דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשוב ענן למשתמש הפרטי 

מאת    [ 28/08/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2446 פעמים ]

מחשוב ענן הוא כבר מושג שגור ומוכר אשר נמצא כבר ביישום בכל חברה גדולה המכבדת את עצמה. היתרונות של שימוש במשאבי רשת לאחסון וניהול מידע ברמה הארגונית הם רבים וחברה שעוברת לשימוש כולל בענן, חוסכת הרבה כסף ומשאבים בציוד מחשוב, בבניה ותחזוקה של רשת פנימית וגם בכל מה שנוגע לצוות ה ? IT שלה. כשכל הקבצים והמשאבים הממוחשבים של חברה יושבים על ענן, כלומר על שרת מרוחק ולא על זכרון המחשבים, הנגישות למידע הרבה יותר גבוהה והיעילות עולה. אותה תועלת יכולה לצמוח גם למשתמשים פרטיים, גם אם היקף הנתונים והקבצים שלהם קטן בהרבה. למעשה, רובנו כבר משתמשים בשירותי ענן, במודע או שלא במודע.

העלאת תמונות לרשת

העלאת תמונות לאחסון, גיבוי ושיתוף ברשת היא אולי הדוגמא הראשונה והמובהקת ביותר לכך. כל מי שקרס לו המחשב הביתי במפתיע או שהסתבך פעם בניסיון לשלוח במייל תמונות כבדות למשפחה, למשל בזמן טיול בחו"ל, כבר יודע שהרשת היא האמצעי הטוב ביותר לשמור על תמונות וגם לשתף אותן עם אחרים בקלות. אחסון של תמונות, אבל גם של סרטים וקבצי מוסיקה, בשירותי ענן, חוסך לכם הכבדה על המחשב האישי ובנוסף, אין צורך ברכישת זיכרון חיצוני. העלאת תמונות לאחסון בשירות אמין ברשת שומר על התמונות או הקבצים שלכם טוב יותר מכל מחשב או כרטיס זיכרון פיזי.

מייל בענן

גם שירותי דואר אלקטרוני ברשת קיימים כבר שנים ? הוטמייל היה בין הראשונים וג'ימייל של גוגל היא כיום אחד השחקנים החזקים בתחום זה. כל המיילים והקבצים המצורפים להם שנשלחים באמצעות גי'מייל ושירותי מייל אחרים נשמרים ברשת ? כלומר, לא על המחשב האישי ולכן אין בעיה לגשת למייל ממחשבים אחרים או מהסמארטפון.

הכל עובר לרשת

אבל מגמת הענן לא מסתיימת בזה. די ברור שתוך כמה שנים כמעט כולם יעבירו כמעט כל קובץ שהם משתמשים בו לענן. בעקבות מגמה זו, חברות המחשבים והמדיה שוקדות על פיתוח הפלטפורמות שיאפשרו את זה. כך הוציאה לאחרונה אמאזון, נגן מדיה שתואם את שירותי ה- cloud Drive שלה, שמאפשר, בנוחות מירבית לשמור ולשמוע מינימום של 5 ג'יגה קבצי מוסיקה ומדיה בסטרימינג דרכו. גם גוגל כבר שם עם שירות גוגל מיוזיק שלה (שכרגע פעיל רק בארה"ב). תוכנות כמו דרופבוקס, הופכות את המעבר לענן לפשוט וויזואלי במיוחד ? פשוט מתקינים דרופבוקס על שולחן העבודה במחשב ומעבירים כל קובץ שרוצים לתוכו ומאותו רגע הוא מאוחסן ומגובה ברשת.

מהפכת הענן כבר מזמן כאן ומשפיעה על משתמשים פרטיים לא פחות מעל החברות הגדולות. בעידן שבו הסמארטפונים הפכו ליחידת מחשוב וצריכת מדיה ניידת, מחשוב ענן מאפשר לנו גישה מלאה למחשב בבית ולקבצים האישיים שלנו בכל מקום ובכל זמן וגם, וזאת חשוב לציין, באופן מאובטח ? לעינינו בלבד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב