דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשבון נפש, כבר עשיתם ? 

מאת    [ 05/09/2012 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 1501 פעמים ]

חשבון נפש , כבר עשיתם?

השבוע הרגשתי כאסיר שהודיעו לו שהוא קיבל חנינה, ולא רק חנינה אלא גם שהוא מחזיק בידו את מועד השחרור – בכל רגע שיחפוץ לעשות כן, הוא צריך רק לבחור. נשמע טוב, לא? נשמע מצויין!

במסגרת אימונית קבעתי לי חזון. בניגוד למה שרובנו חושבים, חזון הוא לאו דווקא תמונת חיים אידיאלית אליה אנו שואפים להגיע. לחזון יש מלבד מימדים פיזיים, מוחשיים ומדידים, גם מימד ערכי. אותו ערך שנבחר להוביל את החזון הוא כאן ועכשיו, נמצא בנו ולכן אנו יכולים להשתמש בו בכל עת, פשוט צריכים לבחור לעשות זאת ועל ידי כך לחיות בתוך החזון שלנו כבר מעכשיו, מהרגע, מהיום.

התובנה הזו, פשוטה כמשמעה שיחררה אותי לחופשי. תחושת החופש וההקלה השתלטה עלי והשפיעה גם באופן פיזי, נשמתי נשימות עמוקות, הרגשתי טוב, הרגשתי עוצמתית. משהו שהיה שם עד עכשיו פתאום השתחרר, לפתע שאלתי את עצמי בעצם, למה לא?

להיות מאמן ולעסוק באימון, אין הכוונה רק לרכוש מקצוע אלא מדובר בדרך חיים ולכן גם אני נמצאת כל הזמן בתהליך. מטרת התהליך היא לשפר את איכות חיי ולשמש דוגמא אישית.

לאחרונה החלטתי שמטרתי היא להעיז. להעיז להציב מטרות, להעיז להתמודד עם דברים שבעבר נמנעתי מהם. לא תמיד להיות "בסדר" עם אחרים ויותר להיות "בסדר" עם עצמי. הכל החל שהעזתי לומר דברים שמעולם לא אמרתי בצורה ברורה מבלי "לכבס" מילים. את השיחה הזו הרצתי בראש מספר פעמים והגיע ה זמן שהמילים יאמרו לאנשים שלהם הן היו מיועדות. לאחר מכן העזתי להודות בפני עצמי בדברים מסוימים, לבחור את עצמי קודם ולומר – עכשיו אני.

העיתוי הזה לא בא סתם ככה, הרי מדובר בתקופה של חשבון נפש ויום הולדתי הקרב ובא מזמן איתו גם הוא מחשבה על השנה שעברה ועל הימים שיבואו.

לאנשים רבים יש הנטייה לרצות אחרים, בעיקר את האנשים הקרובים אלינו. יש איזה חשש שהם לא נהיה "בסדר" יהיה לזה מחיר, לעיתים אנחנו כל כך חוששים ממנו שאנחנו לא עוצרים לחשוב מהו המחיר שאנו באמת משלמים בכדי להיות "בסדר". לעניות דעתי מדובר במחיר כבר, גדול בהרבה מהרווח הטמון במעשה זה . אני מצאתי שדווקא הרווח הגדול הוא בלהיות "בסדר" עם עצמנו, קודם כל.

חשבון נפש הוא לאו דווקא תהליך שבו אנו מחפשים איפה לא היינו "בסדר" עם אחרים. התחושות הקשות, הכבדות והתסכול נובעים לעיתים בגלל שאנחנו מבטלים את עצמנו, אנחנו לא הראשונים ברשימה של עצמנו ואז אנחנו מגלים שגם ברשימות של אחרים אנחנו לא מופיעים ראשונים בהכרח. לכן חשוב שנדע מתי להיות נאמנים לעצמנו, לערכים שלנו, לעקרונות – איפה שזה משרת אותנו הרבה יותר מלרצות אדם אחר במחיר של להקריב את עצמנו. אני גיליתי שמי שאוהב אותי באמת בכלל לא מעוניין שאני ארצה אותו, להיפך- מרוב אהבה הוא מעודד אותי לשים את עצמי ראשונה, ככה, כי מגיע לי שזה יהיה כך.

האמת היא משהו משחרר, לא תמיד היא נוחה או נעימה. פעמים רבות גם היינו מעדיפים שזו לא תהיה האמת אבל זה מה שהיא ולכן כאשר אוזרים מספיק אומץ לב ומסתכלים לה ישר בעיניים, מניחים אותה באופן גלוי על השולחן ומתמודדים איתה, הכל נהיה יותר קל, פחות מסובך ומסורבל.

רוב בני האדם שואפים לזמן שקט לחייהם. רוצים לחיות בשלווה. הכל מתחיל מבפנים, כשהראש שלנו קצת מפסיק לעבוד, לנתח, לעבד ולחפור דברים נראים בצבעם הטבעי בלי כל הפרשנויות שלנו והאמת משתחררת מכלא החשבונות .

תמיד נוכל לראות ילדים אומרים מה שעל ליבם, מה שרץ להם בראש, הביטוי המדויק הוא "לא עושים חשבון". לא יזיק לנו המבוגרים, לדפוק קצת פחות חשבון לכל אדם בכל עניין.  

ליום הולדתי הקרב ובא אני מעניקה לעצמי כרטיס מתנה, חופשה אמיתית שמתחילה מבפנים.

אני מאחלת זאת גם לכל חברי ובני משפחתי החוגגים החודש וגם לקוראי הטור באשר הם, תחגגו ובגדול!

 

עדי אסייג וזנה


אימון אישי לשיפור איכות החיים והשגת מטרות


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב