דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלקי חילוף למזגנים 

מאת    [ 27/08/2012 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2599 פעמים ]

ביימנו, מזגן אינו נחשב יותר למותרות וכמעט בכל בית בישראל מותקן לפחות מזגן אחד. מטבע הדברים, מזגנים לעיתים מתקלקלים, מפסיקים לעבוד או עובדים באופן שאינו מספק. לרוב, ביקור של טכנאי המזגנים יספיק, אך לפעמים יש צורך להחליף חלק. מה חשוב לדעת על חלקי חילוף למזגן?

חלקי חילוף למזגנים – רכישת מזגן

רכישת מזגן היא רכישה גדולה בעלת עלות לא מבוטלת, אם לוקחים בחשבון את ההתקנה של המזגן, ההובלה והכנת התשתית אכן מדובר לרוב בסכום לא קטן. אם נוסיף לכך את העובדה שמזגן מקולקל עשוי לשבש בצורה ניכרת את איכות החיים של בני הבית אין ספק שחשוב מאוד לרכוש מזגן אמין שלא יתקלקל לעיתים קרובות.
אך ישנו שיקול נוסף ברכישת המזגן והוא חלקי חילוף למזגנים. כאשר אתם רוכשים את המזגן שלכם כדאי לבדוק האם ניתן להשיג בקלות חלקי חילוף עבורו ומה מחירם בשוק. רכישת מזגן במחיר משתלם במיוחד היא כמובן אפשרות נהדרת אך חשוב לקחת בחשבון גם את מחיר החלפים שלו במידה ואכן יתקלקל.

חלקי חילוף למזגנים – מקוריים או מחודשים?

בדומה לחלקי חילוף למכשירים אחרים וחלקי חילוף לרכבים, ישנם חלקי חילוף למזגנים שניתן לרכוש לאחר חידוש, חלקי חילוף אלו כמובן זולים יותר. באופן כללי בכל הקשור למזגנים, אם ניתן להימנע משימוש בחלקי חילוף מחודשים עדיף לעשות זאת, במידה והחלק מאוד יקר ואין באפשרותכם לרכוש חלק חדש וודאו כי החברה ממנה רכשתם את החלק המחודש או טכנאי המזגנים שעושה את העבודה ומביא את החלק אתו יעניקו לכם אחריות לחלק.

מתי לא כדאי להשקיע ברכישת חלקי חילוף למזגנים?

מיתוס נפוץ מאוד בתחום המזגנים הוא שאם מזגן מתקלקל לא כדאי בכלל להשקיע בחלקי חילוף ועדיף לרכוש מזגן חדש. בפועל אמירה זו לא תמיד נכונה ולרוב רחוקה מאוד מהאמת. מזגנים הם מכשירים מורכבים בעלי חלקים רבים מאוד הפועלים יחד. כאשר חלק אחד מתקלקל אין זה אומר שהמזגן יצא לחלוטין מכלל שימוש (למשל עיינית שלא מגיבה לשלט – אפשר פשוט להפעיל את המזגן ידנית) ושאותו חלק יעלה אלפי שקלים, פעמים רבות ניתן להחליף חלק אחד בלבד בעלות נמוכה ולהמשיך להשתמש במזגן למשך שנים רבות.

עם זאת, לא ניתן לומר כי אין אמת בבסיסו של המיתוס, רכישת והתקנת חלקי חילוף למזגנים בעלות גבוהה כאשר מדובר במזגן ישן אכן עשויה להיות לא כדאית כלל וכלל. במקרים אלו מדובר לרוב במנוע מזגן שלא ניתן לתקן על ידי חלקי חילוף למזגנים ויש להחליפו. החלפת מנוע למזגן ישן בהחלט עשויה לעלות יותר מערכו של המזגן ואף קרוב למחירו של מזגן חדש.

אילו חלקי חילוף למזגנים ניתן למצוא?

ניתן למצוא סוגים רבים ושונים של חלקי חילוף למזגנים, כאמור מזגנים הם מכשירים מורכבים ביותר. חלקי חילוף יכולים לכלול למשל צנרת למזגן, תושבות, מנועים, שלטים, עייניות ועוד. טכנאי מזגנים מנוסה יוכל להחליף כמעט כל חלק במזגן ללא קושי מיוחד. חלקי חילוף למזגן כוללים גם גז מזגנים שאותו יש למלא בבלון הגז של המזגן לרוב אחת לשנה עד חמש שנים.

היכן רוכשים חלקי חילוף למזגנים?

ברוב המקרים טכנאי המזגנים שלכם יביא אתו חלקי חילוף למזגנים ואתם לא תידרשו לרכוש אותם בכוחות עמכם. עם זאת, במידה ותרצו להוזיל את עלות התיקון או להחליף חלק כלשהו בעצמכם עליכם למצוא את החלק. הדרך הטובה ביותר לרכוש חלקי חילוף למזגנים היא כמובן דרך האינטרנט, חפשו חברות העוסקות בתחום, תופתעו פעמים רבות מהמחירים הנוחים של חלקי החילוף הנמכרים ברשת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב