דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תבחרו את מאמן הכושר האישי שלכם? 

מאת    [ 29/08/2012 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 1566 פעמים ]

איך תבחרו את מאמן הכושר האישי שלכם?

הקדמה: מה זה מאמן כושר?
מאמן כושר הוא אדם אשר למד ועבר בציון עובר את המבחנים העיוניים והמעשיים במסגרות ובבתי הספר השונים אשר מסמיכים מאמנים ומדריכים.

כל מדריך חדר כושר שסיים קורס מדריכים יכול בעיקרון אחרי סיום הקורס להתחיל לאמן אנשים באופן אישי.

האם זה אומר שכל המאמנים בתעשייה שווים? בהחלט לא!

מה מגדיר מאמן כושר אישי כטוב או מקצועי?

ישנם הרבה פרמטרים שמרכיבים מאמן כושר כמקצועי ואפרט כמה מהם:

מקצועיות מתבטאת לא רק בידע ובמספר הקורסים שעשה המאמן, אם כי גם אלו פרמטרים חשובים כמובן.

מקצועיות מתבטאת בראש ובראשונה בניסיון ובמחויבות של המאמן למקצוע- אחוז לא מבוטל של המאמנים הקיימים בשוק לא רואים בכך כמקצוע לחיים אלא כעבודה מזדמנת וכך גם תתבטא מחויבותם והמקצועיות שלהם.

מקצועיות מתבטאת גם בהגעה לאימונים בזמן ובתשומת לב מקסימאלית ללקוח בזמן האימון, במינימום תקשורת עם הסובבים תוך כדי האימון כמו מענה לשיחות נכנסות לנייד ,שיחות עם מתאמנים אחרים בחדר-כושר וכדומה.

יצא לי לראות מאמנים מחזיקים ביד אחת את הנייד שלהם מרוכזים בשיחה עם הצד השני בזמן שהם "שומרים" על המתאמן שלהם מבצע תרגיל כלשהו ובכך לא קשובים במאת האחוזים למתאמן ואף מסכנים אותו.

ואחרונה חביבה, גם בהופעה והאסתטיות של המאמן אין להקל ראש, כיוון שזו משדרת מידה של אכפתיות וכבוד למקצוע שאותו הוא מייצג. הופעה ספורטיבית משדרת רצינות לסביבה ובמיוחד ללקוח, בעוד לאמן עם גופיה שהרגע סיימת איתה אימון בעצמך או לאמן עם ג'ינס וכפכפים משדרים זלזול וקלות ראש.

עשיתם את הצעד הראשון והתקשרתם לברר פרטים אצל מאמן? בדקו את הפרטים הבאים:

1) גמישות לשעות הנוחות לכם: לכל אחד יש את השעות שבהן הוא מעדיף להתאמן. אם זה לפני העבודה מוקדם בבוקר, בשעות הצהריים, בשעות הערב המוקדמות או מאוחר בלילה. תאמו אימונים בשעות ובימים הנוחים לכם. וודאו את הפרט החשוב הזה לפני תחילת הפעילות עם המאמן.

2) הכשרות ותעודות שיש למאמן: ישנם אנשים שצריכים אימון ספציפי.לדוגמא: נשים לאחר לידה בניתוח קיסרי. מומלץ למצוא מאמנ/ת שיש לו הכשרה נוספת או שזה התחום העיקרי שלו, מאמן שמתמחה בתחום מסוים שאליכם הוא נוגע יותר.

3) ייעוץ תזונתי: מאמן שגם עבר הכשרה כלשהי בתחום ייעוץ התזונה או שהוא תזונאי מוסמך זה יתרון אדיר, תזונה נכונה בהתאם למטרה בנוסף לפעילות הגופנית המומלצת תשדרג את התקדמותכם פי כמה וגם תחסוך לכם זמן וכסף לתזונאי/ת בנוסף לאימונים.

4) סיפורי הצלחה: בקשו מהמאמן המלצות של מתאמנים, מומלץ בעלי אותה מטרה כמו שלכם שהתאמנו איתו או עדיין בתהליך. לא להתבייש לבקש טלפונים. אם המאמן מחזיק ברקורד של הצלחות ובטוח בעצמו ובמה שיגידו עליו הוא לא יהסס לתת מספר טלפון. אם המאמן מתחיל "לגמגם" כשאתם מבקשים זאת ממנו, סימן שאין לו סיפורי הצלחות שהוא גאה בהם או שהוא בתחילת דרכו ואין לו ניסיון.

5) מחיר: בסוף כולם מגיעים "לכמה זה עולה לי?"
לידע כללי: אימון כושר אישי עולה בין 150-300 ש"ח לאימון. עשו את החישוב שבשביל לראות תוצאות בזמן סביר ובצורה אפקטיבית תצטרכו לקחת לפחות שני אימונים בשבוע.מה שיעלה לכם בממוצע 2000 ש"ח לחודש. אם הסכום גבוה לכם מדי, לא להתייאש, תמיד יש אפשרות להתאמן עם מאמן כושר אישי בקבוצת כושר עם מספר מתאמנים. העלות באימונים אלו היא בין 45-85 ש"ח לאימון. מה שיעלה לכם בממוצע 580 ש"ח לחודש. אימונים אלו מתאימים לאנשים שאינם צריכים התייחסות מיוחדת עקב מגבלה רפואית כלשהי.

זכרו: מכיוון במדובר בהחלטה הקשורה לגופכם ובריאותכם אל לכם להחליט אך ורק על סמך מחיר אטרקטיבי כזה או אחר אלא להחליט עפ"י שכלול של כל הסעיפים הנ"ל.

היה והגעתם לעמק השווה עם מאמן לגבי כל הפרטים הנ"ל, בקשו אימון היכרות. רוב המאמנים מציעים אימון היכרות בעלות סמלית או בחינם. במפגש זה עם המאמן תרצו לוודא את התנאי החשוב מכולם, חיבור או כימיה עם האדם שיאמן אתכם. חשוב לא פחות במפגש זה שהוא ישרה עליכם נינוחות וביטחון.

אם אתם מרגישים בנוח עם המאמן ולמרות הקושי הפיזי שבאימון היה לכם כיף ונעים איתו,סביר להניח שתרצו להתחיל איתו את המסע המופלא לגוף בריא וחטוב. בהצלחה במציאת המאמן המתאים לכם.

לתיאום אימון היכרות 

איתמר קרון-מאמן כושר אישי לתאום אימון הכרות השיגו אותי בטלפון : 054-3333402 כתבו לי : href="mailto:ikron1@gmail.comikron1@gmail.com">">ikron1@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב