דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשור רפואי 'חייב' בתהליך של הנדסת מוצר! 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 3811 פעמים ]

קטגוריית המכשור הרפואי, קטגוריה אשר כוללת בתוכה מכשירים ומוצרים רפואיים כמו מכשירי רנטגן ואולטרסאונד, אנדוסקופיה, דימות רפואי ועוד, מכשירים ומוצרים רפואיים איכותיים ומתקדמים ביותר לכל הדעות, כלל לא יכולים להתרחש ולבוא לידי ביטוי ללא הנדסת המוצר, תהליך הנדסי ייחודי ומתקדם אשר משמש את הבסיס של כל אחד מן המכשירים הרפואיים האמורים. במילים אחרות, כל מכשיר רפואי 'חייב' לעבור תהליך הנדסה של מוצר. כל זאת, על מנת שהוא יוכל לממש את היעדים והמטרות הרפואיים שלו, להיות שימושי במסגרות רפואיות, לקבל אישור מקצועי, לעמוד בתקנים על ידי איגודים טכנולוגיים ורפואיים בינלאומיים ועוד.
כל מה שצריך לדעת על מכשור רפואי ועוד

ראשית, נתחיל עם העובדה, כי מכשור רפואי הינו נגזרת ישירה להתפתחות ולהתקדמות הטכנולוגית האדירה אשר מאפיינת את המין האנושי במהלך המאה ה – 21. שנית, מכשור רפואי זה בא לידי ביטוי בדמותם של כלים ומוצרים רפואיים כמו מדי חום, מכשירי רנטגן, אולטרסאונד, הרדמה, אנדוסקופיה ועוד. בפועל, כל אותם מכשירים רפואיים מיועדים למטרות רפואיות נחוצות ודחופות כמו אבחון וטיפול בבעיות רפואיות, ניתוחים דחופים ומורכבים ועוד. בנוסף, מכשירים אלו נושאים בתוכם את בשורת הדיוק והמהימנות שבאבחון. כל זאת, הודות למנגנון הטכנולוגי הייחודי והמתקדם שלהם, מנגנון אשר מהווה את פרי תוצרו של הנדסת מוצר ייעודית, יסודית, ייחודית ומתקדמת ביותר.

כל מה שצריך לדעת על הנדסת מוצר ועוד

על מנת להבין את הקשר הישיר וההדוק בין הנדסת מוצר לבין מכשור רפואי (ומכשור בכלל), יש קודם כל לדעת מהי הנדסת מוצר. ובכן, הנדסה זו 'מאגדת' בתוכה מכלול שלם, כולל ומקיף של טכנולוגיות מתקדמות, שיטות הנדסה ודרכי עבודה אשר במסגרת תהליך ההנדסה מתהווים לכדי מוצר תעשייתי, בין אם הוא נוגע לתחום הרפואה ובין אם הוא נוגע לתחום הצריכה. במילים אחרות, ה'שורה' התחתונה מבחינת המוצר צריכה להיות ייצור של מוצר גמור, איכותי ומוכן לשימוש וצריכה. בפועל, ובעיקר במקרים של מכשור מתקדם, מכשור רפואי, למשל, הנדסת המוצר מאופיינת בתהליכי עבודה אנושיים, טכנולוגיים ומכניים כמו תכנון ממוחשב, בקרת איכות דיגיטלית, שימוש במערכות מידע ממוחשבות ועוד.

מכשור רפואי חייב בהנדסת מוצר ברמה אחרת!

מיותר לציין את המשמעויות הרבות אשר טמונות בעצם הימצאותם של מכשירים רפואיים כאלה או אחרים במסגרות רפואיות כמו בתי חולים, תחנות רפואיות ניידות, רופאים אשר עורכים ביקורי רופא דחופים ועוד. בפועל, המשמעות של עובדה זו הינה אחת, והיא שכל מכשור רפואי, ולו מד חום קטן וזעיר, חייב להיות תולדה של תהליך הנדסי ייעודי, איכותי, מקצועי ובקיצור, ברמה אחרת. לכן, אין זה מקרי, כי תהליך הנדסי של מכשירים רפואיים ברמה זו כולל בתוכו את האלמנטים הבאים: שיטות ייצור והנדסה שלהן / ייעול תהליכי הייצור ושכלול שלהם / בקרת איכות מחמירה לאורך כל תהליך ההנדסה / שימוש במערכות מידע וסטטיסטיקות ממוחשבות ועוד.
בעל רעיון למכשיר רפואי פורץ דרך? לא לפני הנדסת מוצר

ביו – רפואה הינה תחום ההנדסה אשר מכנסת תחת כנפיה את כל מה שנוגע לפיתוח של מכשור רפואי. במילים אחרות, הנדסת מוצר הינה תהליך ראשוני ומקדים אמנם, אבל תהליך הכרחי, נחוץ, בלתי נפרד ומחייב אשר רלוונטי לכל תהליך תכנון, פיתוח, ייצור ושיווק של כל מכשיר רפואי. כל זאת על מנת שהוא באמת יממש את החזון של ההוגה שלו ויביא את הבשורה שלו לעולם הרפואה הגלובלי והמתקדם.  בפועל (והלכה למעשה), יש לשכור את שירותיה של חברת הנדסה אשר מתמחה בהנדסת מוצר של מכשירים רפואיים מכל הסוגים, על כל שלביה ותוך כדי יישום של כל הפעולות הנחוצות והדרושות להצלחת התהליך, הן הטכנולוגיים והן הצרכניים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב