דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוליטיקה באינטרנט, המרוץ לנשיאות ארצות הברית בYOUTUBE 

מאת    [ 20/01/2008 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 3539 פעמים ]

מהפכת התוכן שנכתב על ידי הגולשים (UGC) שינתה את פני הרשת ואת צורת צריכת האינטרנט על ידי הגולשים.
אם בעבר גולשים היו בעיקר צרכנים, היום, בעקבות השינויים בעולם הווב 2.0 - הגולשים הם כבר חלק מתהליך היצור.
הם כותבים, מגיבים, שואלים. יש להם יותר כלים לדבר אחד עם השני ולהשפיע על המתרחש.
השפעה זו מתבטאת בתחומים שונים ומגוונים ברשת ובינהם, בצורה חזקה ביותר, בפוליטיקה האמריקאית ובמרוץ לנשיאות.
המרוץ לנשיאות בארה?ב גורר איתו מהלכים חדשים ומרתקים של שילוב הפוליטיקה באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט.
במאמר זה ארצה לסקור בקצרה את השילוב של המירוץ הפוליטי לנשיאות ארה"ב באתר YOUTUBE כדוג' טובה לשילוב של פוליטיקה באתרי שיתוף תוכן גולשים ויכולת ההשפעה של זה השינויים ברשת על הפוליטיקה.

מי שגלש ב YOUTUBE בחודשים האחרונים יכול היה להבחין בקישור המפתיע בתחתית העמוד - Face the candidates לא משנה מה אתם מחפשים - יציגו לפניכם את האפשרות לעבור לזירה הגועשת של המירוץ הנשיאותי.
האתר YouTubeפתח ערוץ מיוחד בשם YouChoose שמוקדש כולו לבחירות לנשיאות ארה"ב.
הערוץ מחולק 2 במות מרכזיות:

YouChoose
בחלק זה של הערוץ כל אחד מהמתמודדים העלה סרטון הכרות קצר, ואז - בהתאם לנושאים שונים שהוגדרו מראש (חינוך, אנרגיה, בריאות, כלכלה, הגירה, עיראק...) נדרשים המתמודדים להציג את עמדותיהם בנושאים שונים.
אם בעבר מתמודד מסויים יכול היה להתחמק מהצגת עמדה בנושא מסויים - בפורמט הזה אותו מציג YOUTUBE קשה מאוד להתחמק מהבעת עמדה ישירה.
לצד דעותיהם של המתמודדים, מופיעה הפניה לגולש: What Do You Think? הגולשים נקראים להעלות סרטונים שבו הם מציגים את העמדה שלהם באותם הנושאים עליהם מדברים המתמודדים, ונוצרת מעין במה של שיח בין המתמודדים לגולשים.
ניתנת האפשרות לכל אחד להביע את עמדתו.

Debates
בחלק זה - האתר YouTube בשיתוף רשת CNN פתחו ערוץ מיוחד המוקדש לעימות בין המתמודדים לנשיאות ארה?ב, ובו הם מזמינים את הגולשים לקחת חלק פעיל בעימותים הטלוויזיונים בין המתמודדים שישודרו בערוץ CNN.
הערוץ מזמין את הגולש להשפיע ב-2 דרכים על העימות הבא שישודר בCNN:


    • להציע למנחה שאלות אותם הוא יוכל לשאול את המתמודדים.
    • להעלות סרטונים קצרים עם שאלות שיוצגו למתמודדים.


בעייני יש 2 דברים יפים וחדשניים שאפשר לראות בשילוב הזה של הפוליטיקה ואתר שיתוף ווידאו כמו YOUTUBE :


    • הכוח שניתן לאזרח הפרטי להגיע לקשר ישיר עם מתמודדים - בלי צורך בקשרים או בכסף. מה שבעבר היה נראה רחוק כל כך - לפנות בשאלה אישית למתמודד לנשיאות - נהיה כיום הרבה יותר נגיש ופשוט. נראה לי שאפילו המגזין TIME כשבחר את ?YOU? לאיש השנה ב2007 לא חשב כ?כ רחוק.
    • הסינרגיה בין מדיות שונות. השילוב בין האינטרנט לטלוויזיה כאן רק ממחיש את הפוטנציאל שקיים לשיתופי פעולה בין מדיות שונות, ואת האפשרויות המגוונות שטמונות בו. מבחינה שיווקית יש כאן פתח אדיר לשילוב בין קהלי יעד שונים - בין אנשים שיוצרים תוכן לבין האנשים שצורכים תוכן.
אורלי יצחק- יועצת ומומחית לשיווק ומיתוג אישי ועיסקי ברשת .
מתמחה בנושאי שיווק חברתי ושיווק פוליטי ברשתות חברתיות (SMO)ובקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO)
אורלי מכותבי הבלוג http://www.smo.co.il
ומרצה בנושאי מיתוג אישי ועסקי ברשת.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב