מדוע חשוב להכיר את המושג תקשורת ניהולית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדוע חשוב להכיר את המושג תקשורת ניהולית 

מאת    [ 31/08/2012 ]
מילים במאמר: 435   [ נצפה 1312 פעמים ]

 
 

תקשורת ניהולית היא השם הכולל לתהליך השיטתי של תכנון, יישום, פיקוח ובקרה בכל ערוצי התקשורת בתוך ארגון נתון ובין ארגון אחד למשנהו. המושג "תקשורת ניהולית" כולל בתוכו גם את מלאכת ההכנה וההפצה של הנהלים החדשים בנוגע לממשק שבין הארגון לבין הרשת החברתית של הארגון ובין אמצעי התקשורת השונים הפועלים בו.

ב"תקשורת ניהולית" כלולים גם פיתוח אסטרטגיות תקשורת עסקיות, תכנון נהלי התקשרות פנימיים וחיצוניים וניהול של שטף המידע הזורם בארגון לרבות תקשורת מקוונת; שכן, בעקבות הטכנולוגיות החדשות הופכת ההתחדשות המתמדת בתקשורת לעיקרון מנחה למנהלים.

לפי תפיסת התקשורת הניהולית, כל מנהל באשר הוא חייב לעמוד בקשר ישיר ואישי עם העובדים הכפופים לו, לזהות את החסמים המקשים על התקשורת ביניהם ולעשות ככל יכולתו כדי למנוע את הישנותם. כל זאת, כדי להבטיח את קיומה של תקשורת אפקטיבית בכל דרגי הארגון. המנהל הוא גם זה שאחראי לגלות האם עובדיו משתייכים לאחת מבין שש הקטגוריות הבאות: מגיבים, מכורים לעבודה, עקשנים,חולמים, מרדנים או מקדמים.

 

זה מכבר תרגמתי את ערך הוויקיפדיה של המושג תקשורת ניהולית (Communication Management) לעברית. אני סבורה כי היה זה הדבר הנכון לעשות, משום שבתחום פיתוח המנהלים בישראל רבים מדברים על המונח "תקשורת ניהולית", אך אין עליו הרבה מידע בשפה העברית - ואת עובדה זו רציתי לשנות. כמובן, הוויקיפדיה היא מקום נהדר להתחיל בו.
תקשורת ניהולית

חשוב לזכור כי לכל המנהלים חשוב מאוד להתעדכן בכל התורות הניהוליות הקיימות, על אחת כמה וכמה בכל החידושים האחרונים, ואני מאמינה כי במידע שתרגמתי יש מגוון רחב של פריטי מידע שיכולים לעזור למנהלים בפיתוח מיומנויות התקשורת בארגון ובאיתור חסמי התקשורות שבו. ישנם חומרים בעברית העוסקים בפסיכולוגיה הארגונית - אך מעט מאוד חומרים בעברית עוסקים בתקשורת הבין-אישית דה-פקטו שבין חברי הארגון.

הבדלי הסטנדרטים כמכשול

מניסיוני, אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתחום התקשורת הניהולית בישראל היא שקיימים הבדלים תרבותיים מהותיים בין מה שמקובל במדינת ישראל לבין מה שמקובל מחוצה לה. בסופו של יום ולמרבה הצער, תרבות הדיון היא לא משהו שאנחנו מצטיינים בו, אך זהו רק מרכיב אחד של הבעיה. בנוסף, מנהלים רבים לא יודעים כיצד לתקשר באופן אפקטיבי הן בעל פה והן בכתב - מתי כדאי לדבר, מתי כדאי לכתוב, מה להגיד, למי ואיך.

לשם המחשה, בעידן המטריציוני, מנהלים רבים לא יודעים כיצד להניע לפעולה אנשים שאינם תחת אחריותם הישירה. לחילופין, עם כניסתה של המדיה החברתית לחיי הארגון, מנהלים רבים רוצים לדעת כיצד לנהל תקשורת  מנהלים יעילה בעולם הוירטואלי. כל אלה הן שאלות חשובות מאין כמוהן שתחום התקשורת הניהולית שבו אני עוסקת מעניק לו מענה.

לבסוף, אני מאמינה בלב שלם כי הדרך הטובה ביותר לסייע למנהלים בפיתוח מיומנויות התקשורת הארגונית שלהם היא להעניק להם ארגז כלים מעשי ופרקטי שיכין אותם להתמודדות עם מגוון רחב של תרחישים ריאליים. זוהי הדרך שלי, וזהו העיקרון המרכזי שלאורו אני פועלת ב-25 השנים האחרונות.

אילת צורי ?  המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים: 03-6471355 052-3510583 http://www.ayeletz.co.il/

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב