דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שוב מחפשים עבודה? 

מאת    [ 09/09/2012 ]

מילים במאמר: 826   [ נצפה 2888 פעמים ]

אבל הכותרות לפעמים יוצרות מציאות ולכן, יש לך סיכוי למצוא את עצמך בחיפוש עבודה. תהליך חיפוש העבודה עלול להיות קשה יותר מבעבר, כיון שכיום כמות המועמדים המתחרים על כל משרה גבוה. הזמן הממוצע לחיפוש משרה בתקופה זו יכול לנוע בין חודשיים לשמונה חודשים למועמדים בכירים.

שוחחנו עם מספר מועמדים שמחפשים עבודה בימים אלה עבודה על מנת להבין מהם עושים בתהליך חיפוש העבודה אשר עוזר להם להגיע למשרה הנחשקת, ומהם הקשיים בהם הם נתקלים.
כמובן שאין מנוס ויש להתחיל בכתיבת קורות חיים, אבל בתקופות בהן המשק נמצא בהיסטריה ומועמדים רבים שולחים קורות חיים, פעמים רבות זה לא מספיק.

ענת בת 47 מחיפה פוטרה לפני שלושה חודשים אחרי 5 שנות עבודה ממשרד עורכי דין: "אני קצת סקפטית לגבי כמות קורות החיים שאני שולחת, אני בעלת ניסיון של מעל 20 שנים בניהול משרד ואדמיניסטרציה, עבדתי מול הבכירים ביותר בארגון. אני בחורה מאוד מנוסה, יודעת את העבודה, אחראית ,ולמרות כל קורות החיים שאני שולחת, אני לא מצליחה לקבל זימון לראיון עבודה. אין לי ספק שלמרות כל הניסיון שלי, בגלל הגיל, לא קוראים לי. למדתי בדרך הקשה שלמרות שאנין לי ילדים קטנים ואני יכולה לעבוד שעות ארוכות, העולם שייך העולם לצעירים. הנחת היסוד של המעסיקים היא שאני אדרוש שכר גבוה יותר. למדתי שבקורות החיים אני לא מציינת גיל ומורידה משנות הניסיון שלי, מציינת בראש העמוד כי אני פנויה למשרה מאומצת עם שעות נוספות ומגלה גמישות בשכר."

כיום בעידן המהיר בו המשרות נגישות לכולם חשוב להיות יעילים ומהירים כדי להגיע לעבודה הנחשקת. אין צורך להתפשר אם פועלים בצורה נכונה. להלן כמה טיפים אשר יוכלו לעזור לכם במציאת עבודה.
1. חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמו. לכן, יש להקדיש זמן לחיפוש עבודה
ניצול הזמן בצורה נכונה יעזור לכם להגיע לעבודה המתאימה בזמן הקצר ביותר. המציאות העסקית משתנה והמשרות המוצעות משתנות ומתעדכנות ולכן מומלץ להיות מחפשי עבודה אקטיביים שמתעדכנים כל הזמן. יש לתכנן זמן מוגדר במהלך היום בו מתעדכנים באתרי הדרושים במשרות החדשות המתפרסמות, אין לסמוך רק על האימיילים המגיעים בתדירות משתנה, אלה לבדוק בצורה אקטיבית באתר.

2. בולטות מתחילה כבר בקורות החיים
מעסיקים מחפשים את המועמדים המתאימים ביותר למשרה על פי התאמה של הניסיון כפי במוצג  בקורות חיים אל דרישות המשרה. המגייסים נתקלים לא פעם במאות קורות החיים המגיעים למשרה ועליהם לבצע סינון מהיר. כמועמד ראוי, תפקידך לוודא כי קורות החיים שלך יבלטו ויבחרו לשלב הבא בתהליך הסינון המהיר. , כדי לעשות זאת, חשוב לוודא שבמסמך קורות החיים יבלטו בצורה ברורה יתרונותיך על המועמדים המתחרים על המשרה. חשוב להדגיש בקורות החיים את הדגשים הרלוונטיים למשרה כפי שפורסמה. אין להתעצל ויש לבצע התאמה של קורות החיים למשרה כך שבמידה ונדרש ניסיון או מומחיות ספציפיים, יש לשים לב כי הוא בולט וכי ציינו מספר השנים של ניסיון זה. רצוי אף להדגיש מילות מפתח במסמך קורות החיים כמו: עבודה עם תוכנת חשבשבת, הכרות טובה עם בסיס נתונים SQL SERVER, ניסיון בעבודה וידע במקינטוש ובתוכנות CS.
כדי להעלות משמעותית את סיכוייך להגיע לראיון העבודה מומלץ להשקיע בשדרוג קורות חיים ולהתייעץ במומחים כדי לוודא כי מסמך קורות החיים המייצג אותך בשלב הראשון מול המעסיק הפוטנציאלי מצליח להעביר נכון את המסר שאתה המועמד המתאימים ביותר למשרה .

3. שימוש נכון ברשתות חברתיות
בעולם של היום הכול קורה ברשתות החברתיות כגון: פיסבוק,לינקדאין טוויטר ועוד. פתחו פרופילים ברשתות החברתיות והשקיעו זמן ומחשבה במילוי הפרטים האישיים. השתמש בפלטפורמות אלה על מנת להגדיל את סיכוייך למציאת העבודה הנחשקת. כאשר מצאת משרה מתאימה, חפש ברשתות את מי מעובדי החברה אתה מכיר שיכול לעזור לך ולהמליץ עליך ואולי אף לספק לך טיפים שיעזרו לך. בלינקדאין יש קבוצות בהן מתפרסמות משרות, ניתן לעקוב אחריהן כדי להגדיל את היצע המשרות. רצוי ולא מסובך להתחיל לכתוב בלוג אישי, אפשר בבלוג לדבר על נושאים מקצועיים ואפשר אף לכתוב בלוג המתאר את תהליך חיפוש העבודה. זוהי דרך להבליט עצמך ברשת ולשפר את סיכויי הסובבים אותך לשמוע כי אתם מחפשים עבודה ולהירתם לעזרה.

4. הכן את עצמך לקראת ראיון העבודה
בשעה טובה, זומנת לראיון עבודה, חשוב מאוד להגיע מוכן לראיון העבודה, וודא כבר מראש שיש לך את הכתובת המדויקת ובדוק את אמצעי הגעה. ערוך בירור יסודי על החברה, במה היא עוסקת, מיהם המתחרים, מה מייחד את השוק בה היא פועלת ונסה לברר כמה שיותר מידע לגבי התפקיד שאתה מיועד אליו (אל תשכח להשתמש ברשתות החברתיות). עשה כל מאמץ להגיע לפני הזמן לראיון (15-10 דק') כדי ליצור רצינות ואמינות, ונסה להתרשם מכל מה שתוכל לראות בעמדת ההמתנה. יש להגיע בלבוש הולם וצנוע. הכן את לעצמך תשובות טובות לשאלות קשות, כגון: למה פוטרת? מה הן התכונות היותר חלשות אצלך? בשום פנים ואופן אל תשמיץ את מעסיקך הקודם, זה בסדר להתרגש במהלך ראיון עבודה, אך ככל שתגיע מוכן יותר, ההתרגשות תפגע פחות.

רינת בוגין, מנכ"ל ג'ובסיטי מסכמת: "יש לזכור, ישנן תקופות בהן החיפוש קשה יותר ונדרש זמן רב יותר לתהליך כמו בתקופה של חופשות בהן לא שצרכי הגיוס משתנים אלה שכח האדם הרלוונטי אינו פנוי לעסוק בגיוס בשל מיעוט ימי עבודה.
אין צורך להתייאש, נצלו את הזמן לבניית רשת חברתית טובה שתסייע לכם, קבלו החלטות לגבי התפקיד אותו אתם מחפשים, וודאו כי קורות החיים שלכם כתובים בצורה טובה (שווה לבקש ממספר אנשים העובדים בתחום לקרוא אותם ולוודא כי הניסיון התעסוקתי ברור, ואפילו שאין שגיאות כתיב. והעבודה תגיע"

דפנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב