דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא מהי משכנתא 

מאת    [ 21/01/2008 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 3110 פעמים ]

משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך אותה אנו לוקחים מהבנק בתנאים מסוימים שהבנק מציע לנו, על פי המסלול בו בחרנו ואליו נמצאנו מתאימים. להבדיל מהלוואות אחרות, החזר המשכנתא יכול להימשך עשרים ושלושים שנה, ולעיתים על המשכנתא הראשונה אנחנו ניקח משכנתאות נוספות, כדי שנוכל להחזיר את המשכנתא הראשונה. זאת, כמובן, בהתאמה לצרכים שלנו, ליכולות הכלכליות שלנו, ולהסכמת הבנק.  

המשכנתא ניתנת לנו כהלוואה מול משכון הדירה, הרכב או הצגת ערבויות מתאימות אשר יאפשרו לנו לקבל אותה. יש לציין שהבנק מחייב את לוקח המשכנתא לערוך ביטוח משכנתא דרכו או דרך חברת ביטוח, על מנת להבטיח את החזר המשכנתא. ביטוח  המשכנתא כולל את ביטוח הנכס וביטוח החיים.  

משכנתא מהווה למעשה דרך חיים. היא הביטחון של הלווה שהוא יוכל להחזיק בדירה משלו, שכן אין מדובר בהלוואה שעליו להחזיר באופן מיידי, אלא בהלוואה ארוכת טווח, שאיננה מהווה מטרד גדול מדי בחשבון הבנק שלו. כאן המקום לציין שישנן קבוצות גדולות באוכלוסייה שזכאיות לזיכויים שונים במשכנתא, זיכויים בנוסח סבסוד ממשלתי, מאחר והממשלה מעוניינת שאנשים אלו יחזיקו בדירות משלהם. מדובר באוכלוסיות חלשות או באוכלוסיות שבחרו לחיות במקומות שהמדינה מעוניינת ביישובם.  

היתרון של המשכנתא הוא היכולת שלנו להחזיק בנכס משלנו. אילולא הייתה לנו היכולת לקחת משכנתא  רובינו היינו נאלצים לחיות בדירות שכורות, ולא היה לנו בסיס כלכלי ראשוני. החזקת דירה היא זרז כלכלי עצום לאוכלוסייה, שכן היכולת להחזיק דירה מצריכה בנייה רבה, מה שתורם לענף הבנייה, בנוסף- היא מאפשרת לבעל הדירה לעבוד בעבודה מסודרת, שכן יש לו מקום מגורים קבוע, היא מאפשרת לילדיו ללמוד במקום קבוע, ובסופו של דבר היא מאפשרת לו להתקדם בתנאי המגורים שלו בעזרת מכירת הדירה ורכישת דירה חדשה בהתאם לצרכיו וליכולתו.  

עם כל זה יש לציין שמשכנתא אינה ערובה בטוחה. יתכן שבזמן לקיחת המשכנתא מצבו הכלכלי של הלווה טוב, אך אם לימים יורע מצבו הכלכלי בגין פיטורין, מחלות, שינוי במסלול המשכנתא כתוצאה משינויים במשק (אינפלציה) המשכנתא עלולה להפוך לנטל, והלווה יתקשה לעמוד בהחזריה. מצבו במקרה זה יהיה קשה עד כדי סכנה ללקיחת הנכס על ידי הבנק.  

בכל מקרה, אין זה אומר שלא צריך לקחת משכנתא או שיש לבטל "מוסד" כלכלי זה. משכנתא הינה הדרך העיקרית והיחידה של רוב האזרחים להחזיק בנכס משלהם. כפי שציינתי, החזקת דירה מהווה התחלה כלכלית עבור רוב האזרחים, ואפשרות להתפתח ולפתח חיי משפחה וחיים אישים יציבים וקבועים, כפי שהיינו רוצים שיהיו בחברה שלנו.

מאמר זה הוגש לכם מטעם חברת מיפרייס השוואת מחירים
בקליק אחד תשלח פנייה בכל תחום לעד חמישה נותני שירות באזור מגורייך ותוכל לקבל 5 הצעות רלוונטיות לבקשתך.
קבל 5 הצעות בקליק
ביטוח
ביטוח משכנתא



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב