דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאהבה אין כתובת 

מאת    [ 02/09/2012 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 2049 פעמים ]

לאהבה אין כתובת

מידי יום אנו שומעים על כך שאחוזי הגירושין עולים ועולים, נשאלת השאלה מדוע?

כל אחד מאיתנו מחפש אהבה שבתוכה הוא יוכל לחוש שמקשיבים לו, שמחבקים אותו, שנותנים לו מילה טובה ותשומת לב.

כאשר אנחנו נכנסים לחנות גלידה אנחנו רואים המון טעמים מעוררי חשק וכאשר המוכר פונה אלינו ושואל איזה טעמים אנחנו בוחרים, אנחנו חושבים ומתחילים לתרץ לעצמנו תירוצים, מה אנחנו רוצים או לא רוצים מתוך הטעמים. המוכר רואה שאנחנו מתעכבים ולא מחליטים, התור מאחורינו משתרך עד הרחוב וכולם מחכים להחלטה שלנו, מכירים את הסיטואציה? ככה זה גם בחיים שלנו, אנחנו אף פעם לא שלמים עם ההחלטות שלנו ותמיד אצל השכן הדשא ירוק יותר.

אף אחד לא יכול להכריח אותנו לאהוב את האדם השני אפילו לא דרך ייעוץ זוגי. מאות מחקרים וספרים נכתבו על המילה אהבה אולם אי אפשר לגעת בה אלא רק להרגיש אותה. נשאלת השאלה האם אנחנו יודעים מה זאת אהבה? האם בחיים שלנו נמצאת אהבה? מה קורה לזוג שנמצא מספר שנים ביחד ומוצא את עצמו בייעוץ זוגי, האם הדבר יכול לעזור? האם האהבה עדיין נמצאת? כיצד נוכל לשמר את האהבה? על שאלות הללו אנסה לענות בכתבה הבאה וכך תוכלו לקבל כלים מעשיים לשמר את האהבה.

מהי אהבה? האהבה הינה רגש פנימי וקשה מאוד להסביר אותה, כל אחד מאיתנו זקוק לה והיא חשובה באותה מידה כמו אוכל ולכן ידוע שמגיעה אהבה אין תיאבון. בתורה כתוב "ואדם ידע את חווה" מה הכוונה? ידע = חיבור. אנחנו יודעים שכל אדם בעל ידע גדול יותר במספר תחומים יכול להתחבר עם יותר אנשים. בואו נחשוב בהגיון, כשגבר מכיר אישה הוא חייב ללמוד אודותיה כמות גדולה של אינפורמציה אישית וכך הוא יכול להתחבר אליה ולהרגיש אותה.

כאשר זוג מתחיל קשר חדש קיימת התלהבות מאוד גדולה ורצון לבלוע את העולם כל אחד מהצדדים מעוניין לתת מעצמו ללא גבולות וללא תנאים, דבר הנוגד את הטבע שלנו. כמובן שלכל אדם יש את האג'נדה הפרטית שלו. אחת הנקודות שניתנות לבדיקה ע"י בני הזוג בכדי לדעת מה קורה עם האהבה שלהם, היא להסתכל אחד לשני בעיניים.

זוג בתחילת הדרך יכול לעשות זאת שעות, לעומת זוג שנמצא תקופה ארוכה ביחד ולא נוהג להתבונן אחד בעיני השני וכאשר הם עושים זאת, הם מורידים את המבט במהירות. בזוגיות כמו בכול שותפות חייבים לעבוד קשה כל הזמן כדי לשמר את האהבה בין בני הזוג.

לפני החתונה כל אחד מבני הזוג חי בנפרד ובטקס החתונה הם נהפכים להיות "אחד". אם נרשום את המילה "אהבה" בגימטרייה = 13 = אחד! משמע, אהבה היא אחד גם במחשבות וגם בעשייה יחד, הקושי הוא שכל אחד מבני הזוג הטרי רוצה לחזור למציאות הקודמת שלו ואז נוצר הפיצול

אין לי ספק שברגע שאחד מבני הזוג חושב במונחים של "מה מגיע לי" או "מה יוצא לי מזה" באותו הרגע מתחיל הפירוד, השוני, מאבקי כוחות והתחשבנויות. אפשר להגיד שמרגע זה האהבה יוצאת דרך החלון.

דרך כתב היד שלנו נוכל לבדוק מה מתרחש בתוך כל אחד מאיתנו ומעבר לכך את היכולת לראות את תכונות אופי החיוביות והשליליות. דרך הגרפולוגיה יש אפשרות לערוך הצלבה של שני כתבי היד של בני הזוג ולהזמין אותם לייעוץ זוגי היכן הם נפגשים והיכן הם רחוקים כשנות אור. בכתב ידנו נוכל להבין את הלך מחשבתו של הכותב לדוגמא: אם אנחנו רבים עם אדם קרוב אלינו האם נוכל לגשת אליו ולשאול אותו על מה הוא חשב? כפי שאנחנו נפנה לאדם בכעס או בצעקות כך הוא יגיב לנו באותו הצורה.

כאשר בני זוג נמצאים שנים רבות יחד הם מתחילים ליצור המון מחסומים פנימיים אשר מונעים מהם להכניס שינויים בחייהם. אני חייב לציין מניסיוני שכאשר בני זוג מגיעים אליי לייעוץ במקרה של בגידה (לא משנה אם זה הגבר או האישה), אין לי ספק שהכול התחיל במחשבה של אחד מבני הזוג שזרע את זרע המחשבה.

ישנו פסוק מאוד מפורסם שאומר: "ואהבת לרעך כמוך". אף פעם לא נוכל לאהוב אדם כמו שאנחנו אוהבים את עצמנו והסיבה העיקרית היא שכאשר אנחנו מבקשים בקשה אנחנו עובדים עם רצונות של אחרים ולא עם הרצון האמיתי שלנו. השלום הפנימי צריך להתחיל מהפנימיות שלנו ולכן באהבה אין כפיה והכול מתחיל בכבוד שאנו רוחשים אחד לשני.

אם כך הוא, מדוע בכל זאת אנחנו לא מקבלים את מבוקשנו? ברוב המקרים אנחנו לא מבקשים משום שאנחנו מתרצים מדוע לא מגיע לנו, זאת אומרת שרוב המחשבות שלנו הן שליליות והשאר לא שייכות לנו. אחוז קטן מהחשבות שלנו הן חיוביות ולכן קשה לנו לחשוב חיובי. הסוד הוא שכדי לשמר את האהבה אנחנו צריכים לקבל על עצמנו מחשבות חיוביות על מנת לתת לבני זוגנו. רוב האנשים פוחדים שאם יתנו מעצמם לא יישאר להם כלום.

בזוגיות חייבים לחלק עם בן זוגנו ולא להסתיר שום מידע אפילו אם המידע נראה לנו חסר חשיבות. בכל פעם שאנחנו לא מחלקים ושומרים לעצמנו אנחנו יוצרים מחסום חדש עד שמרוב עצים לא רואים את היער ונוצרים ספקות, קנאה ועוד.

בייעוץ זוגי נוכל ללמוד לפתוח את הקלפים ולגלות את תיבת השרצים של כל אחד מבני הזוג.

היכולת להרגיש את הדברים הקטנים ולגעת בנקודה שבלב היא זאת שתאריך את חיי הזוגיות שלנו.

מרדכי הוא מומחה גרפולוגיה ועוסק בתחום הן כמרצה והן כמאבחן אישי, זוגי ומקצועי מזה כ-12 שנה. "באמתחתו" הפעלות, הרצאות וסדנאות מגוונות ומרתקות אשר זכו להדים רבים וטובים ממוסדות שונים אשר ביניהם נמנים עיריית תל אביב, חבלני יחידת משטרת תל אביב, חברת בזק, חברת התרופות כ.צ.ט, התעשייה הצבאית, התנועה הקיבוצית, גני ילדים ברחבי הארץ, מועדוני גמלאים, מתנ"סים ומרכזים קהילתיים רבים, קניונים ועוד http://shrem-graphology.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב