דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע חשוב להכיר את המושג תקשורת ניהולית 

מאת    [ 31/08/2012 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 1863 פעמים ]

תקשורת ניהולית היא השם הכולל לתהליך השיטתי של תכנון, יישום, פיקוח ובקרה בכל ערוצי התקשורת בתוך ארגון נתון ובין ארגון אחד למשנהו. המושג "תקשורת ניהולית" כולל בתוכו גם את מלאכת ההכנה וההפצה של הנהלים החדשים בנוגע לממשק שבין הארגון לבין הרשת החברתית של הארגון ובין אמצעי התקשורת השונים הפועלים בו.

ב"תקשורת ניהולית" כלולים גם פיתוח אסטרטגיות תקשורת עסקיות, תכנון נהלי התקשרות פנימיים וחיצוניים וניהול של שטף המידע הזורם בארגון לרבות תקשורת מקוונת; שכן, בעקבות הטכנולוגיות החדשות הופכת ההתחדשות המתמדת בתקשורת לעיקרון מנחה למנהלים.

לפי תפיסת התקשורת הניהולית, כל מנהל באשר הוא חייב לעמוד בקשר ישיר ואישי עם העובדים הכפופים לו, לזהות את החסמים המקשים על התקשורת ביניהם ולעשות ככל יכולתו כדי למנוע את הישנותם. כל זאת, כדי להבטיח את קיומה של תקשורת אפקטיבית בכל דרגי הארגון. המנהל הוא גם זה שאחראי לגלות האם עובדיו משתייכים לאחת מבין שש הקטגוריות הבאות: מגיבים, מכורים לעבודה, עקשנים,חולמים, מרדנים או מקדמים.

 

זה מכבר תרגמתי את ערך הוויקיפדיה של המושג תקשורת ניהולית (Communication Management) לעברית. אני סבורה כי היה זה הדבר הנכון לעשות, משום שבתחום פיתוח המנהלים בישראל רבים מדברים על המונח "תקשורת ניהולית", אך אין עליו הרבה מידע בשפה העברית - ואת עובדה זו רציתי לשנות. כמובן, הוויקיפדיה היא מקום נהדר להתחיל בו.
תקשורת ניהולית

חשוב לזכור כי לכל המנהלים חשוב מאוד להתעדכן בכל התורות הניהוליות הקיימות, על אחת כמה וכמה בכל החידושים האחרונים, ואני מאמינה כי במידע שתרגמתי יש מגוון רחב של פריטי מידע שיכולים לעזור למנהלים בפיתוח מיומנויות התקשורת בארגון ובאיתור חסמי התקשורות שבו. ישנם חומרים בעברית העוסקים בפסיכולוגיה הארגונית - אך מעט מאוד חומרים בעברית עוסקים בתקשורת הבין-אישית דה-פקטו שבין חברי הארגון.

הבדלי הסטנדרטים כמכשול

מניסיוני, אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתחום התקשורת הניהולית בישראל היא שקיימים הבדלים תרבותיים מהותיים בין מה שמקובל במדינת ישראל לבין מה שמקובל מחוצה לה. בסופו של יום ולמרבה הצער, תרבות הדיון היא לא משהו שאנחנו מצטיינים בו, אך זהו רק מרכיב אחד של הבעיה. בנוסף, מנהלים רבים לא יודעים כיצד לתקשר באופן אפקטיבי הן בעל פה והן בכתב - מתי כדאי לדבר, מתי כדאי לכתוב, מה להגיד, למי ואיך.

לשם המחשה, בעידן המטריציוני, מנהלים רבים לא יודעים כיצד להניע לפעולה אנשים שאינם תחת אחריותם הישירה. לחילופין, עם כניסתה של המדיה החברתית לחיי הארגון, מנהלים רבים רוצים לדעת כיצד לנהל תקשורת  מנהלים יעילה בעולם הוירטואלי. כל אלה הן שאלות חשובות מאין כמוהן שתחום התקשורת הניהולית שבו אני עוסקת מעניק לו מענה.

לבסוף, אני מאמינה בלב שלם כי הדרך הטובה ביותר לסייע למנהלים בפיתוח מיומנויות התקשורת הארגונית שלהם היא להעניק להם ארגז כלים מעשי ופרקטי שיכין אותם להתמודדות עם מגוון רחב של תרחישים ריאליים. זוהי הדרך שלי, וזהו העיקרון המרכזי שלאורו אני פועלת ב-25 השנים האחרונות.

אילת צורי ?  המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים: 03-6471355 052-3510583 http://www.ayeletz.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב