דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אל תתעלמו! כי בזמן שאתם מתעלמים, אתם מפסידים כסף רב, מסתכנים ומסכנים את משפחתכם! 

מאת    [ 06/09/2012 ]

מילים במאמר: 1408   [ נצפה 2435 פעמים ]

רובנו אינו אוהב לפרנס את חברות הביטוח, אנו רוטנים על כך שנמאס לנו שהתאגידים הגדולים גורפים לכיסם את כספינו וכולנו היינו רוצים לצאת לגמלאות עם כמה מאות  אלפי שקלים נוספים! אבל אם אנו רוצים להפסיק להיות פראייר של הטייקונים, אנחנו חייבים  להפסיק להתלונן ולהיות פאסיביים. אם נחכה זמן יקר מגלה שכבר "נדפקנו" וזה יהיה מאוחר מידי לרובנו .ניתן ללמוד השיטות הפשוטות אך מהפכניות לצמצום תשלומים לחברות ביטוח והגדלת החיסכון הפנסיוני במאות אלפי שקלים!
אין ספק, מדובר בכסף רב שהולך לאיבוד! ההוצאה הכספית החודשית המשמעותית במהלך חייך הינה תשלומים לחברות ביטוח, פנסיה, מיסים ומשכנתאות. עפ"י משרד האוצר ניתן לצמצם תשלומי יתר, כפילויות, תעריפים ודמי ניהול בעשרות אחוזים ולהעלות את החיסכון והחזרי הכספים במאות אלפי שקלים.
זה כל-כך קל להקטין את התשלומים שלך לגופים אלה שזה פשוט לא יאמן שזה חוקי! השאלה היא אם נעשה בנחישות משהו חדש, יעיל לטובת עצמנו. כי זה הכסף שלנו! אבל מסיפורי האישי אפשר להבין שלפעמי זה מאוחר מידי.                           

בגיל 42, בשיא הכושר בעת שהיותי איש עסקים בתחומים רבים ומגוונים בתוכם באופן לא מפתיע כבוגר חידה בחיל הים , גם חנויות לציוד ספורט ומועדון צלילה גדול מתבקש כמו חברי  שצללו בנחל הקישון להגיע לבדיקות רפואיות ביוזמת משרד הביטחון.    משום שממחלת הסרטן הבראתי כבר כ-10 שנים לפני כן , לא חשדתי בכלום והרגשתי בריא, ספורטיבי, חיוני  ונמרץ, והגעתי לבדיקות רק בכדי להיות עוד נתון סטטיסטי  לבחינת הקשר הסביבתי בין הצלילות בקישון לבין מחלת הסרטן והלוחמים שחולו  (סוגיה המתברר עד היום בדיון משפטי התביעה מול המפעלים המזהמים).
הדבר הבא שאני זוכר הוא יציאה של האחות בריצה מהחדר בו בוצעה בין היתר בדיקת לב , המולה במסדרון ורופאה שמופיעה מתנשמת ואומרת לי " אדוני, אתה נמצא בהתקף לב וצריך לפנותך במהירות בניידת טיפול נמרץ" . חייכתי " יש לי כאן אופנוע  ובוודאי בבי"ח  יתברר זו טעות ואחזור לעבודה לאחר בזבוז של  חצי יום"  התברר אחרת, דקות בודדות מהרגע בו החל הצנתור אני שומע את הרופא המנתח " המשפחה שלך בחוץ - כאפשר להזמינם פנימה?" ואני עונה "נראה לי שאשתי, אבל מכניסים משפחה לחדר ניתוח ?" והרופא " כשיש סיכויים של 5% סיכויי השרדות , בהחלט כן" ומסביר" כל העורקים סתומים לחלוטין, אתה צריך ניתוח מעקפים מיידי ואני חושש שלא תשרוד את הדרך, כי כאן לא מבצעים ניתוח כזה וצריך להחליט מיד כיצד לפעול"     המחשבה שעברה לי בראש, אחרי שרשמתי צוואה מאולתרת על פיסת נייר , הייתה: "איפה לעזאזל כל ניירות הביטוח?!! האם הם שווים כלל? בטח כרגיל לא ישלמו למשפחתי את מה שמגיע,   ומה בעצם מגיע...?"

ניצלתי את מלוא חמשת האחוזים ואת הטיפול הרפואי המסור שקיבלתי מדר' רוזנבאום. וכשחזרתי לביתי פניתי לחברת הביטוח בתביעה וגם בדקתי באופן אובססיבי את תיק הביטוחים המשפחתי. לא רק שגיליתי שאין לי מענה כספי הולםכבר בפעם השניה (גם כשחלתי בסרטן נמצאה הגדרה בביטוח שמנעה ממני לקבל אגורה)  וזאת למרות ששילמתי הון במשך השנים ולא היה שום ביסוס לכך שהייתי משוכנע שאני מבוטח כהלכה.  כשהמשכתי לבדוק מול סוכני הביטוח גם את החסכונות הפנסיוניים בכדי להבין לראשונה מה מצבי בתחום הפנסיה, נחרדתי לגלות שגם  הסכומים שנאגרו בחסכונות הפנסיוניים שלי "לא עשו שכל" ולא יכולתי להבין הקשר בין הסכומים הזעומים ש"נצברו" לזכותי  לבין הסכומים שהפרשתי במשך השנים הללו.                         
  לומר שהופתעתי  ? לא !       לכולנו יש את הרגשה שאנו נוטים להדחיק, שלמרות שאנו משלמים לביטוחים מכל הכיוונים, יתברר (ותמיד שזה כבר מאוחר מידי) שזה שסמכנו על חבר מהמילואים, שכן או קרוב משפחה שמינינו כ"סוכן הביטוח שלי" והתייחסנו אליו כ"יועץ פנסיוני" או "יועץ ביטוח" ממש לא עזר לנו ואין לנו את  הכיסוי הביטוחי המספק שנזדקק לו ומימוש הזכויות הביטוחיות שלנו יהיה ברוב המקרים כרוך בייסורים, ויסתיים ברוב המקרים בכך שחברת הביטוח לא תשלם ושהסוכן כבר לא יהי חבר!
לא יכולתי להרשות לעצמי לקחת חופשת החלמה .– עבדתי במשך שעות ארוכות סחבתי ציוד צלילה כבד וניהלתי חיים עסקיים נמרצים עם כל הסערות הכרוכות בכך. איש מעובדיי לא היה מודע למה שעובר עלי ומה עוד יקרה ולמה שמקנן בי.

התחלתי להרצות בכנסים של סוכני ביטוח ולספר להם את סיפורי האישי ולאט לאט הבנתי את הניגוד הקיים בין האינטרסים של הסוכנים והמשווקים שהינם שלוחי חברות הביטוח ומטרתם הטבעית היא למכור כמה שיותר ודמי ניהול ומחיר גבוה כל שניתן – הרי שם הכנסתם ! לבין הרצון הברור שלנו הלקוחות לשלם כמה שפחות ולהיות מכוסים כמה שיותר טוב במקרה אסון או כשנזדקק לכסף בפרישה.   לפני אחת ההרצאות קיבלתי מבני (אז בן 16) כרטיס ברכה ליום ההולדת, "אם אתה חושב שמיצית את המקום שבו אתה נמצא, לך למקום אחר, ואם אין מקום כזה – צור אותו".   ברכה ששינתה  את חיי וייעודי,
ברגע ההוא החלטתי למכור עסקיי ולהשקיע בהקמת מרכז עזרה אובייקטיבית מקצועית בעריכת ביטוחים משפחתיים ביטוחים ומחזור ריווחי והגון של תוכניות פנסיה - אך בדרך שלא הייתה קיימת אז - לא כסוכן ביטוח!  אלא בהקמת ארגון שיעסוק בייעוץ ביטוחים וייעוץ פנסיוני ללא ניגוד אינטרסים וללא זיקה לחברות הביטוח והגופים הפנסיוניים  המקצוע ששנים לאחר מכן נקרא " ייעוץ פנסיוני " ועבר בחקיקה מקיפה.

לומר שאני פילנטרופ או שליח ציבור  ורק השליחות עומדת לנגד עיניו - ממש לא,  ראיתי  פוטנציאל רווח בהקמת עסק המספק שירות חשוב, אך ברור שכאדם שהבין על גופו וכספו, הייתי חדור אמונה והחלטתי להשקיע מרץ והון רב הרבה יותר מכפי שהייתי כנראה נוהג לו רק המודל העסקי עמד לנגד עיני.    מכיון שגיליתי שההכשרה של הסוכנים לא הייתה מספקת ושנדרשת יצירת צוותים בעלי הכשרה בתחום הביטוח והפיננסים ובהקמת מערכות טכנולוגיות תומכות החלטה ותהליכי עבודה (פרוטקולים)  שבלעדיהם כל ייעוץ פנסיוני אינו שווה את הנייר עליו הינו כתוב. הבנתי שעלי להקים ארגון שירכז מומחים בתחומים אלה ולפתח כלים טכנולוגיים המאפשרים ייעוץ אובייקטיבי נטול אינטרסים במבנה  דומה במתכונתו המקצועית והטכנית למרכז רפואי, דהיינו:        חדר מיון- לקליטת נתונים ראשוניים, ראיון ובדיקות ראשוניות לשם אפיון צרכים.
מעבדות לאבחון כשלים - סימולציות כלכליות ואבחונים השונים לניתוח צרכים מאגר מידע- אודות התוכניות והפתרונות הזמינים השונים ומשמעותם, מומחים מסונכרנים - לניתוח התוצאות והפקת מסקנות. והמלצות בחוות דעת כוללת הנחיות ומסמכים לפעולה.תיקוף ובקרה וליווי  - תוכניות הביטוח המשפחתיות ע"י בדיקת ושינויים דרושים בליווי בביצוע ההמלצות ושינויים דרושים לאורך החיים.
ובעיקר – הקפדה על אובייקטיביות טוטאלית ללא שום  זיקה לגופים וויתור על כל סוג של עמלה או טובת הנאה מצידם !
כך אמנם עשיתי.   * בפברואר 2006 נכנס לתוקף החוק המפריד את השיווק מהייעוץ ובו נקבעו עונשים חמורים לסוכנים אשר לא יקפידו ליידע את לקוחותיהם אודות היותם סוכנים משווקים ולא יועצים פנסיוניים. חובה להציג בכל סוכנות את המידע הזה בשלט גדול וברור ובעיקר איסור על סוכנים ומשווקים להשתמש המילה "ייעוץ" ונגזרותיה וקנסות ואפילו עונשי מאסר לסוכנים שיעברו על החוק.

מיד עם כניסת החוק לתוקף  ייסדתי " תאגיד ייעוץ פנסיוני"   הפרטי הגדול בישראל במתכונת אובייקטיבית לחלוטין תוך ויתור אפילו על עמלות הפצה המותרות בחוק ובקשה לציון התניית רישיון התאגיד בשמירה על אובייקטיביות ברמה זו. תהליך ייעוץ פנסיוני למחזור ריווחי ובטוח של תוכנות ביטוח אישי (בריאות סיעוד, מחלות ,אובדן כושר עבודה) ותוכניות חיסכון פנסיוני, קל ופשוט ואינו כרוך במאמץ מצד הלקוח (פרט לאיסוף החומר וראיון אישי).    המסתייעים בייעוץ פנסיוני מרוויחם בדר"כ מאות אלפי שקלים הרווח גדול בדרך כלל במאות ואלפי אחוזים מאשר עלויות ייעוץ פנסיוני ברוב החברות שחלקן מעריכות תועלות צפויות טרם תחילת הייעוץ ואפילו מבטיחות החזר כספי במקרה ומתברר כי התועלת אינו גדולה משמעותית מעלות הייעוץ.

כמו כן החלטתי לתרום לציבור מזמני לטובת הדרכה. לאפשר לכמה שיותר שכירים ועצמאיים ללמוד שפה ולקבל כלים להוזלת תעריפי ביטוחים, להפסקת תשלומי יתר וכפילויות לביצוע של ניתוח צרכים אמיתי וסקירת מסמכים שהיו עד היום כ"סינית" לציבור המבוטחים. כיום ניתן להשתתף בסדנאות חינם או במחיר סמלי ממש בהן אני מרצה ומלמד את ציבור שכירים,בעלי עסקים ומשפחות כלים פשוטים שיכולים לצמצם את התשלומים החודשיים שלהם לחברות אלה, להגדיל את החיסכון והפנסיה בעשרות  אחוזים ולצמצם את התשלומים למס ההכנסה בעד - 30%.      אין צורך בידע מוקדם או רקע כלכלי- כל אחד בעזרת דף נייר ועט יוכל ליישם בקלות ובמהירות את השינויים המבוקשים אותם הסתירו במשך שנים אלה שנהנים מכך שהציבור בור ורוכש ביטוחים ותוכניות פנסיוניות עוד ועוד מבלי להבין מה מוכרים לו ומה יקבל!

שיטות אלה הן,שיעשירו אות החסכונות הפנסיוניים של הציבור  ויקטינו את ההוצאות הקבועות שלו וביניהן: זיהוי המחיר האמיתי של הביטוח של התוכניות שרכשת, איתור כפילויות תשלום ותעריפים יקרים, ביטול תשלומים בגין כיסויים "ללא כיסוי", נטרול דמי ניהול מטורפים ש"אוכלים" מהחיסכון שלך.הגדלת החיסכון הפנסיוני באמצעות מכשירם ייחודיים ומיצוי הטבות מס בעזרת תמהילים חדשניים.קבלת החזרי כספים מיידים בגין תשלומים מיותרים בעבר.

"אפשר להביא את הפרה על השוקת – אך לא להכריחה לשתות" אמר פעם אדם חכם, אם עד היום מכרו לך תוכניות שתשלם עבורן 30 שנה בכדי לגלות בסוף שאין לך פנסיה – ניתן ללמד אותך כיצד בונים תכנית שבה תשלם כמה שפחות ותקבל כמה שיותר ,  אבל אתה צריך לרצות!.

אל תתעלמו! כי בזמן שאתם מתעלמים, אתם מפסידים כסף רב, מסתכנים ומסכנים את משפחתכם!  באותו הזמן מאות משפחות של שכירים ובעלי עסקים אחראיים מרוויחות מעל חצי מיליון ש"ח מייעוץ אובייקטיבי וסדנאות העשרה הנערכות ע"י גופים עמותות שונות . אז בואו, אנחנו כאן למענכם.       

דני טל מנכ"ל פורשור מומחים בע"מ -  ייעוץ פנסיוני  ,מע יועצים פנסיוניים מומחים לבדיקת תשלומי ביטוח ופנסיה   ומוסמך להגשת חוו"ד בבימ"ש  1-700-700-913   http://www.forsure.org  href="mailto:mail@forsure.orgmail@forsure.org">">mail@forsure.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב