש במנשא בכל פעם, משקל התינוק ומידת הענין שלו בקשר עם העולם משתנים לקצה לקצה, ולכן המנשאים המתאימים לניובורן לא תמיד שימושיים לתינוקות אחרי שלב המעבר. אבל המעבר אינו מתרחש בן רגע. מדובר בסדרת שינויים הדרגתיים שמתבטאים אי נוחות שהולכת וגדלה מצד ההורה, ובתלונות שהולכות ורבות מצד התינוק.

בשלב הזה ההורה מתחיל לתהות אם אכן קנה את המנשא המתאים, אם התינוק בכלל אוהב מנשאים, אם יש משהו שהוא עושה לא נכון?ולעתים קרובות התוצאה היא תינוק צורח על הידיים ומנשא מונח בצד, והתסכול בשמיים.

מאד אופייני בשלב המעבר להתקל באי שקט רב יותר אצל התינוק.

אם בשבועות הראשונים הוא היה ניובורן שישן רוב היום, כעת  הוא מתחיל להתענין בעולם ובמקביל לגלות יותר תסכול וחוסר שקט, הנובעים גם מעודף גירויים חדשים, אליהם הוא נחשף בקצב מטורף מדי יום, וגם מעצם ההתפתחות המוטורית והקוגנטיבית. חוסר השקט מתבטא פעמים רבות בקשיים חדשים שצצים בשימוש במנשא- התינוק מתחיל להקשית את גבו ולהתנגד למנשא, מניף ומיישר גפיים ומתקשה להרגע, לרוב משום שהמנשא או תנוחת הנשיאה ששימשו אתכם עד כה בהצלחה כבר לא מתאימים לו.

מה הפתרון? האם צריך להחליף מנשא?

להחליף מנשא יכול להיות פתרון מצוין, אך יש לזכור ששלב המעבר יסתיים בקרוב ואנחנו רוצים להמשיך להשתמש במנשא גם אחריו. לכן אם מחליפים את המנשא, חשוב לבחור כזה שיתאים לטווח ארוך. אפשרויות נוספות הן לבחור מנשא לתקופת המעבר בלבד, שעלותו תצדיק את השימוש הקצר יחסית, או להשאר עם המנשא שיש אבל ללמוד להשתמש בו בצורה אחרת.

שינוי תנוחה במנשא שלכם- הכירו את תנוחת בטן לבטן

לפני שרצים לקנות מנשא חדש הדבר הראשון שכדאי לבדוק הוא שינוי תנוחה במנשא שכבר יש לכם. בשלב המעבר התינוק עשוי להתחיל לסרב לתנוחת ערסול שהיא פחות מענינת עבור תינוק ער שרוצה להיות חלק מסביבתו. התנוחה המתאימה ביותר לשלב המעבר והלאה היא תנוחת בטן לבטן, המאפשרת לתינוק להציץ על סביבתו בנוחות תוך שהוא מחזק על הדרך את שרירי הצוואר וחגורת הכתפיים, ויכול להתחבא ולהתכנס כשהוא זקוק לשקט ולשינה.

 שינוי בהרגלי הנשיאה

לפעמים מספיק שינוי בהרגלי הנשיאה שלכם כדי להמשיך להנות מאותו מנשא. נסו לשים לב מתי התינוק כן רגוע ונינוח במנשא ומי לא. העדפותיו של התינוק יכולות להשתנות בתקופה הזאת ממש מיום ליום. שאלו את עצמכם אם הוא מעדיף נשיאה במנשא בזמן שינה, או בזמן עירות? נשיאות קצרות יותר? נשיאה רק  מחוץ לבית? פעילויות יותר אקטיביות עם המנשא?

מנשאים לשלב המעבר ולהמשך הדרך

המנשא הפופולרי ביותר כיום בישראל הוא מנשא תינוקות מסוג ילקוט. זהו מנשא שימושי לטווח ארוך, אך לרוב אינו מתאים לפני תום שלב המעבר, למעט מנשאי ילקוט המגיעים עם מתאמים יעודיים לתינוק רך. לרוב זו איננה האופציה האופטימלית, למעט תינוקות גדולים ומפותחים לגילם, אותם לעתים ניתן לשאת במנשא ילקוט מגיל צעיר יחסית.

עוד אפשרות מצוינת למנשא שמתאים גם לשלב המעבר וגם להמשך הוא מנשא מסורתי סיני, להורים הרוצים מנשא נוח ביותר ואינם חוששים ממעט קשירות.

מנשא צד כמנשא האופטימלי לשלב המעבר

אחד הפתרונות המוצלחים ביותר, בפרט בקיץ, הוא מנשא טבעות אלכסוני. מנשא טבעות הוא מנשא יחודי. אופן הלבישה שלו מאפשר מצד אחד התאמה מושלמת של צורת המנשא לצורת התינוק, ומצד שני לבישה פשוטה וקלה ללא סרבול וללא קשירות, עם מינימום בד. מנשא צד מאפשר  נשיאה בתנוחה זקופה, שרוב התינוקו בשלב המעבר מעדיפים, אך עם פישוק קטן, ללא בד בין הרגליים שעלול לאלץ את התינוק לפישוק רחב מדי. מנשא צד הוא אחת האופציות הזולות בשוק וקל להשיגו גם במחירי יד שנייה. הוא מנשא נהדר לשלב המעבר עד שאפשר להתחיל להשתמש במנשא ילקוט, אך אפשר להמשיך להשתמש בו גם בגיל 2-3 שנים ויותר.

אל יאוש! שלב המעבר יסתיים, הקושי יעלם אך המנשא ישאר.

החודשים הראשונים אחרי הלידה הם תקופה אינטנסיבית ומטורפת מבחינת קצב השינויים שקורים אצל התינוק. הוא משתנה לכם ממש מיום ליום ועד שאתם מצחילים לפענח דפוס התנהגות כלשהו- הוא משתנה שוב. חשוב לזכור שזו תקופה קצרה שעומדת להסתיים ואחריה תתחיל תקופה יציבה ועקבית יותר. קצב השינויים יפחת ועימו חלק ניכר מהקושי.

לעזרה ויעוץ בכל מה שקשור לשימוש במנשאי תינוקות בשלב המעבר ובכל שלב אנחנו כאן בשבילכם!

---


אתם רוצים מנשא לתינוק. נוח. פשוט. בטוח. אבל איך בוחרים? איך מכניסים את התינוק? איך יודעים אם נוח לו?...


המנשא הנכון- אתר המנשאים הישראלי:



  • מבחר מנשאים לתינוקות- כל המנשאים במקום אחד

  • מדידה, הדרכה והתנסות לפני הקנייה

  • מדיניות החזרות והחלפות גמישה, השכרה, יד שניה וטרייד אין


התקשרו עכשיו לקבוע פגישת יעוץ אישית! אורית 052-8468215




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב