דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקיעת שיניים אצל ילדים - מהו התהליך 

מאת    [ 03/09/2012 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2045 פעמים ]

 

שלבי התהליך

כשאנו מדברים על נושא בקיעת שיניים עלינו להפריד בין שני שלבים שונים של התהליך על אותו רצף של התפתחות. יש את בקיעת השיניים הראשונית, של שיני החלב אצל התינוק ושלב "פיית השיניים" בזמן נשירת שיני החלב המתחלפות לשיניים קבועות. השלב הראשון דרמטי הרבה יותר, מדיר שינה מדורות של הורים ומכניס חרדה בלב כל הורה, צעיר כבעל נסיון. השלב השני מלווה התרגשות, השוואות בין פיות בכתה,פיתוח יכולת שריקה ייחודית דרך החלון הנוצר ותוספת לקופת החסכון, בהתאם לנדיבות רוחה של הפייה המקומית.

גיל הבקיעה הראשונה

בקיעת שיניים ראשונה מתחילה לרוב בגיל ממוצע של חצי שנה והן נקראות "שיניים חלביות". השיניים נוצרות עוד בתקופת התפתחות העובר בבטן אך בשלב זה הן בוקעות דרך החניכיים. השיניים החותכות הן הראשונות לבקוע, לרוב בלסת התחתונה. שאר השיניים ימשיכו לבקוע עד לגיל 3 לערך. את תחילת התהליך ניתן לזהות בזכות שלב ההכנה המלווה אותו והוא כולל  אי נוחות של התינוק, בכי רב ולא מוסבר, גירוי ואדמומיות בחניכיים, רוק וריר מוגברים. ברוב המקרים מתגבר הסבל בשעות הלילה, מה שגורם לפרץ חדש של לילות לבנים, מתוך קושי של התינוק להירדם עקב הכאבים התוקפים אותו. עם תחילת הבקיעה תיתכן גם הופעת שלשול, נזלת וחום אך מומלץ להתייחס לסימפטומים ספציפיים אלה בניפרד, למיקרה שהעולל מפתח עוד משהו בצמוד לצמיחת השיניים.

דרכים להקלה

בנוסף למוכנות נפשית לתקופת הסערה הצפוייה, בתקווה שדווקא התינוק שלכם יחליק עליה בקלות כגולש גלים מנוסה, יש דרכים להקל עליו לעבור את חוסר הנוחות. בנוסף לכל מנות הפינוק והמגע האהובים עליו, ניתן בימינו להשיג בכל בית מרקחת וחנות למוצרי תינוקות נשכנים בשלל צורות וצבעים עשויים סיליקון נעים למגע. מכניסים אותם למקפיא וברגע שקפאו נותנים לתינוק לנשוך. הקור הבא במגע עם המקום הרגיש מרגיע ביותר. ניתן למרוח גם מעט ג'ל מרגיע, המורכב מכמות קטנה של חומר מאלחש, באזור ולעיתים אף כמה טיפות של תרופה להפגת כאבים והורדת חום.

טיפול בשיני חלב

למן הרגע בו שיני החלב בוקעות יש להכנס לשיגרת שימור הגיינת הפה. עששת בשיני החלב עלולה לעבור גם לשיניים הקבועות באם לא ינקטו צעדי מניעה פשוטים וחיוניים. יש להמנע עד כמה שאפשר מסוכרים, מנתינת בקבוק בזמן שינה, מהמתקת פית הבקבוק או המוצץ, מתפריט עתיר פחמימות. יש להרבות באכילת פירות וירקות ושתיית מים ולהקפיד לצחצח את השיניים בעזרת מברשת המתאימה בגודלה לגיל הפעוט ובמשחת שיניים המכילה פלואוריד.

שיניים קבועות

בגיל 6 לערך מתחילות להתחלף שיני החלב. עד גיל 18 יהיו בפה הפעוט/הילד/הנער 32 שיניים בסך הכל. תחילה מתחלפות השיניים הקדמיות בתקופה של כשנתיים. השיניים האחוריות מתחלפות בין גיל 8 ל-10, ובגיל 13 לערך, מתחלפות הניבים. ביקורים קבועים במרפאה מומלצים לשם  קביעת תכנית יישור שיניים בהתאם לצורך.

 

אודות


"מייקי דנט" היא מרפאת שיניים לילדים שבה ניתן לקבל טיפולי שיניים לילדים ולנוער עם שימוש בגז צחוק במקרה הצורך. מקים המרפאה הוא ד"ר מיכאל שושני, בוגר ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעל תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.


בקרו באתר האינטרנט של מייקי דנט:  http://my-kid-dent.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב