דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם מנכל יכול לפתור כול בעייה 

מאת    [ 08/09/2012 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 1772 פעמים ]

אנשי עסקים כאנשים משיחיים!

אנחנו מסתכלים על עצמנו כבעלי חברות, אנשי עסקים, מגזר עסקי פרטי, הנמצאים במצוקה כבר זמן רב או כאלה שכבר נעלו וסגרו... וקובעים! "כנראה שאנחנו לא יודעים לנהל נכון”! "כנראה שאנחנו עושים טעויות כתוצאה מחוסר ידע", "מחוסר מקצועיות", "מחוסר יכולת להחזיק יועצים עסקיים", מהתובנה כי הצלחנו בחיים ועכשיו אנחנו מתנהגים כמו ילדים בחנות צעצועים! ואנחנו כועסים על עצמנו, כועסים מאד כי בכספנו שיחקנו, כי בכספי ספקים אנו משחקים מה שנקרא "מגלגלים ומתגלגלים ולבסוף צונחים" קשה היום לעשות עסקים פוריים.. הקונפליקט בין הרצון לחיות, לרצות את עצמך, לעמוד בתחרות מול השכנים שלך, ללטף את האגו שלך, ולעשות הכול על מנת שיעריכו את היכולות שלך הוא רצון קיומי מאין כמוהו ואין לו קשר כלל וכלל בן ניהול נכון לבן רצון האנוש לספק את הצרכים שלו. 

כולנו בני אדם, עשויים מבשר, ורגש, לא המלך ולא האביון שונים במאווים הפנימיים והאישיים של בן האנוש, ולכן אנו טועים בגדול, לא, לא כולנו, יש כאלה אנשים מתוכנו שהם אנשים קרים ומסוגלים לעצור את הדחף האנושי העצור אצלם. כאלה יש מעטים, אך כמו שבים יש מיליון סוגי דגים כך אנו כבני אדם יש את הכלל והיוצאים מהכלל. 

כ-יועץ עסקי אני נדהם לראות בשנים האחרונות אנשי עסקים "ענקיים" בסדר גודל בינלאומי, שהתכונות האנושיות לא נחסכות מעצמם. הם בדיוק אותם אנשים כמו הסוחרים, בעלי העסקים, בעלי החברות בשוק החופשי. אנשי עסקים שהם בסך הכול בני אדם. וזאת למרות שהם מנהלים תאגידים ענקיים. 

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני יכול לזהות את הטעויות הענקיות שעשו אנשי עסקים אלה (בעלי החברות הציבוריות) במהלך העסקים שלהם טעויות שנבעו מתוך התרוממות אנושית טבעית של האדם. אני יכול להצביע על אילן בן דב שהתקרב למזרח והצעיד את חבורתו לעבר קסמי המזרח והמרפא שהם מציעים לנפש ולהתנהלות. מרפא שלא עולה בקנה אחד עם עולם העסקים הרע, המחמיר, החסר רגישות ואנושיות גם יחד. כ-יועץ אסטרטגי אני מזהה את התנהגותו של "הברון" האחרון שאת עסקיו חובקי העולם והאגדתיים אנו רואים מתרסקים כתוצאה גם כן של התעלות אנושית כמלכים ואנשים משחיים. וזאת למרות כול היועצים, משכורות העתק למנהלים, ולבסוף מתרסקים. 

להיות שם למעלה, זו תכונה של שכרות, זו תחושה הדומה לאורגזמה, זאת תחושה של כול זמר מצליח שסוחף בשירתו קהל, מעריצים, אנשי ה-YES-MEN והקומונה שמתפתחת מאחוריו בדיוק כמו אנשי דת וכוהנים בודהיסטים עם מעריצים עבריים, עבריים עד כדי כך שהם לא יכולים לראות את מעלליהם האנושיים של אלילם.   

כול קבוצות האנשים שהזכרתי כאן בני תמותה ובני אנוש ולא אלוהים שהוא יחיד ויחידי ואין לו "דמות הגוף" 

הדבר דומה גם אצל מנהיגים אשר המשטר בארצם הוא דיקטטורה או דמוקרטיה הנשלטת ע"י דיקטטור. אלה שמנהיגים ארצות, מסאדם חוסיין ועד אחמניגאד ובהיסטוריה היטלר יימח שמו ועוד התחושה היא  "שאתה למעלה הנפש האנושית גורמת לשתן שלך לעלות לראש" ומכאן רק הרס יכול לבוא. ואכן הרס קיים ובא. 

לעולם לא נוכל לתקן את הנפש האנושית, גם אם נחשוב שאדם יכול להפוך לאבן נבין שזה לעולם לא יכול להיות קיים, עובדה רוב האנשים המגיעים לגדולה התנהגותם האנושית היא מה שקובעת את גורלם ולפעמים בגללם נקבעים גורלות של מיליוני אדם. 

אנו לא נוכל לשנות התנהגות והתנהלות זאת, כי ככה אנחנו, אנו נקווה כי כתוצאה ממהלכים היסטוריים, מהלכים עכשוויים, מדיניים ועסקיים נדע לעתיד לכלכל את צעדינו תוך שאנו לומדים מטעויות של פשוטי ושואי העם.

דורון עמית הינו יועץ עסקי,שיווקי,מכירתי...יועץ וגם מלווה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב