דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אווירה חיובית היא הבסיס להרמוניה ביחסים? 

מאת    [ 05/09/2012 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2440 פעמים ]

מדוע אווירה חיובית היא הבסיס להרמוניה ביחסים? 

 

 

אווירה היא דבר מלאכותי

 

אווירה היא כמו תפאורה. היא אמנם מלאכותית - אבל היא קובעת את הטון של המקום. אנשים רבים אינם מבינים את חשיבות האווירה להצלחת היחסים הזוגיים בין בני זוג.

 

אווירה חיובית ונעימה קובעת את כל הטון של מערכת היחסים - האם היא תהיה נעימה וחביבה, או שמא כוחנית, דיכאונית, מרובת ויכוחים ומייאשת עד כאב.

 

 

 

בני זוג מוכנים להתאמץ בצורה בלתי רגילה רק כדי להיות צודקים

 

חלק גדול מהזוגות משקיעים כמות בלתי רגילה של אנרגיה במאמץ להיות צודקים. אילו הם היו משקיעים עשירית מהאנרגיה שלהם ביצירת אווירה חיובית ובשמירה על תחושה חיובית בזוגיות - הם היו מגיעים להצלחה זוגית גדולה במקום לייאוש, דיכאון ותחושה של "מה הטעם?".

 

זה לא משנה מי צודק ומי טועה. כשהאווירה היא שלילית, ביקורתית, צדקנית ולא נעימה - זה לא משנה כבר מי מנצח ומי מפסיד בויכוח, כי הזוגיות כולה מתדרדרת למקומות נמוכים של סבל, כאב, חוסר תקווה וחוסר אהבה.

 

 

 

יצירת אווירה חיובית דורשת מאמץ קטנטן - אבל מובילה לתוצאות משמעותיות

 

אמנם, יצירת אווירה חיובית דורשת התאמצות מסויימת, נימוס, התאפקות והשתדלות. אבל בהשוואה למאמץ המושקע - התוצאות הם משמעותיות ביותר, כי לאווירה יש השפעה אדירה על כל הטון והמוסיקה של הזוגיות.

 

הדבר המעניין ביצירת אווירה חיובית הוא שברגע שישנה אווירה חיובית חלק גדול מהדברים שהפריעו לבני הזוג - כבר לא מפריעים. חלק גדול מהדברים שעיצבנו את בני הזוג - כבר לא מעצבנים ולא נתפסים כחשובים כל כך, כי האווירה החיובית "ממסכת" את ההפרעות הללו ו"מחליקה" אותם.

   

 

 

נימוס וכבוד

 

חשוב להבין, שמרבית הריבים בין בני זוג אינם נסובים באמת סביב נושאי הויכוח עצמם, אלא הם מראה לתחושה ולאווירה שלילית השוררת בין בני זוג ואשר באה לידי ביטוי במאבקים ובויכוחים.

 

לכן, חשוב למקד את כל האנרגיה בבניית אווירה חיובית בבית ובזוגיות, בדיבור מנומס, בעדינות, בהפגנת כבוד, בהימנעות מפרובוקציות ומהשתדלות אמיתית לשתף פעולה.

 

 

וטיפ לסיום: ברגע שישנה הקפדה אמיתית על אווירה חיובית בבית, על כבוד הדדי, על דיבור חיובי ועל אנרגיה שהיא קודם כל בעד ואף פעם לא נגד - ההרמוניה הזוגית מושגת בקלות רבה, הויכוחים נעלמים והתחושה הזוגית היא טובה, נעימה וזורמת בצורה קלה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב