דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה - כיסוי מפני רעידת אדמה 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 3390 פעמים ]

כל המומחים טוענים שזו רק שאלה של זמן. כשהיא תקרה, צפויים אלפי קורבנות, וכן נזק למספר גדול יותר של מבנים. הכוונה, כמובן, היא לרעידת אדמה, אשר אמורה להכות בישראל בשנים הקרובות. כשהיא תקרה, כל שנותר לנו הוא לקוות שהבית שלנו אכן יעמוד בה, וגם אם לא- שיש לנו ביטוח דירה שמכסה את הנזק.

מדינת ישראל מעניקה פיצויים נרחבים במקרים מגוונים. למרבה הצער, רעידת אדמה אינה אחד מהם. למעט מקרים נדירים מאוד, הרי שבעל הדירה  יעמוד לבדו, וייאלץ להתמודד עם השבת המצב לקדמותו. כאן בדיוק יכול ביטוח הדירה להיכנס לתמונה.

על הקשר שבין רעידת אדמה לביטוח דירה

כל מי שראה תמונות מאסונות טבע אחרונים, יוכל להעיד על הפוטנציאל ההרסני של רעידות אדמה. אלה עלולות לגרום נזק הן למבנה עצמו והן לתכולתו, נזק שמסתכם בהון עתק. תוך שניות, כל מה שבנינו יכול לרדת לטמיון. על מנת להקל במידת האפשר על הנזק הכלכלי, הוכנס הנושא של רעידות אדמה לפוליסות ביטוח דירה רבות.

ההתייחסות לרעידת אדמה יכולה להיות הן מההיבט של ביטוח תכולה והן מההיבט של ביטוח מבנה. כלומר, קבלת פיצוי על נזק שנגרם לנכס המגורים עצמו, או לחילופין לרהיטים, למכשירי החשמל וליתר הפריטים שבו. כאשר יוכח כי הנזק נגרם עקב הרעידה (המימדים הגדולים של רעידת אדמה מקלים על הוכחה זו) יהיה זכאי המבוטח לפיצוי, בהתאם למפורט בפוליסה.

כלול בפוליסה, או הרחבה?

קיימות עשרות חברות המציעות ביטוחי דירה מכל סוג, אשר נבדלים ביניהם בגובה הפיצוי, בתנאים למימושו, בהליך קבלת הכספים וכן הלאה. הדבר נכון גם לגבי סעיף רעידות אדמה: ישנן פוליסות אשר כוללות את אסון הטבע הקשה הזה כתנאי בסיסי להפעלת הפוליסה, יחד עם אסונות טבע אחרים.

מן העבר השני, חברות אחרות מאפשרות רק להוסיף את הסעיף האמור במסגרת הרחבה ביטוחית, הכרוכה בתוספת תשלום. זו אינה משמעותית יתר על המידה לרוב, ומומלצת בעיקר בבתים ישנים, אשר הסיכוי של נזק להם עקב רעידת אדמה גדול יותר, כמו גם באזורים "מועדי פורענות".

סוגיית ההשתתפות העצמית

יחד עם כל הנאמר מעלה, ברור כי על מנת שביטוח דירה יהיה מופעל, יש צורך בנזק של ממש. אף חברת ביטוח לא תסכים להעניק את הפיצויים עבור הרס של מכשיר חשמלי אחד, למשל, או סדק בקיר שיכול להיעלם בהינף מברשת. כדי להבטיח כי הפיצויים יינתנו רק כאשר הנזק הנגרם גדול, הוגדר הנושא של השתתפות עצמית.

כידוע, סעיף ההשתתפות העצמית נמצא כמעט בכל פוליסה, והוא מתייחס לסכום כסף שעל המבוטח להוציא על מנת שדרישתו לקבל פיצוי במסגרת הפוליסה בכלל תישקל. במקרה של רעידת אדמה, גובה ההשתתפות העצמית נוטה להיות גבוה באופן יחסי, והוא עומד לרוב סביב עשירית משווי הנכס כולו. ניתן להוריד את תשלום ההשתתפות במחיר של העלאת הפרמייה החודשית.

כך מתכוננים לנורא מכול

רכישה של כל ביטוח דירה צריכה להיעשות לאחר מחשבה עמוקה. בהסכם הפוליסה מפורטים כל המקרים שבהם היא תופעל: במידה ואין התייחסות כלל לרעידת אדמה, הרי שהפיצוי לא יינתן כלל במצבים אלה. ההמלצה הברורה, לכן, היא לבחור רק בפוליסות שמציעות כיסוי ביטוחי מהסוג האמור, או לכל הפחות מאפשרות הרחבה שלו.

כיום, ניתן להשוות בין ההצעות של חברות הביטוח השונות באופן הפשוט ביותר- באמצעות האינטרנט, למשל. יחד עם ההכנות למקרה של רעידת אדמה, שייתכן בהחלט שתגיע, רצוי לברר על פוליסת ביטוח דירה רחבה ככל האפשר, שתאפשר לעמוד על הרגליים גם לאחר שהאדמה תרעד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב