דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת מאמרים - להיפטר מכללי האצבע 

מאת    [ 27/08/2012 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 2284 פעמים ]

ככותב מאמרים למחייתי מזה מספר שנים, יוצא לי לעבוד עם לא מעט חברות לבניית אתרים , קידום אתרים ובעלי אתרים פרטיים. למרות שמנועי החיפוש שיפרו את יכולת זיהוי השפה שלהם בצורה ניכרת בחמש השנים האחרונות, נראה שלרוב  האנשים שמבקשים תוכן לאתרי האינטרנט שלהם, עדיין קשה להיפטר ממספר כללי אצבע. לדוגמה -


    • שילוב מילת מפתח בצורה מדויקת מספר קבוע של פעמיים בכל פיסקה
    • כתיבת מאמר בנושא מסוים על מנת לקדם מילות מפתח בנושא אחר
    • פרסום מאמרים זהים בכמה אתרים שונים (ללא שכתוב מינימאלי)
    • מחשבה כי כותב מאמרים יכול לכתוב על "כל נושא שבעולם"

מקורם של חלק גדול מכללי האצבע האלו בפרקטיקות מיושנות לקידום אתרים הגורסות כי מנועי חיפוש ייבלעו כל מה שניתן להם, אך כפי שהסברתי בפתיחה, מנועי החיפוש כבר לא מודדים את איכות התוכן רק על פי מדדים מספריים שקל מאוד לבצע עליהם מניפולציות, אלא גם לפי סימנים אחרים כמו המלצות ברשתות חברתיות, ההקשר התוכני של הדף ממנו מקושר המאמר וכנראה גם עושר השפה בטקסט (אחרת קשה לחשוב מדוע מנועי החיפוש משקיעים כל כך הרבה מאמצים בבניית מאגר של מילים וביטויים נרדפים בכל כך הרבה שפות).

להשתחרר מהקיבעון

באופן אישי, אני ממליץ לכל מי שכותב מאמרים לא להשתמש במאמרים שכתב קודם לכן כבסיס למאמרים חדשים. כך למעשה, גם אם נבחר בנושא מוכר , סביר להניח שהמאמר החדש שנכתוב לא יהיה דומה למאמרים הקודמים.

טיפ שני הוא לנסות ולשלב בכל מאמר חדש שכותבים לפחות ביטוי אחד שלא השתמשנו בו בעבר. כך נעשיר את אוצר המילים הבסיסי שאנו משתמשים בו באופן טבעי. זו גם  הזדמנות מצוינת להבין את המשמעות המלאה של ביטויים מסוימים. לדוגמה, רבים מאיתנו יודעים שהביטוי "נדבך על נדבך" משמעותו בנייה של דבר מסוים שלב אחר שלב, אבל כמה מאיתנו יודעים מהו המקור של המילה "נדבך"?

העצה השלישית שלי, אותה לומדים כבר בכיתה ט', אבל שוכחים אחר כך, היא לא למרוח: אם כבר העברתם מסר מסוים או ביטאתם רעיון כלשהו בזמן הכתיבה, נסו להרחיב אותו במקום לנסח אותו בצורה אחרת. זה לא תמיד קל, וסביר להניח שבפעמיים הראשונות תצטרכו לרשום בנפרד את ראשי הפרקים,אבל לטווח הרחוק זה משתלם ומקל מאוד על הכתיבה.

פרסום והפצת מאמרים חכמה

דווקא תחת סעיף זה, אני מעדיף לתת כמה כללי אצבע חדשים שיעזרו לכם להפיץ את המאמרים שלכם בצורה אפקטיבית ביותר למנועי החיפוש (סעיפים 2  - 4).


    • עדיף לפרסם שני מאמרים בנושאים שונים באותו אתר , מאשר לפרסם מאמר אחד בשני אתרים שונים.
    • במידה ואין לכם נושאים חדשים לכתוב עליהם עבור מילת המפתח אותה אתם רוצים לקדם, שחקו קצת עם כלי מילות המפתח של גוגל ונסו למצוא נושאים דומים. לדוגמה, אם אתם כותבים על כתיבת מאמרים, תוכלו לכתוב מאמר על "מערכת היחסים בין כותבי המאמרים לעורכים באתרים גדולים". עדיף רלוונטיות חלקית מרלוונטיות שאינה קיימת כלל
    • בתור בעלי אתרים - נסו למצוא איזה נושא הכי מדבר אל כותב המאמרים שלכם, אם מבחינה מקצועית, או אפילו מבחינת התחביבים היום יומיים שלו. מי שכותב על נושא שקרוב לליבו , עושה בדרך כלל ביתר התלהבות המתבטאת הן במהירות והן באיכות הכתיבה.
    • בהקשר הנ"ל, חלוקת הכתיבה בין מספר כותבים הינה מומלצת בכל מקרה, גם לצורך גיבוי, וגם על מנת לשבור את תקרת הזכוכית הסגנונית של כל כותב וכותב.
    • אם נושא הכתיבה דורש התמחות ספציפית (לדוגמה - ניתוחי עיניים, עיצוב גינות), אל תתביישו לבקש מהלקוח רשימה של ראשי פרקים או הסברים נוספים במידת הצורך.

לסיכום

במאמר זה סקרתי את הבעייתיות שבכתיבת מאמרים מיושנת למנועי חיפוש מודרניים וכיצד ניתן לשפר את המצב. במאמרים הבאים אסביר מדוע כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט הינה רק חלק קטן מניהול התוכן הכולל בהאתר ולמה הדבר כה חשוב לקידום במנועי חיפוש.

 

Web Wiz - ניהול תוכן וכתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב