דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך CSS3 חדש ומקיף בשפה העברית 

מאת    [ 04/09/2012 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3265 פעמים ]

CSS מוכר כאופציה הטובה ביותר לעיצוב אתרי אינטרנט כרצוננו, ו-CSS3 התקן המתהווה של CSS, מציע לעצב אתרים באופן מתקדם ונוח יותר מפני שהוא מוסיף יותר סלקטורים ותכונות. במאמר קצר זה, אסקור את התכונות החדשות שמציע CSS3, אסביר מדוע כדאי ללמוד CSS3, ואמליץ על מדריכי CSS3 , מקיפים ומוקפדים, שכתבתי בנושא, ופרסמתי באתר רשת-טק. 

מהם התוספות שמציע CSS3? ומדוע הם עדיפות על פני חלופות ותיקות יותר?


    • CSS3 מוסיף הרבה מאוד סלקטורים שלא היו קיימים בדורות הקודמים של CSS, ומשמעות הדבר שניתן לבחור אלמנטים בדף בצורה מדוייקת הרבה יותר. 
    • CSS3 פותר אותנו מהצורך להציף אלמנטים כדי להציג אותם אחד לצד השני , כפי שהיה ב-CSS2, וגרם למעצבי רשת הרבה כאב ראש. CSS3 עושה זאת באמצעות שימוש במודל התיבה הגמישה (flex-box model), וטיפול חכם יותר בעמודות מרובות.
    • CSS3 מציע הרבה יותר אפשרויות לאפקטים, ולמעשה חוסך את הצורך בפוטושופ בהרבה מקרים. לדוגמה: אפשר ליצור פינות מעוגלות לתיבות באמצעות קוד מיוחד, להוסיף גרדיאנטים של צבע, לטפל באופן פשוט בשקיפות של אלמנטים, ולהוסיף צללים לטקסט ולתיבות. החסכון בפוטושופ הוא גם בעלות התוכנה או המעצב המומחה לתחום, ואף גורמת לשיפור הביצועים מפני שתמונות מאטות את זמן הטעינה של האתר, ולעומת זאת השימוש בקודים של CSS3 דורש הרבה פחות רוחב פס, ומכביד פחות על ביצועי האתר.
    • CSS3 מאפשר ליצור אפקטים של אנימציות פשוטות ו-rollover באמצעות תכונות חדשות, ובכך יכול לחסוך הרבה פעמים את הצורך להשתמש בפלאש או ב-JavaScript. כשהיתרונות של CSS3 על פני גישות יותר מיושנות הם שקל הרבה יותר ללמוד את התכונות החדשות, וששימוש ב-CSS3 יכול לשפר משמעותית את ביצועי האתר.

האם השינויים שעליהם כתבת נתמכים בדפדפנים שונים?

ניסיוני מלמד אותי, שרוב התכונות החדשות שמציע CSS3 נתמכים בדפדפנים המודרניים, ובכלל כך: Chrome, Safari, Firefox ואפילו IE9. במדריכים שכתבתי באתר רשת-טק הקפדתי לציין את הקודים השונים שעשויים לשמש את הדפדפנים השונים, ולציין גם אילו תכונות אינן נתמכות, ובאילו דפדפנים. אבל יותר חשוב לדעת, שהתכונות העיקריות של CSS3 נתמכות בכל הדפדפנים המודרניים.

אבל אמרו לי ש-CSS3 הוא עדיין בשלבי פיתוח ולכן לא שווה עדיין להשקיע בלימוד שלו?

נכון ש-CSS3 עדיין בשלבי פיתוח, אבל כל התכונות העיקריות שעליהם אני כותב נכנסו לדפדפנים המודרניים, ונראה שהם נכנסו כדי להשאר. ואם נוסיף לזה את הגמישות הרבה שמוסיף לנו CSS3, ואת האפשרות שלו להחליף הרבה מהפונקציונאליות של JavaScript (אנימציות פשוטות ו-rollover) ופוטושופ (פינות מעוגלות, גרדיאנטים, צללים ושקיפויות), הריי שאי-אפשר להתחמק מהמסקנה שכדאי, לכל מי שרוצה לפתח אתרי אינטרנט, ללמוד ברצינות את התחום.

היכן ניתן ללמוד על נושא CSS3?

מפני ש-CSS3 הוא כל כך חשוב, הקדשתי לא מעט זמן ללימוד שלו, ואת תוצאות הלימוד אפשר לראות גם באתרים שכתבתי להם את ה-CSS, וגם בתשעה מדריכים מאוד מפורטים שסוקרים את התכונות שמביא CSS3.  במדריכים הקפדתי על ריבוי דוגמאות קוד, על הסברים בהירים ופשוטים, ובנוסף השתדלתי להקיף את רוב התכונות החדשות והשימושיות של CSS3. אתם מוזמנים לגלוש וללמוד על  CSS3 עם המדריך הטוב בשפה העברית:

לגלישה לדף שמרכז את מדריכי CSS3 באתר רשת-טק.

 

יוסי בן הרוש, בונה ומקדם אתרים.


נוהג לפרסם באתר reshetech.co.il מדריכים על פיתוח אתרי אינטרנט, ובכלל כך על:


CSS, CSS3, פיתוח וקידום אתרי דרופל, ואתרים בכלל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב