דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איכות פרקטים מסוג לימינציה 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 1921 פעמים ]

פרקטים כצורת ריצוף, נעשים פופולאריים משנה לשנה, וככל שעובר הזמן אנו עדים להתפתחות מרשימה במבחר הפרקטים המוצעים למכירה בשוק, הנבדלים ביניהם בצבעים, במרקם, בסוג וגם במחיר. טווח המחירים הרחב מאוד של פרקטים עשוי לבלבל את הגולש הממוצע, שאינו בקיא בעולם הפרקטים. למרות שכל הפרקטים נראים, אולי, כבעלי איכות וחזות דומה משהו, פרקטים שונים הינם בעלי איכויות שונות, ובקביעת האיכות אנו לוקחים בחשבון מספר קריטריונים חשובים.

 


    • דירוג איכות של פרקטים לפי ממד בינלאומי בשם EPLF- טווח הדירוגים נע בין AC5 כדירוג הגבוה ביותר ו- AC1 כדירוג הנמוך ביותר. האיכות מתייחסת לרמת שחיקה, כאשר בישראל קשה למצוא פרקטים עם רמת שחיקה מתחת ל- AC3. בכל אופן, מומלץ ללכת על פרקטים בעלי רמת שחיקה CA4 ומעלה ולא מתחת לזה, במידה ואתם מעוניינים בעמידותו לאורך זמן ובהשתמרות טובה. פרקטים מתחת לרמה זו, למרות שבדרך כלל יהיו זולים משמעותית, עלולים להיפגע מכל שריטה קטנה, כך שלפעמים עדיף להוסיף עוד כמה אלפי שקלים ולדעת שזו השקעה לטווח ארוך.
    • דרגת מיון לפי מראה- מיון לפי מראה הפרקט הוא ספציפי ופרטני לכל יצרן. לא מדובר במיון לפי עמידות ורמת שחיקה, אלא נטו בשל מראה חיצוני. בגדול, ככל שהפרקט ייראה יותר חלק ואחיד, כך יעלה שוויו וערכו בשוק. אין לראות במיון הזה בחינה אמינה ואובייקטיבית משום שהוא נעשה דרך העיניים של היצרן. ישנם יצרנים שלא רואים בחספוס פרקטים מגרעה ולכן לא יתנו לפרקט מחוספס ציון נמוך מאוד, ויש יצרנים שחספוס מוריד אצלם את הערך של הפרקט במידה יותר משמעותית.
    • אחריות- בדרך כלל אחריות על פרקטים הינה בטווח של 5 שנים עד 20 שנה. רצוי ללכת על פרקטים בעלי מספר גבוה של שנות אחריות. את המידע הזה תקבלו בחנות מפי המוכר או על גבי האריזה של הפרקט, כמובן.
    • עובי של פרקטים- קריטריון מאוד משמעותי בבחינת איכות הפרקט. הכלל כאן, באופן לא מפתיע הוא שככל שהפרקט שלנו עבה יותר, כך הוא ייחשב חזק ועמיד יותר. אל תתנו לבעלי חנויות לתעתע בכם- פרקטים דקים באופן מיוחד, ברוב הגדול של המקרים, אינם מחזיקים מעמד לטווח הארוך, וקיים סיכוי גדול לחבלות ולשריטות הנגרמות מזריקת חפצים קלים שלא היו נגרמות ברצפות פרקט עבות יותר.
    • ארץ המוצא של פרקטים- ארץ המוצא בה יצרו פרקט זה או אחר מאוד משפיעה על איכותו. בעיקרון, ידוע שפרקטים בלגיים או פרקטים תוצרת גרמניה נחשבים לאיכותיים ביותר בשוק פרקטי הלימינציה. בצד השני של הטווח הזה נמצאים פרקטים תוצרת סין והודו, הנחשבים לירודים ביותר בבחינת האיכות וההשתמרות לאורך שנים.
    • סוג הליבה המשמשת את הפרקט- ישנם שני סוגי ליבה לפרקטים:

א.      MDF- פחות חזק מבין השניים. פרקט עם סוג הליבה הזה ייטה להתכווץ ולהתרחב במים, בהשוואה לסוג השני אך זה לא מחייב וניתן למצוא פרקטים כאלו שהינם איכותיים ובעלי כושר עמידות גבוה.

ב.      HDF- לוח שליבתו עשויה מסוג זה יהיה עמיד יותר ויחזיק מעמד בצורה טובה יותר במפגש עם מים, בהשוואה לחברו.

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב