דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנימציה- אל נקם 

מאת    [ 02/09/2012 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 3557 פעמים ]

אל נקם

כשיונתן פופר הציג את הרעיון שלו לעבודת הגמר במסגרת לימודי עיצוב גרפי במכללת שנקר בפני צוות ההוראה, הדעות היו חלוקות לגביו. בסופו של דבר החליט יונתן לממש את החזון שלו ואחרי חודשים של עבודה הצליח להשלים את העבודה והתוצאה הייתה סרטון אנימטיבי בן שלוש דקות שעסק בסיפורו של ילד קטן ממזרח אירופה. עד פה הכל טוב ויפה, אבל גל התגובות הנסערות שקיבל הסרט ברחבי פולין הן משהו שאיש לא יכול היה לצפות.

על מה כל הרעש?

מדובר בסרטון אנימציה קצרצר שמתאר את חייה של משפחה יהודית שככל הנראה מתגוררת בפולין כיוון שבתחילת הסרט מוקרנת מפה של מזרח אירופה שבליבה ממוקמת פולין והמצלמה כמו מתקרבת למרכז המפה. האימא מדליקה נרות שבת ומכינה מאכלים יהודיים מסורתיים כגון גפילטע פיש ושאר בני המשפחה ממתינים ליד השולחן כשאב המשפחה קורא בספר שעליו מגן דוד. אבן שנזרקת מבעד לחלון הבית מפרה את השלווה המשפחתית ומרגע זה מוקרנות על המסך תמונות קשות של ספרים יהודיים שעולים באש, בית כנסת שעולה בלהבות ויהודי קשיש שחווה התעללות פיזית. הילד הצעיר במשפחה מצליח לברוח ליערות ומוצא עצמו תחת חסותו של אדם סיני שמתמחה באמנויות לחימה. לאחר שנים של אימונים קשים הילד הופך לגבר וחוזר למולדתו כדי לנקום.

מבול של תגובות

למרות התגובות הראשוניות החובבות בפייסבוק, יונתן לא האמין שהסרטון שלו יזכה לתהודה העולמית לה זכה בסופו של דבר, אך לאחר שעלה למודעות של וימאו וזכה לתהודה בפולין, מיום ליום נוספו לו אלפי צפיות ביוטיוב והתגובות הנזעמות לא אחרו להגיע מצד העם הפולני. מדי יום הועלו תגובות שהועלו על ידי מגוון רחב של גולשים, מאנטישמים מובהקים ועד לאנשים מן השורה שנפגעו עד עמקי נשמתם.

פצעים שלא יסגרו לעולם

כיום ישנם יחסי קירבה חמים בין מדינת פולין למדינת ישראל ומדי שנה בני נוער רבים נוסעים לפולין ומבקרים במחנות ההשמדה שהפכו למוזיאונים להנצחת השואה. הסרטון שלפי יונתן פופר לא נוצר על מנת להתריס או על מנת לעורר מהומות, פתח פצעים כואבים בקרב העם הפולני כפי שניתן לקרוא בתגובות הקשות שקיבל.

חשוב לדעת שקהילת יהדות פולין עד מלחמת העולם השנייה הייתה הקהילה היהודית הגדולה והמשגשגת ביותר בעולם והיא מנתה למעלה משלושה מיליון נפשות. תשעים אחוז מיהודי פולין נרצחו בשואה באופן שיטתי על ידי שלטון הכיבוש הנאצי ורק מעטים הצליחו להימלט או לשרוד בפולין הודות לחסידי אומות עולם פולנים. הגולשים הפולנים ראו בסרטן עלבון אישי שמפנה כלפיה דור הסבים שלהם אצבע מאשימה ולא כלפי שלטון הכיבוש.

תגובת המוסד

לצד תגובות נאצה חריפות, גולשים אחדים כתבו גם כי לולא הסבים שלהם, סבו של יונתן לא היה שורד את השואה בעצמו. גם התגובה הישראלית מטעם המוסד עצמו לא אחרה להגיע וראש המחלקה לעיצוב גרפי ענה לאלפי הגולשים הפולנים בזו הלשון: "בכיינים פולנים יקרים, לעם שלכם יש היסטוריה ארוכה של שנאת יהודים. זה אולי לא נחמד ולא נעים לשמוע, אבל זו האמת. אז אל תשתמשו בסרטון המצחיק הזה כפלטפורמה למסע האשמות בדמות התקפה אידיוטית על העבודה עצמה".

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב