דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע גברים ונשים תופסים זוגיות בצורה שונה כל כך? 

מאת    [ 05/09/2012 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 2970 פעמים ]

מדוע גברים ונשים תופסים זוגיות בצורה שונה כל כך?

 

 

גברים מתייחסים לקריירה כעסק לכל דבר - אבל לזוגיות לא

 

קריירה היא דבר מרכזי מאוד עבור גברים. לכן, ההתייחסות לקריירה אצל גברים היא מאוד רצינית, עסקית, עניינית ועמוקה. עבור מרבית הגברים - בחירת הקריירה ושיקולי הקריירה הם מרכזיים ומשליכים באופן קריטי ומרכזי על כל עתידם האישי.

 

לעומת זאת, ההתייחסות של גברים לזוגיות אינה מזכירה כלל את גישתם לקריירה. גברים מתבוננים על זוגיות כמקום שונה לחלוטין מקריירה. הם רואים בזוגיות את המקום הרגשי, הרומנטי והיצרי - ולכן הם אינם שוקלים לגביה את אותם השיקולים שהם שוקלים לגבי קריירה.

 

 

 

הגישה של גברים לזוגיות היא רומנטית ויצרית

 

גברים נמשכים לבחורות שמעוררות אצלם את התחושות הרומנטיות והיצריות. גברים נוטים להתמסד ולהתחתן עם אותה אישה שגורמת להם "להרגיש" ולהתרגש בצורה החזקה ביותר, לפחות בתחילת היחסים.

 

שיקולים רחבים יותר בדרך כלל אינם מאפיינים גברים בבחירתם הזוגית - לא הסתכלות ארוכת שנים ולא חישובים עניינים שיש לקחת בחשבון כגון: מהו הכוח הכלכלי של האישה, מאיזה בית היא מגיעה, האם היא תהיה אמא טובה, האם היא באמת אוהבת או רק מחפשת נוחיות, האם היא אמינה, האם היא חברה, האם יש לה מה להציע מעבר למיניות ולרומנטיקה, האם היא בריאה ויציבה נפשית, האם היא פשרנית ונוחה, האם היא אמיתית או שחקנית, האם השיקולים שלה הם רומנטיים או אחרים, מה יש לה להציע או לתרום לחיים המשותפים מבחינה כלכלית, מעשית ופרקטית?  

 

 

 

נשים רואות את הקריירה כתחביב מהנה - אבל את הזוגיות כעסק וכהשקעה קריטית

 

בשונה מגברים, נשים אינן מייחסות לקריירה את המשקל הכבד והמרכזי ביותר בחיים שלהן. אמנם יש נשות קריירה, אבל ניתן לומר שהחלק המכריע של הנשים שם בדגש ראשון את נושא המשפחה והילדים - הרבה לפני כל קריירה שהיא.

 

מבחינת רוב הנשים, ההנחה המעשית היא שכדי להקים משפחה ולהביא ילדים יש צורך בבסיס זוגי יציב ואיתן. לכן, נשים מתבוננות על קשר זוגי בצורה מאוד רצינית, עניינית ועסקית והן בוחנות את הפרטנר הפוטנציאלי בצורה מאוד דקדקנית, מקיפה ורחבה, כאשר מגוון השיקולים שלהם הוא עסקי במהותו ומאוד אינטרסנטי וקר.

   

 

 

הגישה של נשים לזוגיות היא עניינית, עסקית, מחושבת וארוכת טווח

 

אישה אינה מייחסת לרומנטיקה ולמשיכה משקל מרכזי בבחירתה הזוגית. את עיקר המשקל בבחירה הזוגית שלה האישה תשים ביכולתו הכלכלית של הגבר, ביציבותו הנפשית, ברמת המוכנות שלו לאהוב אותה, במידת הנטייה שלו לדאוג למלא את רצונותיה וצרכיה וכמובן - במידת המוטיבציה שלו להביא ילדים, לתחזק אותם, לטפח אותם ולהקריב עבורם. 

 

אחת הטרגדיות הגדולות ביותר - זו שמובילה בהמשך לאכזבות זוגיות קשות אצל גברים ונשים כאחד - היא העובדה שנשים וגברים נכנסים למקום הזוגי מתוך תפיסות מאוד שונות. גברים בטוחים שנשים בוחרות בהן - בדיוק כמוהם - אך ורק מתוך שיקולים רומנטיים ומתוך אהבה ומשיכה, בעוד שנשים בטוחות שהגברים בוחרים אותן לא רק מתוך משיכה מינית אלא מתוך השקפת עולם דומה, רצון להביא משפחה, מחוייבות עמוקה ומוכנות להתמסר אליהן ולרצונותיהן.

 

 

וטיפ לסיום: מדהים לגלות כל פעם מחדש, שגברים אינם מתייחסים באותה הרצינות שנשים מתייחסות לבחירה הזוגית. אצל גברים מדובר בהחלטה רגעית המבוססת בעיקר על משיכה מינית ויצרית ללא שיקולים עסקיים ומעשיים עמוקים או ארוכי טווח. לעומת זאת, אצל נשים מדובר בשיקולים עסקיים ורציונליים לחלוטין, הלוקחים בחשבון את כל תמונת החיים של הגבר, כאשר החלק היצרי הוא כמעט שולי וזניח לעומת המשקל שגברים מייחסים לו.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב