דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעלונים - תשובות לשאלות נפוצות 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 3088 פעמים ]



בעולם של היום אוכלוסיות רבות נהנות מהתקדמות טכנולוגית שלא נראתה כמותה מעולם. אחת האוכלוסיות הללו היא אוכלוסיית הקשישים והנכים, פתרונות טכנולוגיים לבעיות התניידות מאפשרים לקשישים ונכים לחיות חיים מלאים, נטולי חשש נפילות וללא תלות רבה באחרים. אחת ההמצאות היעילות ביותר עבור קשישים או נכים המתקשים להתנייד לקומה עליונה בביתם הוא המעלון. מה הוא המעלון? אילו סוגים יש? האם הוא בטוח לשימוש ומה קורה כשישי הפסקת חשמל?

מה הם מעלונים?
מעלונים הם מכשירים הידראוליים או אלקטרוניים המשמש את המתקשים בתניידות ונכים בכיסא גלגלים לשם עלייה במדרגות. המעלונים ניתנים להתקנה בתוך הבית במקביל לגרם המדרגות או מחוץ לבית. מעלונים מסייעים לקשישים רבים, בבתי חולים ובתי אבות, לנכים המקשים לעלות במדרגות, נכים המרותקים לכיסא גלגלים וכל אדם המקשה בתנועה והתניידות ורוצה לשמור על עצמאותו.

אילו סוגי מעלונים קיימים?
ישנם שלושה סוגי עיקריים של מעלונים:
•    מעלון משטח – מעלון משטח מיועד להעלאת כיסאות גלגלים על גבי משטח ללא צורך במעבר מכיסא הגלגלים לכיסא אחר. מעלוני משטח ניתן לראות כיום במקומות רבים השואפים להנגשה מלאה לנכים בכיסאות גלגלים כולל ברציפי רכבת ישראל.
•    מעלון כיסא – מעלונים אלו כוללים כיסא מובנה המחובר למסילה העוברת לצד גרם המדרגות.
•    מעלון מעלית – מעלונים אלו הם למעשה מעליות קטנות וביתיות. מעלית בבית מסוג זה ניתנת להתקנה בתוך הבית או מחוץ לבית בהתאם לתנאי השטח.

מה התועלת של מעלונים?

למעלונים תועלות רבות עבור קשיש או נכה שלא יכולים להתנייד באופן חופשי בביתם. בזכות מעלונים ניתן לנצל טוב יותר את שטח כל הבית כולל הקומה השנייה. מעלונים מחזירים את העצמאות לדייר ואת חופש התנועה בביתו. כמובן שמעלונים מוסיפים ממד משמעותי של בטיחות מכיוון שהם מונעים את האפשרות של נפילה במדרגות. בזכות המעלון, הקשיש או הנכה יוכל להישאר בביתו ולא יאלץ לחפש בית בקומת קרקע או בית ללא מדרגות או אפילו דיור אחר שיתאים לצרכיו.

האם יש הגבלת משקל למעלונים?

לרוב המעלונים אכן יש הגבלת משקל וחשוב מאוד לבדוק את הדגם הספציפי לפני רכישה. לרוב, הגבלת המשקל מתחילה במשקלים גבוהים מאוד כך שאין בעיה של עודף משקל על המעלון. כאשר מדובר במעלון משטח או מעלית בבית יש לקחת בחשבון גם את משקל כיסא הגלגלים ו/או אדם נוסף.

האם יש סכנה של נפילה מן המעלון?
מעלונים מסוג מעלון כיסא מאוד בטוחים לשימוש, הם מתוכננים כך שהמשתמש בהם לא ייפול מן הכיסא. בנוסף, מעלונים אלו כוללים מנגנון עצירה במקרה של חפץ על המדרגות כך שאין סכנה של "התנגשות". בנוסף, ניתן להוסיף למעלון חגורת בטיחות לשמירה טובה אף יותר על בטיחות המשתמש. ניתן להוסיף למעלון גם מנגנון נעילה כדי למנוע שימוש על ידי ילדים.

מה קורה אם יש הפסקת חשמל?

מעלונים עובדים על מצבר, כך שאם ישנה הפסקת חשמל המעלון לא יפסיק לעבוד. עם זאת, חשוב לזכור כי לא כל מעלון פועל באותו האופן ויש לבדוק עם החברה המתקינה אם אכן המעלון שלכם ימשיך לעבוד במיוחד אם מדובר על מעלון גדול מסוג מעלית בבית.

האם לכל גרם מדרגות ניתן להתקין מעלון?
עקרונית אין מניעה להתקין מעלונים לכל גרם מדרגות סטנדרטי. כאשר מדובר בגרם מדרגות שאינו סטנדרטי יש להזמין איש מקצוע מתחום המעלונים על מנת לבחון את האפשרויות השונות. איש המקצוע יבחן את האפשרויות השונות העומדות לרשותו יתכנן את המעלון בהתאם לתנאי השטח. ישנם בתים בהם לא ניתן להתקין מעלון פנימי, במקרה זה ניתן להתקין מעלון מחוץ לבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב