דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אכמ - אין כיסוי מספיק 

מאת    [ 27/08/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2516 פעמים ]

אנשים שיתנו שיקים שלהם חתומים ואין להם כיסוי בבנק, אין להם מזומן שיכול לשלם את מה שרשום על השיק, מסתכנים במצב בו הצק שנתנו יוחתם בחותמת אכ"מ – אין כיסוי מספיק לשיק. מצב זה יכול להיגרם מכך שאין כסף בכלל בחשבון או שהכסף לא מספיק לכל הסכום שרשום בשיק. כאשר הפעולה של הפקדת השיק תיכשל בגלל מצב של חוסר מוזמן בחשבון של בעל השיק, יחתם על השיק ראשי התיבות אכ"מ – אין כסף מספיק.

תופעה זו חמורה מכיוון שהיא פוגעת הן בנותן השיק והן באדם שהשיק שייך לו ומעוניין לפדות את הכסף שרשום עליו. אדם שגורם לכך שמי שקיבל את השיק לא יוכל לפדות את כספו, עלול להכניס אותו לסכנה של חוסר במזומנים וכך נוצר כאן אפקט דומינו מסוכן ביותר, במיוחד לעסקים קטנים המתבססים על תשלום של לקוחות.

מבחינה משפטית וחוקית, כשאדם יפקיד שיק והוא יוחתם באכ"מ, טובת המפקיד תהיה קודמת לכל ולכן יש אמצעים חמורים ביותר, במסגרת החוק כמובן, שיכולים לנקוט נגד האדם שמסר את השיק שלא כובד. המפקיד יוכל לתבוע את נותן השיק ולהכריחו לשלם לו את הכסף הרשום בשיק. הוא גם יכול לפנות למסגרת הוצאה לפועל והללו יעשו הכל על מנת שהשיק ימומש, כולל גבייה אכזרית וקשה, כחוק. יוכלו להינקט נגדו צעדים כגון עיקול נכסים, רכב וחפצים שווי ערך.

כמו כן, המפקיד יוכל לפנות לבית משט ולתבוע את נותן השיק, ואף לפנות לחברות גבייה פרטיות על מנת שהללו יפדו את השיק שחתום עליו אכ"מ.

לכן, חשוב מאד להיות מחושבים ולא "לחיות על הקצה", כדי שדבר כזה לא יקרה לכן ולא תסתכנו. הסיכון במצב כזה הוא גדול, ואתם עלולים לסכן כל רכוש שיש לכם. חשוב לזכור ששיקים הם בעלי חובת תשלום ככל אמצעי תשלום אחר, וכן חשוב לא לחתום עליהם בחופזה. חשוב מאד בעת נתינת שיק לחתום לפקודת "שם המפקיד" בלבד, כך השיק לא יוכל לעבור לצד ג' ולאנשים מפוקפקים. לא תרצו כמובן שהשיק שלכם יועבר לשוק האפור, שם הגבייה הרבה יותר קשה ומסוכנת, והיא ממש לא על פי החוק.

לסיכום, נמליץ לכם לנסות להימנע מלהגיע לשיק שחתום עליו אכ"מ נמצא בידכם, ויותר מכך, להימנע מכך ששיק שרשום עליו אכ"מ הגיע מהחשבון שלכם. בעזרת התנהלות תקינה וטובה, ומעט חשדנות חיובית כלפי נותני שיקים, תוכלו להיות בטוחים ברוב הסיכויים, שלכם זה לא יקרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב