דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלחוט-מכשיר קשר 

מאת    [ 27/08/2012 ]

מילים במאמר: 928   [ נצפה 2475 פעמים ]

 

 

אלחוט

למה מתייחס המונח אלחוט?

המונח אלחוט מתייחס להעברת מסרים בצורה שאינה מצריכה חיבור של כבלים וחוטים. כיום מוכרים לנו שני סוגים של תקשורת אלחוט: תקשורת באמצעות גלי רדיו ותקשורת סלולארית, הפועלת באמצעות עמודים הקולטים ומשדרים מידע.

טלפון סלולרי הוא אלחוטי?

תקשורת אלחוט באמצעות גלי רדיו מוכרת לאדם מזה שנים רבות.. הבעיה של תקשורת אלחוט המופעלת באמצעות גלי רדיו היא שכל אחד יכול לקלוט את המסרים הללו. תקשורת סלולארית אף היא אינה מתאפיינת ברמת אבטחה גבוהה במיוחד, אך הרבה יותר קשה לקלוט מסרים שהועברו בין מכשירי טלפון סלולאריים מאשר לתפוס מסר המועבר בגלי רדיו 

תקשורת אלחוט מבוססת גלי רדיו

בכל מקרה, התפתחות האלחוט חשובה ביותר להתפתחות של האנושות בכמה וכמה היבטים. קודם כל, כשמדברים על אלחוט, יש לדבר על המצאת הרדיו. מכשיר הרדיו הוצג לראשונה בשנת 1878, והמסר האלחוטי הראשון שודר בשנת 1901 בין צרפת לאנגליה. עם הזמן הפך הרדיו לכלי תקשורת המונים. באמצעות גלי רדיו שודרו תוכניות בידור כמו אופרות סבון (כן כן, הז'נר המוכר הזה נולד עוד בתקופת הרדיו) ומסרים חשובים כגון נאומים של המנהיגים לאומה.

עד היום, הרדיו נותר אמצעי תקשורת המונים המפורסם ביותר, זאת בשל כך שתקשורת האלחוט מצריכה מכשיר פשוט לצורך קליטת השידורים ומכשיר זה קל מאוד להפעלה. אם נתייחס לנתוני תקשורת המונים בכל העולם, נגלה שהמקום הראשון מבחינה מספרית אינו נתון לאינטרנט או לטלוויזיה אלא דווקא לרדיו.

גראם בל והאלחוט

תקשורת אלחוט סלולארית נתפסת כהמצאה מודרנית, כאשר למעשה הרעיון נולד כבר בשנת 1947. בתקופה זו הבסיס הטכנולוגי לא אפשר את המימוש של הרעיון, ובנוסף נערמו כמה מכשולים בדרכו של הרעיון הזה. האב טיפוס של המכשיר הזה הורכב בשנת 1979 על ידי מעבדות בל. כעבור כעשור נוסף, נכנס המכשיר לשימוש הפרטי וכיום כמעט כל אדם בעולם המפותח מחזיק בטלפון אלחוטי פרטי.

מכשירי ווקי טוקי אלחוטיים

מכשיר אלחוט נוסף הנמצא בשימוש נפוץ ביות מימי מלחמת העולם השנייה ועד היום הוא מכשיר הווקי טוקי. מכשיר זה הינו מכשיר הקשר האולטימטיבי למנגנוני ביטחון שונים כגון צבא, משטרה וחברות אבטחה פרטיות. הסיבה לכך היא שהתקשורת באמצעות מכשיר הווקי טוקי מאפשרת העברת מידע מיידי, מבלי הצורך להמתין לתשובה בצד השני. מכשירי הווקי טוקי היום הגיעו למעמד מיוחד כיוון שניתן להשיג כאלו מקצועיים ויקרים מאוד, אך בו בזמן להשיג כאלו שזולים מאוד, ואף ניתן לחלק אותם כמוצרי פרסום, כמתנות ללקוחות פונטצטיאליים (של חברת תקשורת/ סלולרית, לדוגמה) בזמן שאלו עדיין יעבדו מספיק טוב בשביל להעביר מסר ממכשיר אחד לאחר, גם בקניון הומה אדם.

עד כה ראינו כמה מאמצים הושקעו על מנת לפתח מכשירי תקשורת שונים שישחררו את אותם המכשירים מתלות בכבלים ושקעים. השאלה היא למה בכלל נעשו כל אותם המאמצים? התשובה נעוצה כרגיל בצרכים צבאיים.

מודיעין אל-חוט: בלי רשת נתונים וויירלס (WI-FI)

במהלך מלחמת העולם השנייה, כל הצבאות הנלחמים נזקקו למודיעין איכותי ומהיר, וזמן כידוע הוא מרכיב קריטי במקרים הללו. אותם מרגלים צוידו במכשירי רדיו שאפשרו להם להעביר מסרים בלי להתחבר לרשת קווית כלשהי. תקשורת אלחוט אפשרה למעשה את עצם קיומו של המודיעין הזה. מעולם המודיעין התפתחו גם צרכים אזרחיים רבים, וברגע שהצרכנים היו מוכנים לשלם עבור מכשירי אלחוט שיאפשרו להם תקשורת קלה ומהירה יותר, הם קיבלו את מבוקשם.

חברת עדי תקשורת מספקת לכל לקוחותיה מגוון רחב של מכירי אלחוט, ממיטב יצרניות ולמגוון צרכים. במקום תוכלו לקבל ייעוץ מסודר בנוגע למכשיר אלחוט המתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים שלכם

 

 

בעידן המודרני, שבו אמצעי התקשורת רק הולכים, מתרבים ומשתכללים, יש צורך בתשתיות תקשורת שיוכלו לספק את המענה הטוב ביותר. בעידן שבו כלל פעילותם של חברות, מוסדות ואפילו צבאות ומדינות נשענת על מחשבים, אינטרנט ותקשורת סלולרית, יש צורך בתשתיות תקשורת איכותיות שיוכלו לעמוד בצרכים הגדולים והמשתנים שלהם.

מהי תשתית תקשורת?

תשתיות תקשורת הן שם כולל למגוון רחב של מערכות, ציוד וכלים המהווים את הבסיס לכלל הפעילות התקשורתית (טלפוניה ומחשבים) בארגון מסוים: ארונות תקשורת, עמדות שרתים, מסדי שרתים, פנלים, כבלים, נתבים, מערכות KVM, ממירים אופטיים, נקודות גישה אלחוטיות WIFI, מרכזיות טלפונים ועוד.

על חשיבותן של תשתיות תקשורת

לא אחת אנו שומעים באמצעי התקשורת כי מערכות התקשורת של חברה כלשהי קרסו לחלוטין, כמו למשל קריסת מערכות התקשורת של חברת בזק או של חברת הסלולר סלקום. כשמערכות התקשורת קורסות, הדבר מעיד בדרך כלל על בעיה כלשהי בתשתיות התקשורת, אשר מונעת הוצאה של שיחות טלפון, כניסת שיחות טלפון, שימוש וגלישה באינטרנט או באינטרנט אלחוטי וכדומה.

בעידן שבו פעילותם של ארגונים, חברות ומוסדות נשענות כמעט במלואן על תשתיות תקשורת, כל קריסה שכזו יכולה לשתק אותן לחלוטין. כשתשתיות התקשורת קורסות, מכל סיבה שהיא, לארגון נגרמים נזקים כבדים ביותר. פרט לנזק הנקודתי, שגורם להשבתת הפעילות הפנים-ארגונית ולהיעדר היכולת לספק שירות ללקוחות, ישנו גם הנזק התדמיתי.

בעידן המודרני, חברה אשר חווה תקלות חמורות בתשתיות התקשורת מסתכנת בכך שלקוחותיה יראו בה כחברה מיושנת, שאינה מצליחה להתאים עצמה לדרישות החיים המודרניים, המהירים והאינטראקטיביים. תקלה בתשתיות התקשרות תחייב אותה להעניק פיצוי כלשהו ללקוחותיה בגין הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו להם, ואף להשקיע במזעור הנזקים התדמיתיים מבחינה תקשורתית (יחסי הציבור של החברה).

מדוע תשתיות התקשורת כה הכרחיות

בדיוק בשל סיבות אלו כל חברה חייבת לראות בתשתיות התקשורת שלה כאחד המשאבים החשובים ביותר שבבעלותה, ולהשקיע בתחזוקתן באופן שוטף. כל חברה חייבת לוודא שתשתיות התקשורת שלה מתאימות לצרכיה הנוכחיים, ולהתאים אותן בעת הצורך (למשל כשפעילות החברה הולכת ומתרחבת). זאת ועוד, כל חברה חייבת להחזיק צוות תמיכה אשר יוכל לספק מענה מיידי במקרה של תקלה בתשתיות תקשורת.

בחברת עדי תקשורת תוכלו למצוא מגוון רחב של ציוד ומערכות תקשורת אלחוטיות, שיוכלו לספק לכם מענה במקרה שהתקשורת הקווית או הסלולארית שלכם קורסת: מכשירי קשר דיגיטליים, מכשירי מירס, מכשירי קשר מוטורולה  ועוד.

הניסיון העשיר ורב השנים שצברנו בתחום תשתיות התקשורת מאפשר לנו להתאים עבור כל לקוח את המערכות והציוד המתאימים ביותר לצרכיו הייחודיים. אנו מזמינים גם אתכם להצטרף לחוג לקוחותינו המרוצים ולהבטיח את תקינות התקשורת בארגון שלכם.

 

ברצוני לעדכן  ולעניין בשירותי חברת עדי תקשורת.חברת עדי תקשורת משרתת מגוון רחב של חברות ועסקים ארגונים  ,מפיקיאירועים ותנועות בירושלים והסביבה,במתן פתרונות תקשורת- מכירת מגוון רחב של מכשירי קשר של יצרנים שוניםובמחירים מיוחדים,השכרת מכשירי קשר,מירס,וסלולר במחירים ללא תחרות,בשירות אישי מקצועי וזמין.חברת  עדי תקשורת מתחייבת לתת את השירות המקצועי והזמין והפרטי עבור לקוחותיה.
avibinn@gmail.com">href="avibinn2gmail.co,">avibinn@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב