דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


והסירה שמלת שביה כי תצא תשעב 

מאת    [ 30/08/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1891 פעמים ]

ערש"ק פרשת כי תצא למלחמה, חודש אלול תשע"ב

כי-תצא למלחמה על-איביך ונתנו יהוה אלהיך בידך ושבית שביו.ידועים דברי רש"י, המלחמה המדוברת הינה מלחמה ממשית מול אויבים, או' רש"י שהמדובר במלחמת רשות בה ישנה האפשרות של לקיחה בשביידועים דברי בעלי המוסר שהמדובר במלחמת היצר, מלחמה יום יומית בה מתמודד האדם מול יצרו הרע המנסה להסיתו למעשים שאינם נכונים.מדבריו של מוהר"ן אבקש להוסיף ולהרחיב במהותה של מלחמת היצר.

אומרת התורה כי-תצא למלחמה, התורה נוקטת בשם הפועל של מלחמה, היינו כי תצא להילחם.התורה בוחרת לנקוט בשם מלחמה, ולא בשם הפעולה כי תצא להילחם.

כידוע שם, ככלל ואף בפרט מורה על מהות.שם הפעולה של לחימה, הינו מלחמה.השם מלחמה מחולק לשניים, לשורש הפעולה לחם(לחימה) ולתוספת האותיות "מה".האותיות ,מה" הינן גימטריא של המילה אדם (45).לחם מה, מלחמה, ענינה לחימה של האדם, לחימה על אדמיותו, מלחמה על היותו אדם.האדם במהות חיותו נחשף לדברים הרבה אשר ענינם לרחקו מהיותו אדם.אשת יפת תואר היא המאפיינת את דרך הנסיון להרחיק האדם מהיות אדם.

אומרת התורה וראית בשביה אשת יפת-תאר וחשקת בה ולקחת לך לאשה.אשת יפת תואר, הינו כמשל לדברים הרבה אשר מהווים פיתוי לאדם, פיתוי אשר ענינו הרחקה ממהות אדמיותו.התורה נוקטת בלשון אשת יפת תואר ולא במילה אשה יפת תואר.צורת השם אשת מבטאת שייכות.אשת איננה אשה פנויה אלא הינה אשת, אשה השייכת לאחר.

פיתוי ה"אדם" ענינו לקשרו ולחברו אל ה"אחר", אל מה ששייך לאחר ולא שייך לך.האדם מהותו, חיבור לעצמו ולשייך אליו, אליו בלבד ולא לאחר.החיבור לאחר הינו עזיבת האדם ה"אני" והחיבור אל מה שאינו שייך אליי, אחר.האחר תמיד יציג עצמו במלבושים אשר יסתירו את מהותו האמיתית את האחר שבו.ע"כ מצווה התורה כאשר האחר הגיע עדיך, אותו פיתוי המנסה להעבירך מהיות אדם, המפתך להיות "אחר".הדרך להימלט הינה ע"י מלחמה, לחימה של מה, של האדם, של האני.בהילחמך על האני שבך עליך להסיר כל אשר מעוות, משנה ומפתה.כל אלו ענינם להסירך מן הדרך, להביאך אל האחר.חשיפת האחר הינה ע"י והסירה את-שמלת שביה.הסרת המסתיר, המדמה,  ע"מ שנוכל לראות את האמת שהינה "אחר" ואיננה "אני" איננה "אדם".

חודש אלול, ענינו תשובה, לא התשובה אשר הינה בעשרת ימי תשובה שהינם תשובה לאחר פסק הדין.חודש אלול הינו תשובה בבחינת והסירה את-שמלת שביה.היינו הסרת הבגדים הצואים, הבגדים, הכיסויים אשר אינם תואמים את מהות האדם שבי.השבי הינו הנפילה בידי האחר, ההימנעות מכך ואף ההחלצות מהשבי הינה ע"י ההסרה והחזרה לאמת שבאדם.זוהי מלחמה, לחם מה, ההתמודדות הניצבת בפני האדם, להיותו אדם.

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב