דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מי שאין בו דעה אסור לרחם עליו אלול תשעב 

מאת    [ 03/09/2012 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1844 פעמים ]

 

"כל מי שאין בו דעה אסור לרחם עליו"  אלול תשע"ב.

חודש אלול נתפס כחודש התשובה.חודש תשובה למעשינו בעבר, כהכנה לקראת ר"ה יום הדין, תחילתו של דין.כידוע הימים שבין ר"ה ליום הכיפורים, עשרת ימים אלו הם ימי התשובה, עשרת ימי תשובה.                                                                                  ימי אלול אינם ימי תשובה, ימי אלול הינם ימי שובה.ימי השובה שונים במהותם מימי התשובה של עשרת ימי תשובה.ימי אלול הינם שובה שקודם לדין, עשרת ימי תשובה הינם תשובה שלאחר הדין, לאחר תחילתו של דין, לאחר יום הדין, ראש השנה.

ימי השובה של ימי אלול, בחינתם שובה, ישראל, עד, יהוה אלהיך:  כי כשלת, בעו‍נך.ישנה התשובה שמהות ענינה, הכרה באשר חטאתי וקבלה שלא לשוב ולעשותם.ימי השובה אין ענינם הכרה בחטא, שכן על מנת להכיר שעשיתי הינה חטא, על האדם להיות במדרגה בה הינו יכול להתבונן להבחין ולשפוט את עשייתו, האם ישרה עשיתו או שמא חטא הינה.האם מעשיו של האדם נובעים מ"אני" או "מאחר".יכולת זו של האדם תתקיים אך ורק בהכיר האדם את מהות ענינו האישי כך יוכל לבחון האם מעשיו תואמים מהות זו.

ימי אלול, ימי שובה הם, ימים אשר בחינתם ”אני", בחינתם חיבור אל האני שלי, חיבור אשר יש ויתקיים רק בהכיר האדם ה"אני" שבו.

הנביא  הושע אומר שובה, ישראל, עד, יהוה אלהיך.הנביא אומר לעם ישראל שובה, אין הנביא מבקש תשובה, הנביא מבקש שיבה.השיבה אותה מבקש הנביא איננה חזרה בתשובה, השיבה הינה עד, יהוה אלהיך.בהמשך דבריו מסביר הנביא מהי השיבה עד.אומר הנביא קחו עמכם דברים, ושובו אל-יהוה מה היא לקיחת הדברים המשיבה אל ה' - השיבה אל ה' הינה ההבנה שאשור לא יושיענו.ההכרה שאין עוד מלבדו, ההכרה שאין בכוחו של האדם להושיעו, בין בעזרת עמים אחרים בין בעזרת "אחר" כלשהוא, הישועה הינה אך ורק מאת ה', אין ישועה אחרת, גם לא: ואמרת, בלבבך:  כחי ועצם ידי, עשה לי את-החיל הזה.ימי אלול, ימי השובה מהותם אני לדודי."אני" החיבור וההכרה במהות עניני, הכרה כי יהוה הוא האלהים:  אין עוד, מלבדו.הכרה זו נובעת מ"אני" הכרה זו הינה אני לדודי.רק לאחר הכרה זו מגיעים לידי ודודי לי.

ימי אלול, ימי השובה הינם ימי הכנה אישיים ליום ראש השנה, יום הדין.ביום זה נידון האדם למעשיו.רק בהיות האדם מכיר ויודע את ה"אני" שבו, יכול הוא להישפט על מעשיו בין לטוב ובין למוטב, רק במציאות של"אני" יוכל גם להבין ולקבל דינו.ימי אלול הינם המכינים את האדם להגיע לידי משפט צדק, משפט צדק בשונה ממשפט אשר אין בו צדק.משפט צדק ענינו, חזרה למצב קודם עזיבת ה"אני" והבחירה ב"אחר".חזרה למצב הראשוני השורשי של האדם * המצב בו ואתם, הדבקים, ביהוה, אלהיכם--חיים כלכם, היום. אומרת הגמ' "כל מי שאין בו דעה אסור לרחם עליו", דעה מהותה "אני" מהותה ההכרה בהיותי צלם דמות תבניתו של הקב"ה, הכרה זו היא "דעת".ימי אלול הינם ימי שובה אל הדעת.בבוא האדם למשפט כאיש בעל דעה אזי רחם ארחמנו, נאם-יהוה.  

שובה, ישראל.

דויד לקס אמת

*להרחבה בעניין משפט צדק עיי' באתר, בדברינו לפרשת שופטים תשע"ב

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב