דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גבולות לילדים 

מאת    [ 29/08/2012 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 3512 פעמים ]

 

 חשיבות השילוב המנצח, בין  סביבה מאפשרת ותומכת עבור הילד, לבין סביבה שמציבה  גבולות ברורים לילד.

לכאורה, ניראה שמדובר פה בשני פרמטרים שונים לחלוטין, ואף מנוגדים, אך הפרמטרים האלה, קשורים זה בזה, וישנה חשיבות רבה לשילוב שני הפרמטרים האלה יחד בחינוך וגידול הילדים.

מחד, סביבה מאפשרת ותומכת עבור הילד היא סביבה הכרחית לצמיחה והתפתחות תקינה שלו, מאידך גם סביבה המציבה גבולות לילד היא סביבה המאפשרת לילד להבין ולתפוס את המציאות בצורה ברורה. וכשהדברים נחווים עבורו כברורים ולא מבלבלים, הדבר מקנה לו ביטחון רב ומעניק מרחב להתפתח ולהתקדם בו.  על כן יש חשיבות רבה, בשילוב שני הפרמטרים הללו יחדיו עבור צמיחה והתפתחות נכונה ומיטיבה עם הילד.

הורים רבים מתבלבלים ונדמה שלהציב גבולות לילד זה להיות הורה רע . הורה שמציב גבולות הוא הורה,  שמבין את  החשיבות של הצבת גבולות עבור הילד. מבין את העובדה שדווקא ילד שמקבל כל מה שהוא מבקש, בהכרח יגדל להיות ילד שיתקשה להשתלב במסגרות חברתיות כמו בתי ספר וגנים המציבים לא פעם, חוקים וגבולות ברורים בהם נדרש הילד לעמוד.  ילד שלא רגיל לקבל לא כתשובה, חווה יותר תסכולים ואינו משלים עם המציאות בקלות כאשר הוא נדרש לגבולות ברורים. חשוב שילד ילמד לקבל "לא" כתשובה. כך לומד הילד להתמודד עם מצב בו הוא אינו מרוצה, ואם לומר את האמת, זו חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו. יש פעמים שאנו מרוצים ויש פעמים שלא. ברגע שנלמד את הילד להתמודד עם מצב כזה ע"י כך שישמע לא פעם את התשובה "לא" (עם הסבר הגיוני כמובן ,לצד ה"לא"). נעניק לו בכך את הכלים להתמודד עם מצבים דומים רבים בהם וודאי יתקל במהלך חייו.

לא פעם נתבקשתי ע"י הורים שפנו אלי, בפעילות הורים וילדים שאני מעבירה, להציב גבולות לילד, במקום ההורה. ההורה מעדיף לפעמים לתת לאדם אחר להציב את הגבול. כי פעמים רבות הדבר יכול לגרור עימות מול הילד שההורה מעדיף אולי להימנע ממנו.  אך לדעתי, יש חשיבות רבה שהילד יקבל את המסר הזה של הגבולות בראש ובראשונה מההורה. (גם במחיר של עימות מדיי פעם). בואו לא נשכח שזאת דרכו היחידה של הילד לומר לנו בעצם שהוא אינו מרוצה מההחלטה שלנו. וצריך לזכור שיש מצבים רבים בחיים שהילד יהיה לא מרוצה מהחלטות כאלה ואחרות, וכאשר נאפשר לו להביע את המקום של חוסר שביעות הרצון שלו, ונאפשר לו לבחור בחלופות, כך נלמד אותו, וניתן לו כלים להתמודד עם מצבים כאלה בעתיד.

מתוך כך, חשוב לי, כשאני מעבירה פעילות בתנועה לגיל הרך, או הפעלות בגני ילדים, להעביר לילדים מסר ברור של גבולות, במהלך ההפעלה, תוך כדיי משחק ואפילו במבנה השיעור. במהלך השנה, אני רואה שהדבר עוזר לילדים מאוד  להיות ברורים ובטוחים בעצמם. ומאפשר מקום רב להכניס לתוך המסגרת של הגבולות את היצירתיות שלהם, את השובבות שלהם, ואת הייחודיות המקסימה הקיימת בכל אחד ואחת.

 

 

 

 

זוהר אקטיבי - בעלת הסמכה מווינגיט ומסמינר הקיבוצים, לעבודה עם הגיל הרך והדרכת ריקודים לילדים. בזוהר אקטיבי תוגלו למצוא: הפעלות לילדים, ימי הולדת, איפור, קעקועים חוגים ועוד.. רוצים לקבל טיפים חינם ממני? כנסו לאתר והרשמו לקבלת טיפים חינם. www.zoharactivy.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב