דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמשת הצעדים החשובים ביותר בשיווק עסק חדש 

מאת    [ 04/09/2012 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 1993 פעמים ]

חמשת הצעדים החשובים ביותר בשיווק עסק חדש

כל עסק חדש מלווה בהתלבטויות ואחת החשובות שבהן היא בנוגע לאופן הטוב ביותר לביסוס העסק תוך זמן קצר ובהשקעה משאבים מוגבלת. במאמר הבא נציע לכם את חמשת הצעדים הראשונים החשובים ביותר לשיווק עסק חדש, לקבלת דריסת רגל מבוססת בשוק ולמיצובו בנקודת פתיחה איכותית. חמשת הצעדים הם - יצירת מותג, הקמת אתר אינטרנט, ביצוע מכירה בפועל, איסוף מכתבי המלצה וכמובן - פרסום.

1. יצירת מותג - עסק חדש הוא מותג ועובדה זו צריכה להיראות על-ידי הלקוחות שלכם. השקיעו את המשאבים ביצירת לוגו תדמית מקצועית ויצירת חומרים גרפיים תואמים. המלצתנו היא ליצור את המותג לפני העיסוק בכל הנושאים הטכניים. חשבו מהי התדמית שברצונכם לקדם - תדמית עממית או מרוחקת ומקצועית? שירות אישי או שירות ענייני? הקפדה על איכות או על מחירים שווים לכל נפש? כל הכרעה כזו מוליכה לבחירות אחרות בעיצוב המותג. תדמית המותג יוצרת את הרושם הראשוני ורק לעיתים נדירות תקבלו הזדמנות שנייה לשנות את הרושם הראשוני. הצלחה ביצירת תדמית נכונה לקהל היעד הממוקד, תביא לכך שלקוחותיכם יגיעו בשלים ומוכנים יותר לתהליך המכירה ויגדילו את נפח המסחר שלכם. בשל חשיבותו של המותג, אל תתפתו לחסוך כמה שקלים על עיצוב מותג של עסק חדש. הנזק שבחסכון זה עלול בהחלט לעלות על התועלת שבחיסכון.

2. הקימו אתר אינטרנט לכל עסק חדש - אתר אינטרנט הוא כלי חשוב ביותר לכל ההיבטים של עסק חדש, מסייע ליצור לידים עסקיים ומאפשר ללקוחותיכם להכיר אתכם בזמנם החופשי. לעיתים נדמה לכם כאילו השירות שלכם אינו מחייב הקמת אתר אינטרנט אך חשבו שוב. עד לפני שנים ספורות, לא האמין איש בנכונות הקהל הישראלי לרכוש מוצרים דרך הרשת, מבלי "למשש" אותם קודם. היום, לעומת זאת, כמעט אין בית שלא רכש, בשלב כזה או אחר, מוצר כלשהו דרך הרשת. חשיבותו של אתר האינטרנט אינה מתמצה רק במכירה אלא נעוצה גם ביצירת הקשר עם הגולשים, בבניית התדמית הנכונה עבור עסק חדש ובהעברת מסרים שיווקיים ללקוחות. יתרון נוסף של האינטרנט, בשונה מערוצי תקשורת מסורתיים יותר, הוא במדידות של הנתונים בו. אתר אינטרנט שבנוי נכון, יספק לכם מידע חשוב ביותר על הלקוחות שלכם ויאפשר לכם להתאים את עצמכם אליהם ולהגדיל את המכירות שלכם בעשרות אחוזים או אף להכפיל ולשלש אותן. בעולם התקשורת של ימינו, הקמת אתר אינטרנט היא צעד הכרחי לכל מותג.

3. בצעו מכירה - רק המכירה הראשונה הופכת אתכם לבעלי עסק חדש של ממש ומביאה את המכירות הבאות אחריה. בצעו את המכירה אף אם מדובר בקונה שהוא קרוב משפחה או שאתם נדרשים להציע הוזלה משמעותית על המוצר. פשוט מכרו בלי היסוס.

4. מכתבי המלצה יסייעו לכם בהפצת כל עסק חדש. לפני שאתם מסיימים את המכירה הראשונה, התגברו על המבוכה וההיסוס ובקשו מן הלקוח מכתב המלצה (אם מדובר בשירות). המלצות יסייעו לכם ליצור תדמית חיובית וישדרו את הרצינות והאמינות שכה חשובות לכם.

5. פרסום - הקמתם עסק חדש ואיש עדיין לא שמע עליו. הדרך להגיע לידיעת הקהל היא פרסום ולשם כך עליכם להשקיע משאבים באפיקי הפרסום האפקטיביים ביותר, שיספקו לכם את התשואה המקסימאלית על ההשקעה. בדקו והשוו את עלות הפרסום לתועלת הגלומה בו. לא תמיד יש יחס ישר בין עלות לבין תועלת. פרסום זול יותר, לעיתים, עשוי להתגלות כאפקטיבי יותר. רק לאחר שתנסו ערוצי מדיה שונים, תלמדו מהן שיטות הפרסום, המסרים או הערוצים שמתאימים ביותר לקידום העסק שהקמתם.

לסיכום, כל עסק חדש דורש תכנון מוקפד ויישום נבון של השלבים השונים. ביצוע כל השלבים הללו יאפשר לכם להשיק עסק חדש ולהביא אותו לנקודת פתיחה מצוינת, שתחסוך לכם עלויות בהמשך.
אמיר ברמלי, מנכ"ל קבוצת רוביקון, מומחה להערכת סיכוני אשראי והשקעות. בקבוצה זו עסקים שונים, חלקם בהחזקות מלאות וחלקם בהחזקות חלקיות. הקבוצה מתמחה בהשבחת חברות, ניהול עסקי מתקדם וחדירה לשווקים המאפשרים הזדמנות עסקית מבטיחה וריאלית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב